سئو

چگونه می‌توان ترافیک بیشتری را به سمت یک سایت روانه کرد؟

در این یادداشت قصد داریم پنج روش متفاوت اما کاربردی سئو برای روانه کردن ترافیک بیشتری به سمت یک سایت را بررسی و معرفی کنیم. ایده این کار از جایی مطرح شد که مثل همیشه با پرسش یکی از کاربران علاقمند به حوزه سئو و تولید محتوا مواجه شدیم. پرسش کاربر به شرح زیر است:

پاسخ قطعاً مثبت است؛ در دنیای سئو هر چالشی راه‌حلی دارد! اما در مورد اینکه بخواهید کلیدواژه‌های رقبا را هدف قرار دهید باید گفت که خیر این هیچگاه ایده خوبی نیست. در اکثر مواقع این کار نتیجه عکس داده و نه‌تنها در تصاحب آن‌ها به موفقیتی دست پیدا نمی‌کنید بلکه به یک آژانس تبلیغاتی برای کلیدواژه‌های آن‌ها تبدیل خواهید شد. ما در ادامه با معرفی 5 مورد کاربردی در این پروسه همراه شما هستیم و تلاش می‌کنیم تا روش‌هایی برای روانه کردن ترافیک به سمت سایت‌ها را تشریح کنیم. روش‌هایی که بهره‌وری به مراتب بیشتری دارند.

سئو فنی (Technical SEO)

با سئوی فنی پروژه خود را شروع کنید. از بررسی و چک شدن تمام موارد فنی اطمینان حاصل کنید. مواردی اساسی مانند بسته بودن (robots.txt) و مشکل و نارسایی در کدهای سایت امور رایجی هستند که باید به دقت چک شوند. پس از پیاده کردن سئوی فنی در فضای داخلی سایت، نقشه XML آن را برای موتورهای جستجو گوگل و بینگ ارسال کنید. حال با انجام مجموعه امور مربوط به سئوی فنی، می‌توان گفت یک گام در جهت افزایش ترافیک سایت برداشته شده است.

نقش لینک‌ها و ارتباطات در جذب ترافیک برای سایت

تعدادی لینک مستقیم بدست آورید و در فهرست‌های مختلف ارتباط ایجاد کنید. با این روش به جهانیان نشان دهید که چنین سایتی وجود دارد. برای این کار می‌توانید سایت خود را در جاهای مختلفی ثبت کنید. در برخی موارد ممکن است بسته به حیطه سایت خود مجبور به ثبت در چندین سایت مختلف باشید. در مجموع باید به سراغ سایت‌های مرجع حیطه کاری خود رفته و لینک خود را در فهرست‌های سایت‌یابی ثبت کنید. مثلاً به کاربران بین‌الملل پیشنهاد می‌شود سایت خود را در () و یا () ثبت کنند. در این مورد حتماً از سئوکاران حرفه‌ای راهنمایی گرفته و این سایت‌های فهرست را متناسب با سایت خود انتخاب کنید و لینک‌های لازم را بدست آورید.

محتوای تولید شده برای سایت

مطابق اصول بازاریابی گوشه‌ای یا همان (Niche Marketing) بهتر است به دنبال یک موضوع خاص برای سایت خود بوده و تلاش کنید تا با تمرکز کامل, این گوشه پر شود. برای یافتن گوشه باید بررسی دقیقی انجام شود و از خلأهای موجود در هر حیطه کاری اطلاع پیدا شود. به طور مثال یکی از سایت‌های موفق حال حاضر ایران، در ابتدا با بررسی وضعیت بازار ایران متوجه شد که در فروش آنلاین و اینترنتی، مرجع و سایت قدرتمندی برای فروش و عرضه دوربین عکاسی وجود ندارد. این سایت بر این گوشه تمرکز کرد و رفته رفته در این بخش به موفقیت رسید. سایت مذکور نه‌تنها در فروش دوربین عکاسی به قدرت بی‌رقیبی در بازار اینترنتی کشور تبدیل شد بلکه در حال حاضر توانسته به یکی از بزرگترین سایت‌های فروش آنلاین بدل شود. این دقیقاً معنی یافتن گوشه بازار و تمرکز بر آن است. شما نیز باید گوشه‌ای از حیطه کاری خود که سایرین تمرکز کمی بر آن داشته و خلأ خاصی در آن حس می‌شود را یافته و بر آن متمرکز شوید. برای این کار ابتدا بر ایجاد میزان کمی از ترافیک ابتدایی برای سایت تمرکز کنید. پس از داشتن میزان کمی ترافیک ، می‌توانید شروع به تولید محتوا و انتشار مداوم آن کرده و خطوط عملکرد سایت خود را برای مخاطبان روشن کنید.

خوب است بخوانید:

روابط عمومی و اجتماعی

باید به طور جدی بر روابط عمومی و جلب توجه فعالان فضای کاری تمرکز کرد. حتماً تلاش کنید تا افرادی را به عنوان چهره برند خود انتخاب کرده و در فضای کاری معرفی کنید؛ اشخاص و نمادهایی که مخاطبان با دیدن آن‌ها متوجه حضور و فعالیت سایت شما شوند. در کنار اینکه عامه مردم را با چهره سایت و کسب‌وکار خود آشنا می‌کنید، نباید از ایجاد رابطه با افراد حرفه‌ای و فعالان حیطه کاری خود غافل شوید.

بخشی از ترافیک سایت مربوط به افراد خاکستری و بخشی دیگر مربوط به اشخاصی است که در حیطه کاری شما حرفه‌ای هستند؛ بخش دوم ترافیک تنها با ارتباط مثمر ثمر با فعالان آن حیطه ایجاد خواهد شد. در نهایت تلاش کنید که در تمام شبکه‌های اجتماعی پربازدید و مرتبط با حوزه کاری سایت، حساب کاربری ایجاد کرده و در آن‌ها تولید محتوای مستمر را در دستور کار قرار دهید. مثلاً اینستاگرام در ایران یک گزینه عالی و پربازده است.

مشاوره قوی در حوزه سئو دریافت کنید.

اگر قصد دریافت مشاوره برای افزایش ترافیک یا بهبود وضعیت خود را دارید، فراموش نکنید که از رفتن سراغ افراد و آژانس‌هایی که ادعا می‌کنند در یک چشم به هم زدن شما را به رتبه اول سرچ گوگل می‌فرستند پرهیز کنید! معمولاً افراد توانمند در حوزه سئو و سئوکاران، با چنین ادبیات و رویکردی به شما اطلاعات نداده و مشاوره علمی و عملی را در دستور کار قرار می‌دهند. گاهاً ممکن است کار با آژانس‌هایو آشنا با قواعد پیچیده سئو هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد اما این همکاری قطعاً ارزشمند است.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید