سئو

قدم به قدم برای اینکه بدانیم چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم

به منظور اینکه مدیران سایت‌ها بتوانند جایگاه سایت خود را بهبود ببخشند، ابزاری به کمک آن‌ها می‌آید که این ابزار Sitemap یا نقشه سایت نام دارد. از سایت مپ به این دلیل استفاده می‌کنند که سایت را بهبود ببخشند و به دنبال آن جایگاه سایت نیز ارتقا یابد. چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم، از مهم ترین سوالات امروزی است.

نقشه سایت و موتور جستجو

اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، زمانی که وارد یک مکان نا آشنا می‌شویم، برای اینکه بتوانیم به‌راحتی مسیریابی را انجام دهیم، به یک نقشه نیاز داریم تا ما را راهنمایی کند. در وب‌سایت نیز همین روند وجود دارد. به این صورت که وجود نقشه سایت به موتور جستجو کمک می‌کند، سایت را سریع‌تر بشناسد. برای اینکه بدانیم چگونه ثبت مپ کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به بررسی تمام جوانب آن بپردازیم.

سایت مپ چیست و چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم

سایت مپ همانطور که از نامش پیداست، واسطه‌ای است که توسط آن، نقشه وب‌سایت برای موتورهای جستجو قابل ردیابی می‌شوند. بدین معنا که صفحات سایت، توسط سایت مپ برای موتورهای جستجو قابل شناسایی می‌شوند و به آن معرفی می‌گردند.

سئو سایت

زمانی که موتور جستجو قادر باشد صفحات با اهمیت را در وب‌سایت شما شناسایی و ردیابی کند، در واقع به سئو سایت شما کمک می‌کند و همچنین محتوای شما را بهینه‌سازی می‌کند. به این صورت که را در دسترس گوگل قرار می‌دهد و کاربران می‌توانند به این صفحات مهم دست پیدا کنند و بازدید سایت بالا رود.

اگر قصد داریم تعداد کاربران وب‌سایت خود را افزایش دهیم و رتبه سایت خود را ارتقا ببخشیم، باید بدانیم چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم. همچنین لازم است دارای وب‌سایتی پویا باشیم تا سایت مپ در آن به درستی و با سرعت اجرا شود.

هدف از ثبت سایت مپ در گوگل

اگر بخواهیم یک هدف اصلی و مشترک برای ایجاد همه وب‌سایت‌ها بیان کنیم، به اشتراک گذاشتن محتوای آن برای تمام کاربران است. پس طبیعی است که مدیران وب‌سایت‌ها برای دستیابی به این هدف، از ابزارهای متنوعی بهره ببرند.

بنابراین لازم است بدانند زمانی می‌توانند به این هدف خود دست پیدا کنند که موتور جستجو قادر باشد، صفحات سایت آن‌ها را بررسی و شناسایی کند و به دنبال آن، سایت را برای کاربران به نمایش درمی آورد. لازم به ذکر است که سایت مپ از فایل XML برای موتورهای جستجو استفاده می‌کند که موجب ردیابی سریع صفحات موجود در سایت می‌شود.

لزوم ثبت سایت مپ در گوگل

به منظور اینکه بدانیم چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم، لازم است علاوه بر شناخت سایت مپ، لزوم استفاده از سایت مپ را نیز بدانیم. همانطور که اطلاع داریم زمانی که کاربران به سرچ کردن در موتورهای جستجو می‌پردازند، موتورهای جستجو از خزنده‌هایی کمک می‌گیرند.

این خزنده‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند علاوه بر یافتن نتایج مرتبط به عبارات سرچ شده، بتوانند اطلاعات را نیز سازماندهی و ایندکس کنند. حال در اینجا وظیفه فایل سایت مپ این است که موتورهای جستجو را یاری کند تا محتوای سایت را بخوانند، آن‌ها را سازماندهی کنند و سپس اقدام به فهرست کردن آن اطلاعات کنند.

محتوای سایت

با اقداماتی که توسط سایت مپ، جهت تسهیل دستیابی به اطلاعات برای موتورهای جستجو انجام می‌شود، در واقع مسیر بهبود سئو سایت و رسیدن به رتبه بالاتر در گوگل برای شما هموار می‌شود.

اگر وب‌سایت شما دارای سایت مپ مناسب نباشد، موتورهای جستجو قادر به تشخیص نیستند که محتوای سایت شما تکراری است یا آپدیت شده. همچنین در دستیابی به اطلاعات طبقه‌بندی شده سایت نیز با مشکل مواجه می‌شوند.در بخش بعد اقداماتی که باید انجام داد تا بتوان سایت مپ را ثبت کرد، برای شما به صورت کامل شرح می‌دهیم.

نحوه ساخت سایت مپ با Yoast Seo

باید بدانید برای سایت‌های وردپرسی می‌توانید از یواست سئو کمک بگیرید. به این صورت که ابتدا باید اقدام به نصب و فعال‌سازی آن کنید. پس از آن وارد قسمت امکانات شوید. به این ترتیب به سوال چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم، پاسخ داده اید.

نحوه ثبت سایت مپ در گوگل

اگر شما نیز به عنوان صاحبان کسب و کارها، از خود سوال می‌کنید که چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم، باید توصیه کنیم در ادامه مسیر ما را همراهی کنید تا به صورت قدم به قدم به تشریح آن بپردازیم.

لازم است بدانید که می‌توانید از طریق گوگل سرچ کنسول اقدام به انجام این کار کنید. علاوه بر ثبت نقشه سایت، قادر هستید در آن تغییراتی نیز ایجاد کنید. همچنین امکان حذف کردن نیز برای شما در سرچ کنسول وجود دارد. بنابراین باید سایت خود را در سرچ کنسول معرفی کنید و سپس ثبت سایت مپ خود را در گوگل انجام دهید.

ثبت سایت مپ در گوگل

به این منظور لازم است نقشه سایت ساخته شده را از این قسمت کپی کنید. سپس به سرچ کنسول مراجعه نمایید و بخش Sitemap را انتخاب کنید.پس از آن، اولین گزینه ای که در صفحه نمایش داده می‌شود با عنوان Add a new sitemap را مشاهده می‌کنید که باید آدرسی که در قسمت قبل کپی کردید، در این قسمت پیست نمایید.سپس دکمه Submit را فشرده و کار ثبت سایت مپ در گوگل را به‌راحتی به پایان برسانید. بنابراین مشاهده کردید که می‌توان در یواست سئو سایت مپ را ساخت و سپس اقدام به ثبت آن در گوگل سرچ کنسول کرد.

مزیت‌های ثبت سایت مپ XML

در قسمت قبل توضیحاتی در مورد چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم، دادیم و نحوه انجام دادن آن را به صورت کامل ذکر کردیم. حال در این بخش لازم است شما را با مزیت‌هایی که این روش دارد، آشنا کنیم.

  • زمانی‌ که اقدام به ثبت سایت مپ XML می‌کنید، در واقع این نقشه سایت به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد و به دنبال آن، این موتورهای جستجو به سایت شما وارد می‌شوند و صفحات مهم آن را شناسایی و فهرست‌بندی می‌کنند.

  • همچنین ی شما که در چه زمینه‌ای است و چه زمانی به‌روز‌رسانی آن انجام شده است، از طریق نقشه سایت به موتورهای جستجو اطلاع‌رسانی می‌شود.

  • اگر شما دارای وب‌سایت پویایی باشید، می‌توان امیدوار بود که سایت مپ کمک فراوانی به شما کند. همچنین شما با کمک سایت مپ XML قادر خواهید بود میزان اهمیت بخش‌های مختلف وب‌سایت را تعیین نمایید.

  • از دیگر مزیت‌های سایت مپ XML ، کاربرد آن در وب‌سایت‌هایی است که دارای محتوا با حجم زیاد هستند. سایت مپ در این سایت‌ها به سریع‌تر انجام شدن سازماندهی و ایندکس شدن سایت کمک شایانی می‌کند.

جمع بندی

سایت مپ در واقع ابزاری است که به کمک موتورهای جستجو می‌آید تا سریع‌ترین و راحت‌ترین مسیر، برای را به آن‌ها نشان دهد. همچنین لازم است ذکر کنیم برای اینکه بدانیم چطور سایت مپ خود را در گوگل ثبت کنم، باید ابتدا نسبت به تمام جوانب کار آگاه باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل آن را انجام دهیم.

در این مبحث سعی کردیم به مفهوم سایت مپ، ضرورت آن و همچنین مزایای آن اشاره کنیم. شما نیز به عنوان صاحبان کسب و کار یا مدیران وب‌سایت، می‌توانید از سایت مپ استفاده کنید و به کمک این ابزار، اطلاعات مهم صفحات سایت را ایندکس کنید و از این طریق به سئو سایت خود کمک کنید و رتبه آن را در گوگل ارتقا دهید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید