سئو

چگونه تعیین کنیم از چه قالب هایی در بازاریابی محتوایی خود استفاده کنیم؟

هنگامی که اکثر مردم اصطلاح ‘بازاریابی محتوا’ را می شنوند بلافاصله به پست‌ها و مقالات وبلاگ فکر می کنند.

در واقع، بازاریابی محتوا چیزهای بیشتری از نوشتن مقاله دارد. تولید محتوای نوشتاری معمولاً هزینه کمتری دارد و می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اما اگر سایر قالب‌های محتوا مانند ویدیوها، پادکست‌ها و اینفوگرافیک‌ها را نادیده بگیرید، بیشترین بهره را از استراتژی محتوای خود نخواهید برد.

برای به حداکثر رساندن بودجه خود، ضروری است که فرمت‌های محتوایی را شناسایی کنید که بالاترین بازگشت سرمایه را ایجاد می کند و با مخاطبان شما طنین انداز می شود.

هنگام توسعه استراتژی محتوای خود، مهم است که با به کارگیری خلاقیت در چندین قالب محتوای مختلف را در نظر بگیرید نه فقط پست های وبلاگ و محتوای نوشتاری.

در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید تا ایده بهتری در مورد انواع محتوایی که با آنها درگیر هستند و به اشتراک می گذارند، داشته باشید.

برای اینکه بیشترین مخاطب را به دست بیاورید و از بودجه خود بیشترین بهره را ببرید، یک قطعه از محتوا را در قالب های مختلف تغییر دهید.

فرمت های تولید محتوا

بنابراین وقتی می‌گوییم «محتوا» دقیقاً از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ محتوای آنلاین ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد از جمله:

پست های وبلاگ

مقالات (منتشر شده در مکان هایی غیر از وبلاگ خودتان)

فیلم های

اینفوگرافیک

تصاویر

وبینارها

ارائه اسلاید

کتاب های الکترونیکی

کاغذهای سفید

خبرنامه های ایمیل

مطالعات موردی

بیانیه های مطبوعاتی

چک لیست ها

مصاحبه ها

پست های شبکه های اجتماعی]

ماشین حساب های تعاملی، آزمون ها، و ابزارهای دیگر.

در حالی که بسیاری از این قالب‌ها در دسته محتوای نوشتاری قرار می‌گیرند، سایر قالب‌ها مانند ویدیو ممکن است اصلاً شامل هیچ نوشتاری نباشند. انواع دیگر محتوا ممکن است شامل ترکیبی از قالب‌ها باشد – به عنوان مثال یک مقاله طولانی یا مطالعه موردی که شامل اینفوگرافیک و ویدیو می‌شود.

تعداد زیاد گزینه ها در بازاریابی محتوا می تواند بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر منابع محدود یا بودجه محدودی دارید. بنابراین چگونه باید تصمیم بگیرید که کدام فرمت ها را برای استراتژی بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید؟

چه نوع محتوایی باید ایجاد کنید؟

هر نوع محتوا مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای مثال، در حالی که ویدیو می‌تواند بسیار جذاب و قابل اشتراک‌گذاری باشد، ساخت آن زمان‌بر و پرهزینه است. نکات مختلفی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد قالب های محتوا برای هر یک از کمپین های بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید. این شامل:

نوع اطلاعاتی که می‌خواهید بگنجانید (آمارها و ارقام معمولاً به عنوان نمودار یا اینفوگرافیک بهترین کار را دارند، در حالی که «چگونگی» تایپ محتوا ممکن است به‌جای دستورالعمل‌های مکتوب به‌عنوان ویدیو دنبال شود)

بودجه و تعهدات زمانی شما

اکثر کسب‌وکارها بهترین نتایج را از مخلوط کردن تولید محتوا در قالب‌های مختلف می‌گیرند. آزمایش کردن به این روش نه تنها مخاطبان شما را علاقه مند نگه می دارد، بلکه شما را قادر می سازد تا نوع محتوایی را که به خوبی تبدیل می شود، کشف کنید.

بررسی پیشنهاد تولید محتوا مختلف برای ارتقا خلاقیت

بررسی چند پیشنهاد تولید محتوا برای دستیابی به ایده های جدید می تواند بسیار کمک کننده باشد. زیرا ممکن است؛ در هر زمان به علل گوناگون، انگیزه و انرژی شما تقلیل یابد. استفاده از چندین نوع مختلف از تولید محتوا می تواند گاهی راهگشا باشد. بخش بزرگی از ساخت و بکارگیری یک استراتژی تولید محتوا قوی، آزمایش انواع پیشنهاد تولید محتوا است. شما ممکن است ویدئو یا پادکست یا متن را ترجیح دهید. اما این‌ها تنها چیزهایی نیست که باید ایجاد کنید.

انواع مختلفی از محتوای جدید می‌توانند دسترسی شما را به مخاطبان جدید افزایش داده و حتی بیشتر از آن، خیلی بهتر سایت شما را هدایت کنند. البته چگونگی انجام این کار بستگی به کیفیت محتوای تولید شده نیز دارد. زیرا هر پیشنهادی می تواند به بهترین و یا بدترین شکل خویش، پیش برده شود. این مسئله به شما و استخدام یک نویسنده مناسب بستگی دارد. اگر قصد رونق بخشیدن به این حوزه بازاریابی محتوایی خود هستید، این چند پیشنهاد تولید محتوا را بررسی کنید.

پیشنهاد تولید محتوا در قالب آموزش و برگزاری دوره

برگزاری دوره های مختلف آموزشی می تواند، یک پیشنهاد تولید محتوا جذاب و همیشگی باشد. این روش هرگز قدیمی نمی شود. زیرا همواره چیز های جدیدی وجود دارد؛ که می تواند در قالب آموزش های مختلف برای مخاطبان به اشتراک گذاشته شود. این مسئله به شما بستگی دارد که تولید، عکاسی، و ویرایش ویدئو و .. را بر عهده بگیرید. سپس می توانید همین روند را، هر چند وقت یکبار دنبال کنید.

از منظری دیگر می توانید از شرکت کنندگان بخواهید که، آدرس ایمیل خود را برای دریافت اخبار یا بروز رسانی این برنامه آموزشی با شما به اشتراک بگذارند. بنابراین می‌توانید برای آن‌ها یک ایمیل ارسال کنید؛ که می‌توانند برای همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشند. حتی می توانید یک پیش نمایش کوتاه از آن را انتشار دهید و از کسانیکه می خواهند از این دوره آموزشی بهره مند شوند، یک هزینه مشخص دریافت کنید.

پیشنهاد تولید محتوا در قالب مطالب آزمایشی

این نوع محتوا، فقط محدود به مواردی مثل دوره ‌های آموزشی که در بخش قبل توضیح داده شد نیستند. بعضی وقت‌ها، شما باید توجه داشته باشید که محصول یا خدمات خود را بصورت آزمایش شده خود در دسترس مشتری قرار دهید. در این صورت بهتر می توانید نتیجه گیری و قضاوت مشتری را برای استفاده از خدمات یا محصول خود را بر عهده وی واگذار کنید. این پیشنهاد تولید محتوا کمک می کند تا بجای تبلیغات بیش از حد، گاهی بصورت آزمایشی و کاملا نامحسوس، عمل کنید.

این روش خوبی است که می توانید یک تعداد از مشتریان را در اختیار داشته باشید؛ که نسبت به برند شما متقاعد و وفادار باشند. و این می‌تواند کمی بیشتر از تلاش برای فروش یا تبلیغات مبالغه آمیز به هر کسی که به آن گوش فرا دهد، مفید باشد. به همین دلیل است که ارائه یک محتوای آزمایشی رایگان از محصول یا سرویس تان بدون وجود ریسک و تعهدی مناسب است.

پیشنهاد تولید محتوا در قالب داده های اصلی و تحقیقاتی

پیشنهاد تولید محتوا در قالب وبینار ها

این پیشنهاد تولید محتوا جالب، یک فرمت محتوایی مفید برای معرفی چشم‌انداز صنعت و حوزه فعالیت‌تان است. زیرا این قالب محتوایی شما را به عنوان یک متخصص جلوه می‌دهد. یک وبینار webinar موفق کارهای زیادی را با توجه به برنامه‌ریزی و ترویج محتوا انجام می‌دهد. اما با استراتژی درست، می‌تواند راهی مناسب برای ایجاد رهبری در حوزه مرتبط با کیفیت بالا باشد.

ارائه نتایج مربوط این وبینار ها نیز می تواند پیشنهاد تولید محتوا ی بعدی در همین زمینه باشد. هنگامیکه شما این نتایج را به دیگران بازتاب می دهید، می توانید مخاطب میلیونی بدست آورید؛ که برای موضوعات مورد نظر شما مشتاقانه آماده هستند. این محتوا نیز می تواند در هر فرمتی ارائه شود. انجام این کار نسبتا ساده است و به اندکی خلاقیت و پیگیری پشتکارانه نیاز دارد.

پیشنهاد تولید محتوا در قالب مقاله سفید

ای بوک یا کتاب های الکترونیک غیر رسمی، سرگرم‌کننده و با محتوا عمقی هستند. وایت پیپر یا مقاله سفید white papers محتوای آکادمیک و متقاعدکننده تری هستند. این نوع پیشنهاد تولید محتوا نیز جالب است. زیرا برای ارائه یک مشکل ساخته شده‌اند. سپس راه حلی برای آن نیز فراهم می‌کنند.

عمدتا افراد آن‌ها را دانلود می‌کنند زیرا موثق، دقیق و آموزنده هستند. و از آنجا که همه مخاطب ها می‌توانند از یک منبع مناسب برای جزئی نگری خود استفاده کنند، مقاله سفید می‌تواند برای آن ‌ها بسیار ارزشمند باشد. نکته جالب در مورد white papers این است که آن‌ها می‌توانند تقریبا در هر صنعتی وجود داشته باشند. ممکن است که این پیشنهاد تولید محتوا اندکی سنگین باشد. اما این نوع محتوا چیزی است که به طور کامل برای اکثر بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار کاملا مناسب است.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید