سئو

مزایا و معایب گذاشتن لینک روی استوری

گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام قابلیتی است برای افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند و در پی فروش محصولات خود هستند، یا بازاریابانی که قصد بازاریابی برای محصول خاصی را دارند، و یا افرادی که وب‌سایت دارند و در پی افزایش ترافیک سایت خود هستند، می‌تواند کاملاً مفید و سودمند باشد، در این مقاله به مزایا و معایب گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام خواهیم پرداخت.

پیشنهاد میکنیم قبل از مطالعه این مطلب مقاله را مطالعه نمایید

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری یا داستان اینستاگرام (Instagram stories) در سال 2016 راه‌اندازی شد، و به سرعت بین کاربران به محبوبیت رسید و موفقیت فراوانی را در آغاز راه بدست آورد.

مهمترین هدف استوری‌های این است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اسلایدهای زنده‌ای را به اشتراک بگذارند که مدام در حال تغییر هستند.

زمانی که کاربر محتوای جدیدی را در استوری خود اضافه می‌کند، به مدت ۲۴ ساعت در نوار بالای فید (Feed) ظاهر می‌شود. (منظور از فید همان صفحه ورود شما به اینستاگرام است)

همچنین یک حلقه رنگی در اطراف تصویر نمایه آن‌ها ظاهر می‌گردد، در ضمن هر کسی که دسترسی به استوری دارد و می‌تواند آن را مشاهده کند قادر است که هر قسمت از محتوا را به ترتیب زمانی ببیند یا به عقب و جلو ببرد.

به علت اینکه استوری‌ها موقتی هستند و امکان لایک، ارسال نظر یا اشتراک گذاری عمومی وجود ندارد، بنابراین بازاریابان باید روش‌های جدیدتری را برای استفاده از استوری‌ها پیدا کنند.

لینک استوری اینستاگرام چیست؟

گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام یکی از روش‌های قدرتمند برای استفاده هر چه بیشتر از استوری‌ها است، که با ایجاد یک پیوند (Link)، گزینه «see more» به انتهای استوری افزوده می‌شود.

هنگامی که کاربر روی متن یا برچسب لینک استوری ضربه می‌زند، لینکی را که ایجاد کرده‌اید باز می‌کند، به عنوان مثال، اگر پیوندی برای یکی از صفحات سایت خود اضافه کرده‌اید، کاربری که انگشت خود را به سمت بالا کشیده، به صفحه سایت شما هدایت می‌شود.

لینک‌های استوری یک روش مفید و عالی برای منتقل کردن کاربر از تبلیغات یک محصول به فروشگاه آنلاینی است که آن محصول را در آنجا به فروش می‌رسانید.

کاربرانی که خرید کردن را به تاخیر می‌اندازند به احتمال خیلی زیاد، نظر خود را تغییر داده و یا جایگزین دیگری برای آن پیدا می‌کنند، بنابراین لینک‌های استوری می‌توانند مشتریانی را که محصول را مشاهده کرده‌اند به خرید سریع‌تر سوق دهد.

مزایای گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام یک قابلیت بسیار مهم و موفق است که کاربران را برای حضور بیشتر و طولانی‌تر در اینستاگرام تشویق می‌کند.

این ویژگی کاربردی سبب افزایش حدوداً ۱۰ دقیقه‌ای حضور کاربران در اینستاگرام شده، به طوری که بعضی از کاربران هر باری که به برنامه مراجعه می‌کنند تا ۲۸ دقیقه در آن باقی می‌مانند.

موفقیت‌های چشمگیر استوری‌های اینستاگرام نشان دهنده این است که یک ابزار کاملاً قدرتمند و سودمند در اختیار بازاریابان قرار گرفته است.

همچنین بازاریابان در پی یافتن راهی برای استفاده از این ویژگی و تشویق کاربران به خرید هستند، اینجاست که لینک‌های استوری می‌توانند نقش مهمی را ایفا نمایند.

امکان گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام مزایای زیادی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

• افزایش ترافیک: محتوای عالی و جذاب پایه و اساس بازاریابی ورودی است، زمانی که کاربران محتوا را پیدا کردند، شما باید آن‌ها را به مکان مورد نظر خود هدایت کنید.

لینک‌های استوری، هدایت کاربران را از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به وب‌سایت شما آسانتر می‌کند، و اینجا همان جایی است که شما می‌خواهید کاربران به آنجا بروند.

• افزایش فروش: یک لینک استوری می‌تواند یک تبلیغ را به درگاهی برای فروشگاه اینترنتی شما تبدیل کند، این امکان برای کاربران وجود دارد که فقط با یکبار کشیدن انگشت دست خود، از دیدن یک آگهی به سفارش محصول اقدام کنند.

کاربران معمولاً برای خرید عجله دارند و دوست دارند در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش خود را به ثبت برسانند، که این فرآیند با گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام و متصل کردن آن به فروشگاه اینترنتی امکان‌پذیر است و همین امر هم سبب افزایش فروش خواهد شد.

• جمع‌آوری داده‌ها: اگر شمار افرادی که به سمت بالا سوایپ می‌کنند ردیابی کنید، اطلاعات بازاریابی سودمندی را برای بهبود کمپین‌های بعدی خود بدست خواهید آورد.

ابزار سوایپ (swipe up) این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند روی یک استوری انگشت خود را به طرف بالا بکشند تا به یک لینک خاص دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر از افراد شناخته شده مختلف در اینستاگرام (اینفلوئنسرها) جهت اجرای استوری‌هایی شامل لینک به وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید ارزیابی کنید که کدام اینفلوئنسر بازده بهتری نسبت به بقیه داشته است.

• هدایت کاربران به صفحه‌ای خاص: لینک‌های استوری روش خوبی جهت هدایت کاربران به صفحات خاص سایت مانند خبرنامه است که به آدرس ایمیل نیاز دارد.

• لینک‌های اضافی: قبل از قابلیت سوایپ، فقط امکان قرار دادن یک لینک قابل کلیک کردن در حساب اینستاگرام وجود داشت.

اما لینک‌های استوری امکان جاسازی لینک‌ها را در محتوای شما مهیا می‌کنند، این ویژگی برای کاربر و همچنین شما خیلی راحت‌تر و کاربردی‌تر است، چون که دیگر نیازی به نگران بودنتان جهت هدایت افراد به نمایه شما نیست.

معایب گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام

مزایای گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام به مراتب بیشتر از معایب آن است با این حال به برخی از نکات می‌توان اشاره کرد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، مزایای لینک‌های استوری تبدیل به معایب خواهند شد..

بسیاری از افراد معتقد هستند که باید جهت معرفی محصولات یا خدمات خود، حتماً باید در تمامی استوری‌های خود لینک قرار دهند.

این باور به شدت اشتباه است، چرا که این کار سبب کاهش نرخ کلیک روی لینک می‌شود ( منظور از نرخ کلیک، تعداد کلیک‌های کاربران روی لینک‌ها است)، همچنین باعث کاهش دنبال‌کنندگان استوری‌ها نیز می‌گردد.

با توجه به مواردی که گفته شد به عنوان مثال اگر استوری شما از چهار پست تشکیل شده باشد، باید فقط درون یکی از آن‌ها لینک را قرار دهید.

نکته بعدی که باید به آن دقت شود تنها زمانی روی استوری‌های خود لینک قرار دهید که اطمینان دارید کاربر با کلیک بر روی لینک استوری، مطالب سودمند و ارزشمندی را مشاهده خواهد کرد.

جمع‌بندی

گذاشتن لینک روی استوری اینستاگرام مزایای فراوانی از جمله افزایش ترافیک، افزایش فروش، جمع‌اوری داده‌ها و… را دارد، همچنین حین استفاده از این قابلیت اینستاگرام، باید مراقب نکاتی که گفته شد هم باشید تا از مزایای لینک‌های استوری بهره‌مند شوید نه از معایب آن‌ها.

منبع

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید