سئو

کتاب سئو کلاه سیاه، چیزهایی که بهتر است ندانیم!

کتاب سئو کلاه سیاه، چیزهایی که بهتر است ندانیم!

نویسنده: Websima100 صفحهفارسی

در یک تعریف ساده میتوان گفت؛ سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

فعالیت در حوزه سئو و تولید محتوا نیازمند صبر و پشتکار بسیار است، برای رسیدن به جایگاه مورد نظر خود باید برنامه ریزی های طولانی مدتی انجام دهیم و در هنگام اجرای آن به آنچه انجام میدهیم ایمان داشته باشیم. گاهی اوقات ایمان ما به آنچه انجام میدهیم کمرنگ میشود و به جای تمرکز بر استانداردها تلاش میکنیم تا راه میانبری برای سرعت بخشیدن به این فرآیند پیدا کنیم.

درست در همین نقطه است که بسیاری از کسب و کارها از مسیر اصلی خارج شده و به دنبال روش هایی در جهت فریب موتور جستجو و رسیدن به رتبه های بالا در زمانی کوتاه میگردند؛ سئو کلاه سیاه از همین جا آغاز میشود.

بسیاری از متخصصین سئو در سرتاسر دنیا تلاش میکنند تا معیارهای مشخصی برای تعیین مرزهای سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه معرفی کنند ولی حقیقت این است که مرز این دو قابل تشخیص نیست. هر فعالیتی که برای بهبود سئو یک سایت مفید است میتواند با اجرای اشتباه یا زیاده روی و اصرار نتیجه ای معکوس به همراه داشته باشد. بعنوان مثال به خوبی میدانیم که دریافت لینک از سایت های دیگر به اعتبار و جایگاه سایت ما کمک میکند ولی اگر تعداد و کیفیت آنها مطابق با استانداردهای گوگل نباشد چطور؟

چرا بهتر است که ندانیم؟!

در زبان شیرین فارسی ضرب المثلی داریم که میگوید،

لقمان را گفتند ادب از که آموختی، گفت از بی ادبان.

در اینجا نیز هدف ما تنها معرفی این تکنیک ها بوده تا شما از انجام آنها پرهیز کنید ولی برای آنکه بتوانیم از بی ادبان درس بگیریم باید شخصیتی همچون لقمان داشته باشیم. آیا یک نوجوان میتواند قدرت تشخیص این موضوع و الگوبرداری صحیح را داشته باشد؟ در بسیاری موارد نه!

اگر به تازگی با مفهوم سئو آشنا شده باشید و شناخت دقیقی از پیچیدگی های آن نداشته باشید ممکن است تصور کنید که برخی از این روش ها میتوانند برای شما سودمند باشند. در نتیجه قبل از شروع به مطالعه ابتدا به این باور برسید که هدف ما تنها یادگیری تکنیک های کلاه سیاه است تا بتوانیم به خوبی از آنها پرهیز کنیم.

در این کتاب تلاش کرده ایم تا تکنیک هایی که ذاتا کلاه سیاه هستند و روش هایی که پتانسیل تبدیل شدن به آن را دارند، در هفت فصل به شما معرفی کنیم. امید است محتوای این کتاب برای شما مفید واقع شود. لطفا ایده ها و برداشت های خود را در بخش نظرات همین صفحه مطرح نمایید.

سفر به آینده سئو؛ ماجراجویی در اعماق گوگل

Websima56 صفحهفارسی

در دنیای سئو، آینده دور نیست! از نحوه نمایش نتایج گرفته تا رفتار کاربران هنگام جستجو در گوگل به سرعت در حال تغییر است. آنچه در این کتاب می‌خوانیم صحبت در مورد آینده‌ایست که حتی همین امروز هم شاهد تاثیرات آن بر نتایج جستجو هستیم.

دانلود رایگان

الگوریتم های گوگل، بازدید رایگان از باغ وحش گوگل

Websima120 صفحهفارسی

موفقیت در سئو نیازمند کسب دانش و تجربه بسیار است، بهترین نقطه برای شروع یادگیری شناخت عملکرد گوگل هنگام بررسی و رتبه بندی سایت ها است و برای اینکار شناخت الگوریتم های گوگل اولین قدم خواهد بود.

دانلود رایگان

دانلود رایگان

کتاب میدان نبرد در سئو

O’Reilly Media204 صفحهانگلیسی

کتاب میدان نبرد در سئو؛ استراتژی های برنده برای بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، راهنمایی کاربردی برای موفقیت در سئو است. این کتاب تنها به معرفی استراتژی های سئو بسنده نکرده و تلاش میکند درک درستی از آنالیز و هدف گذاری را به شما منتقل کند.

دانلود رایگان

کتاب راهنمای جامع سئو محلی

SEJ170 صفحهانگلیسی

سئو محلی در واقع مجموعه فعالیت های ما برای کسب جایگاه بهتر در عبارت هایی است که به یک موقعیت مکانی مشخص یا یک کسب و کار محلی اشاره دارند. این فرآیند شامل تولید محتوا، رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و لینک سازی خواهد بود.

دانلود رایگان

کتاب استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی

SEJ40 صفحهانگلیسی

برای آنکه فعالیت های ما در شبکه های اجتماعی هدفمند و تاثیرگذار باشند باید شناخت درستی از مخاطب خود و رفتار کاربران در هر یک از این شبکه ها داشته باشیم. محتوایی که در توییتر منتشر میشود لزوما برای انتشار در لینکدین مناسب نیست.

دانلود رایگان