سئو

چطور هایلایت اینستاگرام را ایجاد و مدیریت کنیم؟

استوری‌های اینستاگرام بیش از ۲۴ ساعت در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرند و این می‌تواند برای برخی مایه تاسف باشد. چرا که بازدید استوری‌ها به طرز چشمگیری از بازدید پست‌ها بالاتر است. و مطالب منتشر شده در استوری گاهی چنان مهم هستند که بهتر است برای همیشه در صفحه ماندگار شوند. و هایلایت اینستاگرام به همین دلیل به وجود آمده‌اند! برای این که بدانید چطور می‌توانید استوری را به هایلایت بیفزایید و سپس آن ها را مدیریت و در راستای مارکتینگ استفاده کنید، تا انتهای مطلب با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید و بخوانید:

  • هایلایت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
  • روش اضافه کردن استوری به هایلایت اینستاگرام
  • ادیت کردن هایلایت‌ها و بهترین روش دسته بندی هایلایت تجاری
  • مدیریت هایلایت اینستاگرام حساب های تجاری

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

به روزترین ترفندهای کلوز فرند اینستاگرام!

مراحل اضافه کردن هایلایت در اینستاگرام

1. اینستاگرام را بر روی گوشی آیفون یا آندروید خود باز کنید. اگر برنامه بسته بود ، به صفحه اصلی منتقل می شوید که خط زمان شما را نشان می دهد.

2. با ضربه زدن روی تصویر بند انگشتی عکس نمایه خود در گوشه پایین سمت راست ، به نمایه خود بروید.

3. در زیر بیو پروفایل شما بخشی وجود دارد به نام “Story Highlights” ، با چندین حلقه خالی. روی دایره با علامت مثبت بالای “New” ضربه بزنید.

4- استوری‌هایی را که می خواهید در هایلایت بیاورید، انتخاب کنید. ( در این حالت به تمام استوری‌های قدیمی که حذفشان نکرده‌اید دسترسی دارید.)

5. بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کدام استوری‌ها در هایلایت استفاده کنید ، روی “Next” ضربه بزنید.

6. Highlight Story خود را نامگذاری کنید. اینستاگرام 15 کاراکتر را برای نام هر هایلایت مجاز می داند. همچنین می توانید عکسی را به عنوان کاور برای هایلایت انتخاب کنید تا روی دایره هایلایت در صفحه پروفایلتان نمایش داده شود.

7. روی «Add» ضربه بزنید تا استوری به هایلایت اضافه شود.

چطور کاور هایلایت در اینستاگرام را ویرایش کنیم؟

اضافه کردن کاور به هایلایت بسیار ساده است. ابتدا با توجه به نام و هدف هایلایت تصویری با ابعاد مربع و با ابزارهای گرافیک ایجاد کنید. گرچه که تصویری که انتخاب کرده باشید می‌تواند ابعاد دلخواهی در قالب مربع داشته باشد اما ایده آل ترین سایز برای آن ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل است. برای ساخت کاور می‌توانید از فتوشاپ، ایلاستریتور، کانوا و تمام ابزار های گرافیکی استفاده کنید. اخیرا یک ابزار اندرویدی به نام Highlight Cover نیز محبوبیت خاصی به دست آورده و می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد.

پس از طراحی کاور کافی است به هایلایت مورد نظر بروید و سه نقطه را بزنید.

اگر هنوز هایلایتی ایجاد نکرده اید پس از انتخاب تصاویر از استوری مراحل بعد را ادامه بدهید.

افزودن جلد به Highlight Instagram بسیار ساده است. هنگام ایجاد یا در صفحه ویرایش ، cover را انتخاب کرده و از Camera Roll خود اضافه کنید. پردازش تصویر اگر قبلاً در اینستاگرام ذخیره نشده باشد ، مدتی طول می کشد ، اما طولانی نمی شود.

یادتان نرود که تصویر کاور بایستی چشم نواز باشد و با محتوای هایلایت همخوانی داشته باشد.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

روش مدیریت هایلایت های اینستاگرام

هر صفحه کاری یا اینفلوئنسری اینستاگرام هایلایت‌های منظم و هدفمندی را دارد. برای این که بتوانید تشخیص بدهید چه دسته‌هایی به هایلایت خود اضافه کنید، چند راهنمایی زیر را مدنظر داشته باشید:

۱. دسته بندی محصول

اگر مخاطبان از طریق اینستاگرام شما را پیدا کرده باشند و به تازگی با کسب و کارتان آشنا شده باشند، در پی کسب اطلاعات منسجم هستند. ممکن است پست‌ گذاشتن در اینستاگرام را از گذشته‌ی دور شروع کرده باشید و مخاطب حال حاضر حوصله نکند برای دیدن خیلی از محصولات به پایین اسکرول کند. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک هایلایت مربوط به معرفی کسب و کار و دسته بندی فعالیت‌ها و محصولات اضافه کنید. اگر محصولات خیلی متنوعی دارید یا دسته کارهایی که انجام می‌دهید خیلی گسترده هستند فقط یک هایلایت درباره فعالیت برند ایجاد کنید و مشتری را از جزییاتی که شاید برایش مبهم باشند آگاه کنید.

۲. سوالات رایج

ممکن است تا چندهزار فالوور اول تاب بیاورید و با حوصله سوالات تکراری را جواب بدهید اما هیچ کاری فرسایشی تر از این وجود ندارد، وقت را بهتر هم می‌شود استفاده کرد. بهتر است که سوالاتی که عموما کاربران در مورد آن کنجکاو هستند را شناسایی کنید. اگر سوالات مختصر وو دقیق هستند هر یک را در یک صفحه از هایلایت و اگر خیلی گسترده هستند در یک هایلایت جداگانه به آن بپردازید. به طور مثال یک شرکت تولید کننده فست فود گیاهی احتمالا با سوال «ماده اولیه همبرگر گیاهی چیست؟» «آیا این محصولات مزه عجیب و تازه ای دارند یا مزه سوسیس و کالباس معمولی می‌دهند؟» و سوالات مشابه زیادی رو به رو می‌شود. که خب می‌تواند تمام این ها را در یک دسته جابدهد. اما مشاور روانشناسی که محتوا تولید می‌کند با بحث‌های جامع تری مثل مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تحصیل، اختلالات و… رو به رو است که هریک موضوع یک هایلایت هستند.

۳. رضایت مشتریان یا فید بک ها

۴. کاور را جذاب نگه دارید

بسیاری از افراد اطلاعات استوری را در هایلایت دسته بندی می‌کنند اما تصویری به عنوان کاور در نظر نمی‌گیرند. یا این که یکی از تصاویر محتوای هایلایت را به عنوان کاور ارائه می‌کنند. بهتر است این کار را نکنید. ابتدا تعداد و نام دسته بندی ها را تعیین کنید. سپس از طراح تان بخواهید که چند آیکون ساده برای هریک از هایلایت ها بسازد. بهتر است کاور هایلایت ها هم رنگ و مرتبط باشد.

چطور هایلایت‌های صفحه تجاری را بهبود ببخشیم؟

کلید سازماندهی هایلایت های شما برنامه ریزی برای آن هاست. هنگامی که یک هایلایت جدید ایجاد می کنید ، باید هدفی برای آن در نظر داشته باشید. ممکن است هدف شما یکی از این چهارمورد باشد:

  • هدف از ایجاد هایلایت فروش است.
  • هدف از ایجاد هایلایت اطلاع رسانی برای نشان دادن مهارت یا تخصص شماست.
  • هدف از ایجاد هایلایت نشان دادن سبک زندگی تان است.
  • هدف از ایجاد هایلایت به اشتراک گذاشتن افتخارات مثل برنده شدن لوح یا کسب برتری هایی از این قبیل.

بنابر هدفی که دارید ساختار هایلایت ها را نظم بدهید و برنامه ریزی کنید.

هایلایت های شما بایستی جذاب و گویا باشند.

بهتر است دسته بندی هایتان بیش از ده تا نباشد.

اصلی ترین موارد را در چهار دسته اول جا بدهید تا مطمئن باشید کاربران تمام دستگاه ها آن ها را می‌بینند.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

جمع بندی

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید