سئو

گوش دادن به پادکست‌ های زیر را وقتی حالتان حسابی خوش است، از دست ندهید!

چرا از هر سو نام پادکست می‌شنوم؟

این روزها هر کسی را که می‌بینیم؛ نام را به زبان می‌آورد یا به این‌که چندین پادکست محبوب و خاص دارد می‌نازد. به راستی این پادکست چیست که همه را شیدای خود کرده است؟ آیا من که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی گوش دادن به پادکست ندارم؛ می‌توانم بهترین پادکست‌های دنیا را گوش دهم و از آن لذت ببرم؟ آیا واقعا پادکست‌هایی به زبان خارجه گوش دادن، به روند یادگیری آن زبان کمک می‌کند؟

انگلیسی‌زبانم و نمی‌دانم چگونه انگلیسی خود را تقویت کنم. اگر فکری به حال سطح انگلیسی خود کرده باشید، یا با اساتید انگلیسی‌زبان برای تقویت انگلیسی خود مشورت کرده باشید؛ حتما لابلای حرف‌های آن‌ها، ردپایی از توصیه به گوش دادن به پادکست را خواهید شنید.

نه تنها پادکست‌های انگلیسی و یا هر زبان دیگری؛ پادکست‌های بسیاری به زبان شیرین پارسی هم در فضای اینترنت پراکنده شده‌اند؛ که گوش کردن به پادکست‌های مذکور واقعا ارزش امتحانش را دارد! شاید اگر با یکی از دوستان روانشناس خود مشورت کنید؛ توصیه به گوش دادن پادکست‌های انگیزشی و حال‌خوب‌کن به شما کند. خب باید چه کرد؟ بگذارید ابتدا با جناب پادکست بیشتر آشنا شویم، به سوالات بالا پاسخ دهیم و سپس برویم به سراغ شناخت پادکست‌هایی که واقعا ارزش گوش دادن دارند!

توصیه می کنیم بخوانید:

گوش دادن به پادکست را به من توصیه کرده‌اند؛ اما اصلا پادکست چیست؟

بگذارید پیش از این‌که وارد بحث اصلی امروز شویم؛ نگاهی به پادکست‌ها و مزایای گوش دادن به پادکست بپردازیم. پادکست‌ها (Podcasts)، یکی از انواع فایل‌های چندرسانه‌ای‌ست که عموما از طریق فایل‌های صوتی در فضای اینترنت پخش می‌شوند. اگر به این فکر افتاده‌اید که خب، رادیو هم همین‌کار را می‌کند، باید حواس شما را به یک نکته‌ی خاص جلب کنیم!

اول این‌که شما برای گوش دادن به پادکست، برخلاف برنامه‌های رادیویی، هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارید؛ نیازی نیست زمان خود را برای رسیدن به یک برنامه تنظیم کنید، حرص آنتن نداشتن را بخورید و از استریم آن برنامه جا بمانید! پادکست در هر زمانی قابل دانلود است، هر مکانی که دلتان بخواهد می‌توانید با گوش دادن به پادکست، اوقات فراغت خود را پر کنید. و از همه مهم‌تر! گوش دادن به پادکست حتی می‌تواند در محل کار شما باشد!

سرکار هستید و از اخبار روز دور مانده‌اید؟ نمی‌توانید گوشی تلفن همراه خود را برای پیدا کردن جدیدترین خبرهای آنی چک کنید؟ پادکست‌ها این‌کار را برای شما می‌کنند. با پیشرفت چشمگیر سایت‌ها و پلتفرم‌های گوش دادن به پادکست، شما حتی می‌توانید با برنامه‌ریزی زمانی یک پادکست خاص، در یک زمان دلخواه آن را دانلود کنید. از سویی، می‌توانید در راه رفتن به کار، پادکست‌های خبری را به طور خودکار دانلود کنید و در حین کار، گوشتان به آن باشد.

پادکست‌ها هیچ محدودیتی برای گوش دادن ندارند:

هدف از جملات بالا کاملا مشخص است! پادکست‌ها هیچ محدودیتی برای گوش دادن ندارند. از سویی، چه بسیار برنامه‌ها که برای شما و خاص حس و حال (یا به اصطلاح امروزی مود شما) ساخته شده‌اند! اگر غمگین باشید، پادکسترهای برنامه‌های خاص حال شما را خوب می‌کنند. اگر احساس خوشحالی کنید، باز هم گوش دادن به پادکست به شما توصیه می‌شود.

بخصوص برای آن دست از کاربران اینترنتی که نباید مدت زیادی به صفحه‌ی تلفن همراه خود خیره بمانند، یا حوصله‌ی خواندن متون بلند را ندارند؛ گوش دادن به پادکست قطعا یک راه ویژه و بی‌نظیر خواهد بود. اما آیا به راستی گوش دادن به پادکست‌هایی به زبان‌های خارجی، باعث تقویت آن زبان می‌شود؟

اگر شما در حال آموزش و یادگیری یک زبان خاص باشید، بدون شک پادکست به تقویت قوای شنوایی و گویایی شما کمک خواهد کرد. اگر به سیر پیشرفت زبان خودمان، فارسی عزیز، نگاهی بیندازید؛ متوجه می‌شوید که هر روز، لغات جدید به زنجیر‌ه‌ی زبانی وارد می‌شود و این برای کسانی‌که سعی می‌کنند خود را آپدیت نگه دارند؛ اهمیت بسیاری دارد.

با توجه به این‌که پادکست‌ها به طور مخصوص برای کاربران اینترنتی ساخته می‌شود؛

قطعا از پادکسترهایی استفاده خواهد شد که دقیقا مطابق با آخرین پیشرفت‌های روز پیشرفته باشند؛ و این شامل ترندهای روز زبانی هم می‌شود! از سویی پادکست‌ها (با این‌که پادکست‌های ویدیویی و… هم داریم.) برای شنیده شدن خلق می‌شوند. پس می‌توانند تا چند برابر بیشتر بر روی قوه‌ی شنوایی شما کار کنند.

ما پیش از این پادکست‌های بسیاری را برای موقعیت‌های مختلف، مانند زمانی‌که قصد خواب دارید، زمانی‌که می‌خواهید از یک داستان جالب لذت ببرید، زمانی‌که اوقات فراغت زیادی دارید، زمانی‌که سرکار هستید و… معرفی کردیم.

اما چرا یک گام جلوتر نگذاریم و این بار پادکست‌هایی را به شما معرفی نکنیم که وقتی حسابی حال و احوالتان خوش است؛ بتوانید به آن گوش دهید؟ پادکست‌ها در هر حال و هر زمانی در کنار شما هستند. پس بگذارید لحظات خوش شما را هم با گوش دادن به پادکست، مانا و پایدار کنیم!

پادکست‌هایی که گوش دادن به آن، بدون شک حال شما را دگرگون خواهد کرد!

1- OLOGIES

یکی از پادکست‌های بسیار محبوب در دنیا که توسط یک کمدین محبوب، اَلی وارد میزبانی می‌شود. وی یک فلسفه‌ی جالب دارد که می‌گوید:« از آدم‌های باهوش، سوالات احمقانه بپرسید!» وقتی وارد برنامه می‌شوید و آن را دانلود می‌کنید؛ به سرعت به این تم برنامه عادت کرده و حالتان حتی بهتر از قبل خواهد شد. خانم وارد به خوبی زبان کمدی را می‌داند؛ به دل خنده می‌زند و می‌توانید برای بهتر شدن حال خود به وی تکیه کنید!

از طرفی، کمدیِ این برنامه به گونه‌ای‌ست که شما همزمان می‌توانید آن را به گونه‌ای تصور کنید که انگار دارید مستندها، برنامه‌های علمی را به زبان خنده تماشا می‌کنید! پس مهم نیست به کدامیک از این ژانرها علاقمندید. این پادکست بدون شک این پادکست می‌تواند همانی باشد که شما می‌خواهید!

* یک توصیه‌ی جدی برای کسانی‌که تازه می‌خواهند این برنامه را شروع کنند: اگر ما به جای شما بودیم، بدون شک از اپیزودِ شناخت آتشفشان‌ها شروع می‌کردیم.

2- MY FAVORITE MURDER

گوش دادن به پادکست یک هدف جدی برای شماست اما می‌خواهید از غم دربیایید و کمی بخندید؟ چه می‌شود که میزبانیِ چنین برنامه‌ای، یعنی ” بر عهده‌ی دو زن جذاب و بانمک بیفتد؟ درست مانند نیمی از بهترین پادکست‌های دیگر، این پادکست هم یک راز جادویی برای موفقیت چشمگیر خود دارد!

داستان‌هایی ناگفته از حقایق دنیا، داستان‌های جذاب تخیلی و ناشناخته‌هایی درباره‌ی جنایت‌های حقیقی که در طول تاریخ ناگفته و ناشنیده باقی مانده‌اند. پس گوش دادن به پادکستی تا این حد جالب را از دست ندهید.

* اگر تازه می‌خواهید به سراغ این پادکست بروید، از این اپیزود شروع کنید:

3- BAG MAN

سری جدید پادکست‌های ریچل مَدو که کاملا بر روی فساد دولت و کاخ سفید در دوره‌ی اجرای اوامر حکومتی به دست نیکسون تمرکز کرده است. اگر کنجکاوید تا تمام جزئیات مربوط به این دوره را بدانید، فایل‌های صوتی ضبط شده و کاملا سری را بشنوید و در جریان تمامی رشوه‌ها و کیف‌های پر پولی که در زمان نیکسون دست به دست شد بیشتر بفهمید؛ گوش دادن به پادکست Bag Man به شما توصیه می‌شود.

* اگر می‌خواهید تازه این پادکست را شروع کنید از اولین اپیزود شروع کنید!

4- MY BROTHER, MY BROTHER, AND ME

یکی پادکست‌های خوبی که نباید به هیچ عنوان از دست رود! جالب این‌جاست که این برنامه توسط سه برادری اداره می‌شود که هر دقیقه از خالی کردن یک سطل آب یخ از کنایه‌ها و شوخی‌های خنده‌دار بر روی برادر دیگر دست بر نمی‌دارند. این سه برادر به سوالات خنده‌دار پاسخ می‌دهند، موضوعات کمدی جالبی را دست و پا می‌کنند تا برنامه را با آن پیش ببرند و از همه مهم‌تر، خنده‌ی شما تضمین می‌کنند!

* حتما اگر قصد دارید این پادکست را امتحان کنید، از اپیزود شروع کنید. یکی از برادران یک جنس بزرگ خریداری می‌کند و می‌خواهد واکنش دو برادر دیگر را محک بزند.

5- JOE ROGAN EXPERIENCE

جو روگان در این برنامه ، مهمانان متعددی را دعوت می‌کند که همگی مربوط به موضوعات مختلفی هستند. جو و مهمانانش از هر چیزی که دلتان بخواهد بحث می‌کنند. پس به دنبال اپیزود فرد مورد علاقه‌ی خود بگردید و از اوقات خود لذت ببرید!

* به شما توصیه می‌کنیم که اپیزود 1021 با راسل برند را تماشا کنید! بدون شک از شدت خنده، دل درد خواهید گرفت!

6- HOT MIC

هر وقت خواستید همه چیز را درباره‌ی رمز و راز قرارهای عاشقانه، ازدواج و هرگونه رابطه‌ی دیگری بدانید؛ ، انتخاب خوبی برای خندیدن و در عین حال، کسب تجربه است! این پادکست واقعا چیزهای جالب و خنده‌داری در رابطه با روابط عاشقانه می‌گوید. داستان‌های حقیقی که شاید حتی باور نکنید حقیقت دارند و مخاطبانی که تجربیات قرارهای عاشقانه‌ی خنده‌دار خود را با شنوندگان در میان می‌گذارند.

* اگر می‌خواهید این پادکست را شروع کنید، اپیزود بهترین گزینه است.

7- STUFF YOU SHOULD KNOW

چیزهایی که باید حتما بدانید! اما چه چیزهایی؟ پادکست را گوش دهید تا متوجه شوید از چه حرف می‌زنیم! لو دادن چیزهایی که در این پادکست می‌گذرد؛ بدون شک لذت گوش دادن به پادکست را از بین خواهد برد. پس چرا وقتی دارید منزل خود را تمیز می‌کنید؛ ظرف‌ها را می‌شویید، ریلکس می‌کنید یا حتی آشپزی و کار می‌کنید؛ پای این پادکست ننشینیم؟

پادکسترهای این برنامه، با انتخاب یک موضوع خاص و غرق شدن در آن، دست شما را هم می‌گیرند و به شنا در دل موضوع دعوت می‌کنند. شیوه‌ی هوشمندانه‌ی پادکست‌سازی این دو مرد جوان، قطعا شما را هم به خود جذب خواهد نمود.

* قطعا به شما توصیه می‌کنیم گوش دادن به پادکست را از اپیزود شروع کنید!

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید