سئو

کلیات نرم ‌افزار های انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

نرم‌افزار Anchor به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

در دنیای امروز به دلیل استقبال روزافزون از پادکست، نرم‌افزارهای انتشار پادکست پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند، برخی از این نرم‌افزارها، برای ایجاد، ضبط، ویرایش، انتشار پادکست و یا ترکیبی از همه‌ی این موارد، مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، Anchor یک پلتفرم همه در یک است که می‌توانید به کمک آن پادکست خود را از هر دستگاهی به‌صورت رایگان ایجاد و انتشار دهید و یا از این طریق درآمد کسب کنید.

اپلیکیشن بیش از هر پلتفرم دیگری پادکست‌های جهان را تأمین می‌کند. این برنامه برای گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید و IOS قابل‌استفاده است. همان‌طور که بیان شد در اینجا قصد داریم در مورد نرم‌افزار Anchor به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کنیم. ممکن است برای شما هم سوالی در این خصوص پیش آمده باشده که : ؟ ساخت پادکست آن‌قدر که فکر می‌کنید پیچیده نیست، با استفاده از Anchor ساخت پادکست بسیار آسان است.

اولین مرحله برای تولید پادکست این است که صدای خود را ضبط کنید. سپس به آنچه ساخته‌اید گوش دهید و در صورت نیاز دوباره این عمل را تکرار کنید. Anchor تمام عوارض فنی را برای شما برطرف می‌سازد، بنابراین تنها مشکلی که برای شما وجود دارد، پیدا کردن موضوع مناسب است.

مراحل انجام کار با این برنامه به شرح زیر است:

  • برنامه موبایل Anchor را به‌صورت رایگان برای iOS یا Android دانلود کنید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

  • روی ابزار خود ضربه بزنید تا مقداری صدا به اپیزود شما اضافه شود.

  • یک عنوان اضافه کرده و این بخش از پادکست خود را منتشر کنید.

نرم‌افزار Google Podcasts به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نرم‌افزار به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کنیم. با Google Podcasts می‌توانید آخرین اپیزودهای نمایش‌های موردعلاقه خود را پخش‌کنید، پادکست‌های توصیه‌شده را برای خود کشف کرده و فعالیت‌های شنیداری خود را مدیریت کنید. Google اخیراً این برنامه پادکست خود را برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل Android و با هدف قرار دادن این برنامه به‌عنوان یک رقیب در کنار برنامه‌های و راه‌اندازی نموده است.

برای انتشار پادکست با برنامه Google Podcasts مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به لینک https://play.google.com/music/podcasts/publish مراجعه کنید.

  • به حساب Google خود وارد شوید و شرایط و ضوابط را بپذیرید.

  • ایمیل خود را تأیید کرده و مالکیت فید خود را نیز تأیید کنید.

  • روی «انتشار پادکست» کلیک کرده و منتظر تأیید بمانید.

به همین سادگی شما قادر خواهید بود پادکست خود را منتشر کنید!

نرم‌افزار Castbox به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

یکی دیگر از نرم‌افزارهای انتشار پادکست است. در زیر به بیان توضیحاتی در ارتباط با نرم‌افزار Castbox به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم. مراحل تولید و انتشار پادکست در این نرم‌افزار به شرح زیر است:

مرحله 1: انتخاب یک موضوع

از شما دعوت شده است تا در مورد هر چیزی در Castbox صحبت کنید اما بهتر است همیشه حوزه تخصصی یا موضوعی را که به آن واقعاً علاقه دارید، انتخاب کنید. هدف نهایی پرورش صحیح صدای شماست.

مرحله 2: قبل از ضبط کردن، نقشه کار خود را ترسیم کنید

مرحله 3: ضبط و ویرایش

صدای خود را مرور کرده و پادکست خود را ویرایش کنید.

مرحله 4: کار خود را منتشر کنید

صدای خود را در Castbox و voilà بارگذاری کنید، پادکست شما اکنون در دسترس بیش از 17 میلیون شنونده است. قبل از این کار اطلاعات اولیه اپیزودی که قصد بارگذاری آن را دارید، وارد کنید. قسمت‌های عنوان و توضیحات در سمت چپ موجود است. تصویر روی جلد در این قسمت اختیاری است. اگر برای این قسمت یک جلد هنری بارگذاری نکرده‌اید، Castbox تصویر جلد کانال شما را نشان می‌دهد. قبل از انتشار پادکست باید زمان انتشار را تعیین کنید و مشخص کنید که اپیزود مربوط به کدام کانال است. اپیزودهای شما با توجه به زمان انتشار، به ترتیب زمان نمایش داده می‌شوند. با تغییر زمان انتشار، می‌توانید بارگذاری را برنامه‌ریزی کنید یا ترتیب اپیزودهای منتشرشده را تغییر دهید.

مرحله 5: پادکست خود را به بازار عرضه کنید

مرحله ششم: شنوندگان خود را درگیر کنید

مرحله 7: بارگذاری رایگان پادکست با ذخیره‌سازی در Castbox

نرم‌افزار Podbean به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها به این صورت است که انتشار اپیزودها در آن شامل بارگذاری فایل‌های رسانه‌ای، تنظیم لوگو اپیزودها و ویرایش توضیحات هر اپیزود است. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه اپیزودها را ویرایش یا حذف کنید.

برای انتشار پادکست صوتی یا تصویری در این برنامه به‌صورت زیر باید عمل کنید:

  • فایل پادکست موردنظر خود را برای بارگذاری انتخاب کنید.

  • در صورت تمایل عنوان اپیزود و توضیحات اپیزود را ویرایش کرده و لوگو اپیزود را بارگذاری کنید.​

نرم‌افزار Apple Podcasts به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

نرم‌افزار Apple Podcasts به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها در زیر بیان شده است:

مرحله 1: یک Apple ID جدید ایجاد کنید

برای استفاده از اتصال پادکست اپل شما به Apple ID نیاز دارید. از حساب شخصی اپل خود استفاده نکنید!

مرحله 2: یک حساب میزبانی پادکست دریافت کنید.

میزبانی پادکست مشابه میزبانی وب است. در صورت نیاز به وب‌سایت، از سرویس‌هایی مانند Wix، Squarespace یا WordPress برای میزبانی فایل‌های وب‌سایت خود استفاده کنید.

مرحله 3: حداقل یک اپیزود را منتشر کنید

قبل از ارسال به فهرست Apple Podcasts، شما حداقل به یک اپیزود ضبط‌شده نیاز خواهید داشت.

مرحله 4: تنظیمات نمایش خود را بررسی کنید

مرحله 5: وارد Apple Podcast Connect شوید

مرحله 6: URL فید RSS پادکست خود را پیدا کنید

مرحله 7: URL فید RSS خود را در Podcast Connect وارد کنید

مرحله 8: ارسال Apple Podcast خود را مرور کنید

مرحله 9: تبلیغ نمایش خود را شروع کنید!

نرم‌افزار OverCast به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

اگر شما اولین اپیزودهای خود را ضبط و آماده پخش مستقیم کرده‌اید اما مطمئن نیستید که کجا آن‌ها را ارسال کنید تا همه بتوانند نمایش شما را پیدا کنند. در اینجا ما یکی دیگر از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها را برای شما ارائه می‌دهیم.

نرم‌افزار یکی دیگر از این نرم‌افزارها است اما باید در هنگام استفاده از این نرم‌افزار به این نکته توجه نمایید که هیچ فرآیند ارسال جداگانه‌ای برای OverCast وجود ندارد که در آن لحاظ شده باشد. در نتیجه شما می‌توانید به‌سادگی پادکست خود را به Apple Podcasts ارسال کنید و معمولاً طی یک تا دو روز این پادکست در جستجوی Overcast نشان داده می‌شود.

نرم‌افزار Spotify به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

لیست کردن نمایش خود در دایرکتوری اصلی پادکست، یک بخش اساسی برای افزایش مخاطب است. شما می‌توانید با ارسال نمایش خود با یک نام مشخص، خود را برای موفقیت آماده کنید؛ بنابراین هنگام آماده شدن برای راه‌اندازی نمایش، ارسال پادکست به Spotify مهم است. در نتیجه یکی دیگر از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها که در اینجا قصد داریم به بیان آن بپردازیم، اپلیکیشن Spotify است. Spotify

نرم‌افزار iTunes به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها

میزبانی پادکست در مسلماً بهترین و محبوب‌ترین راه برای اطمینان از رسیدن پادکست شما به تعداد بیشتری از شنوندگان است. خوشبختانه بارگذاری پادکست در iTunes بسیار آسان است حتی می‌توانید در کمتر از یک ساعت این کار را انجام دهید! در این بخش آخر مقاله ما به بیان توضیحاتی در مورد برنامه iTunes به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای انتشار پادکست و نحوه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

افزودن پادکست به iTunes در حقیقت به‌اندازه بارگذاری یک فایل صوتی قابل پیش‌بینی نیست و کمی پیچیده‌تر از آن هست اما پیگیری آن بسیار آسان است، به شرطی که از مراحل گام‌به‌گام و شرایط لازم برای هر مرحله از فرآیند، آگاهی داشته باشید.

در زیر به 7 مرحله برای ارسال پادکست شما در iTunes اشاره شده است:

مرحله 1: پادکست خود را ضبط کنید.

مرحله 2: جزئیات پادکست خود را کامل کنید.

مرحله 3: یک پلتفرم میزبانی پادکست برای خود انتخاب کنید.

مرحله 4: URL فید RSS خود را بازیابی کنید.

مرحله 5: یک حساب iTunes دانلود و ایجاد کنید.

مرحله 6: پادکست خود را به Podcasts Connect ارسال کنید.

مرحله 7: منتظر تائید بمانید. پس از ارسال پادکست خود به iTunes، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بین 24 ساعت تا دو هفته منتظر بمانید. از طرف اپل برای شما یک ایمیل ارسال می‌شود و در آن تأیید می‌کند که پادکست شما تحت بررسی است و یک ایمیل دیگری که پس از تأیید، پیوند پادکست فعال شما در آن قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید