سئو

هر آنچه در مورد سرویس تحلیل رفتار کاربر ux باید بدانید

سرویس تحلیل رفتار کاربر UX چیست؟

سرویس تحلیل رفتار کاربر ux یا تجربه کاربری، اصطلاحی است که از آن زمانی استفاده می‌کنند که می‌خواهند تجربه یک کاربر را در زمانی که با یک محصول، یک سایت یا یک خدمات در ارتباط است را توصیف کنند. حالا این که طراحی محصول یا سرویس چگونه باشد، روی تجربه کاربر اثرگذار است.

اصطلاح تجربه کاربر معمولاً برای محصولات دیجیتال، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود، اما در دنیای واقعی هم کاربرد دارد؛ هر چیزی که باعث ایجاد تجربه در کاربر و مخاطب شود، می‌تواند در دسته‌بندی سرویس تحلیل رفتار کاربر ux یا تجربه کاربری قرار بگیرد.

سرویس تحلیل رفتار کاربر ux

حال اینکه شما چگونه عمل کنید تا بتوانید تجربه کاربری خوبی را در مشتری به وجود بیاورید، باعث می‌شود که کارتان بهتر انجام شود و بتوانید مخاطب بیشتری را جذب کنید. در واقع کیفیت طراحی در تجربه کاربر اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود که مخاطبان زیادی از سایت یا محصول شما بازدید کنند.

حال با توجه به اینکه سایت شما چقدر بازدید داشته و مخاطبان چقدر از آن استقبال کرده‌اند، می‌توانید از سرویس تحلیل رفتار کاربر ux استفاده کنید تا وضعیت خود را مورد بررسی قرار دهید.

سرویس تحلیل رفتار کاربر ux چه فوایدی دارد؟

از طریق سرویس تحلیل رفتار کاربر ux می‌توانید متوجه موارد زیر شوید.

1. شناسایی نیاز کاربران

2. تولید محتوای مناسب و مورد علاقه آنها

3. بهبود تجربه کاربری داخل سایت

4. شناختن نقاط ضعف

5. شناختن نقاط قوت

6. اندازه‌گیری‌ کردن یا مقیاس بندی تاثیر روی مخاطب

7. ایجاد استراتژی قوی

چگونه رفتار کاربران را تحلیل کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، شما می‌توانید از سرویس تحلیل رفتار کاربر کمک بگیرید و رفتار آن‌ها را تحلیل کنید.

آنالیزگر گوگل

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای تحلیل رفتار کاربران از آن استفاده کنید. این یک نرم افزار بسیار کاربردی، رایگان و جامع است و شاید مهم‌ترین چیزی باشد که در افتتاح سایت یا ارائه محصولات به صورت آنلاین و دیجیتال باید از آن استفاده کنید، زیرا از طریق آن می‌توانید آنالیز سایت خود را مشاهده کنید و اطلاعاتی در مورد سایت مثل نرخ پرش و موارد سودمند دیگری را به دست بیاورید که در بهینه‌سازی وب سایت اهمیت بسیار زیادی دارد.

مهم‌تر از همه این که از طریق آن خیلی خوب اطلاعات موجود در سایت را تجزیه و تحلیل می‌کنید و متوجه رفتار مشتری، عملکرد و گزارش‌های متنوع در آنالیزگر گوگل می‌شوید. استفاده از این ابزار بسیار راحت و سریع است.

سرویس تحلیل رفتار کاربر ux و وب متریک

از دیگر موارد سایت وب متریک است. از طریق این سایت می‌توانید ابزارهای مختلفی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند گزارش‌های لحظه‌ای از رفتار کاربر را زیر نظر قرار دهید و مهم‌تر از همه اینکه فعالیت کاربران را ببینید و یاد بگیرید چگونه کاربران را جذب کنید. سپس کمپین‌های مختلفی را ایجاد کرده و بحث تحلیل و آنالیز را انجام دهید. همچنین از طریق این سایت می‌توانید اهداف را تجزیه تحلیل کنید.

وب متریک یکی از بهترین سرویس‌های تحلیل رفتار کاربران است که از طریق آن می‌توانید گزارش‌هایی را نیز در بخش‌های مختلف ببینید و کدهای اتصال را پیدا کنید تا بتوانید خروجی خود را تحت کنترل بگیرید.

سرویس تحلیل رفتار کاربر ux و سرویس هانتانا

سرویس هانتانا گزینه دیگر خواهد بود که به شما کمک می‌کند تا حتی اگر دانش برنامه نویسی هم ندارید، بتوانید رفتار کاربران را تحلیل کنید و اطلاعات خوبی را در این زمینه به دست بیاورید و با در پیش گرفتن راهکارهای مفید، تعداد کاربران و بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

این سرویس این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید ۱۴ روز به طور رایگان از آن استفاده کنید و کار کردن با آن را یاد بگیرید که اگر خواستید، بتوانید آن را به یکی از سرویس تحلیل رفتار کاربر ux به صورت دائمی تبدیل کنید.

مزایای استفاده از سرویس هانتانا

نتیجه استفاده از این سرویس ایجاد رضایت مشتری خواهد بود، در حقیقت می‌توانید از طریق آن رفتار کاربران را به خوبی زیر نظر قرار دهید. در نتیجه بازخوردها و نظرسنجی‌های خوبی را برگزار کنید و متوجه نیازهای دقیق مشتری شوید.

مزایای سرویس تحلیل رفتار کاربر ux

سؤال‌هایی را در اختیارشان قرار دهید و از آنها آمار بگیرید و سعی کنید که بهترین وضعیت را در سایت خود ایجاد کنید و به رضایت حداکثری مشتری دست پیدا کنید.

ببینید که چه قسمت‌هایی بیشتر مشکل دارند و باید اصلاح شوند و چه قسمت‌هایی مورد توجه کاربر است و باید تعداد آنها را افزایش دهید. در نتیجه به طور کل سایتتان ارتقا پیدا می‌کند.

افزایش فروش یکی دیگر از عواملی است که با استفاده از هانتانا به آن دست پیدا می‌کنید. این سرویس تحلیل رفتار کاربر ux به شما کمک می‌کند که ببینید چگونه می‌توانید فروش را افزایش دهید و چه تبلیغاتی باعث خرید بیشتر مشتریان می‌شود.

ویژگی‌های استفاده از سرویس تحلیل رفتار کاربر ux

زمانی که سرویس تحلیل رفتار کاربر ux را در دست می‌گیرید و از آنها استفاده می‌کنید، تاثیر بسیار زیادی روی کارتان می‌گذارید و می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید.

1. شناختن صفحات و محصولات پر تقاضا

2. شناختن نیاز مشتریان و کاربران

3. شناختن اهمیت صفحات مختلف در نوع رفتار کاربران

4. زیر نظر قرار دادن خروج کاربران در صفحات مختلف

5. بهینه‌سازی لینک‌های داخلی سایت

6. ارتقا رابط کاربری

7. بودجه

8. زیر نظر قرار دادن عملکرد شبکه‌های تبلیغاتی

9. مشاهده عکس‌العمل لحظه‌ای افراد

10. شناسایی نرخ تبدیل

جمع‌بندی

با تمام تفاسیری که در بالا مشاهده کردید، احتمالاً متوجه شدید که سرویس تحلیل رفتار کاربر ux تا چه حد می‌تواند به شما کمک کند که جذب مشتری داشته باشید و مخاطبان بیشتری را وارد وب سایت خود کنید. پس چه بهتر که هرچه سریع‌تر به استفاده از این سرویس‌ها بپردازید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید