سئو

پادکست‌ های انگلیسی معروف

پادکست انگلیسی چیست؟

پادکست‌ های انگلیسی ‌زبان یک روش عالی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید این پادکست‌ها را در هر زمان و یا در هر مکانی، پشت میز کار و یا در حین حرکت به آن‌ها گوش دهید و چه راهی بهتر از پادکست برای گذراندن وقت در یک رفت‌وآمد طولانی‌مدت است که می‌تواند شما را سرگرم کند. همان‌طور که بیان شد یک پادکست انگلیسی می‌تواند شگفت‌انگیزترین راه برای بهبود زبان انگلیسی شما باشد اگر از آن‌ها به هوشمندانه‌ترین روش ممکن استفاده کنید.

یادگیری زبان یک تجربه حسی است و شما با نگاه کردن به لغات زبان انگلیسی قادر به یادگیری آن‌ها هستید. همچنین شما با گوش دادن به تلفظ صحیح کلمات ضمن تقویت مهارت شنیداری خود، بیان صحیح لغات زبان انگلیسی را نیز یاد می‌گیرید. اگر به دنبال پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی هستید ولی دیگر تمایلی به خواندن کتاب ندارید، انگلیسی گزینه مناسبی برای شما است.

حال این سؤال پیش می‌آید چیست؟ پادکست‌های انگلیسی‌زبان می‌توانند به شما کمک کنند تا به‌سرعت مهارت و سطح شنیداری زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید. یک مزیت دیگر پادکست انگلیسی این است که پادکست‌ها اغلب رونوشت دارند. این بدان معناست که شما می‌توانید هم‌زمان که به پادکست گوش می‌دهید و یا آن را می‌خوانید، درصورتی‌که بخشی از آن شما را گیج کرد، متن آن را نیز نگاه کنید.

چگونه یک پادکست انگلیسی یا English podcast می‌تواند مهارت شنیداری شما را بهبود ببخشد؟

شما مسلماً از قبل نیز با این موضوع آشنایی دارید که استفاده از پادکست یک روش عالی برای بهبود مهارت شنیداری شما است اما آیا می‌دانید چگونه بیشترین بهره را از پادکست انگلیسی برای این منظور ببرید؟ تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید هنگام گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی از آن‌ها استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا استاد گوش دادن به زبان انگلیسی شوید.

1. ابتدا به پادکست انگلیسی به‌عنوان صدای سفید گوش دهید

صدای سفید اساساً صدایی است که در پس‌زمینه درحالی‌که شما کار دیگری انجام می‌دهید جریان دارد. هنگامی‌که در حال تمیز کردن سرویس بهداشتی به موسیقی خود گوش می‌دهید، آن موسیقی صدای سفید شماست یا وقتی شخصی که به‌تنهایی زندگی می‌کند شب‌هنگام و در وقت شام تلویزیون را روشن می‌کند، این صدای سفید اوست. این روش ممکن است متناقض به نظر برسد اما گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی به‌عنوان صدای سفید درحالی‌که کارهای دیگری را انجام می‌دهید در واقع به مغز شما کمک می‌کند تا به این زبان عادت کنید.

2. برای بار دوم به پادکست انگلیسی گوش دهید اما اکنون خوب به آن توجه کنید

حالا برای بار دوم و حتی سوم پادکست را گوش کنید و به تمام کلمات و اصطلاحاتی که می‌شناسید توجه کنید. اگر احساس می‌کنید گوینده پادکست خیلی سریع صحبت می‌کند، سعی کنید در صورت وجود سرعت صدا را به 75٪ کاهش دهید.

3. اگر متن پادکست انگلیسی موجود است، آن را نیز بخوانید

4. کلمات و جملات English podcast را با صدای بلند تکرار کنید

هم‌زمان با پادکست صحبت کنید. هر زمان خواستید پخش پادکست را متوقف کنید و به کلمات و اصطلاحاتی برگردید که برای شما جدید است یا فکر می‌کنید تلفظ آن‌ها دشوار است. این کار را بارها و بارها تکرار کنید تا قادر شوید درست کلمات را تلفظ کنید.

5. واژگان و دستور زبان جدید موجود در پادکست انگلیسی را یادداشت کنید

اگر به جستجوی کلمات جدید بپردازید و تکه‌های گرامری که در هر پادکستی که گوش می‌دهید را یاد بگیرید و مرور کنید، احتمالاً در آینده آن‌ها را خیلی راحت‌تر به خاطر می‌آورید بعلاوه، همان‌طور که می‌دانید، یادگیری واژگان و دستور زبان جدید، برای رشد به‌عنوان یک زبان‌آموز زبان انگلیسی، ضروری است.

بهترین پادکست انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

در ادامه این مقاله قصد داریم به بیان 7 مورد از انواع مختلف بهترین پادکست انگلیسی که هر زبان‌آموز باید به آن گوش دهد، بپردازیم.

  • پادکست ‘انگلیسی که ما صحبت می‌کنیم ‘: کتاب زبان انگلیسی خود را برای لحظه‌ای کنار بگذارید و از برخی از کارشناسان آگاه، زبان انگلیسی را در BBC بیاموزید. این مجموعه پادکست یادگیری زبان انگلیسی بر روی عبارات روزمره و عامیانه تمرکز دارد. در این پادکست گویندگان با سرعتی کمتر از مکالمه‌های معمولی صحبت می‌کنند و این امر درک این پادکست را برای شما آسان‌تر می‌سازد.

  • پادکست به انگلیسی: پادکست به زبان انگلیسی یک سری پادکست یادگیری زبان انگلیسی جامع با برنامه‌هایی برای افراد مبتدی، متوسط و متوسط به بالا است و پادکست‌هایی برای کسانی که نیاز به یادگیری زبان انگلیسی در تجارت دارند نیز در این بین وجود دارد. اپیزودهای این پادکست بین 3 تا 5 دقیقه است بنابراین برای افرادی که زیاد وقت گوش دادن به پادکست را ندارند، ایده آل است.

  • کلاس 101 انگلیسی: این مجموعه پادکست توسط برای تمام سطوح یادگیری زبان انگلیسی مناسب است. شما می‌توانید از چهار سطح یادگیری در این پادکست متناسب با نیازهای خود استفاده کنید: مبتدی مطلق، مبتدی، متوسط و پیشرفته.

  • پادکست‌های ابتدایی: شورای بریتانیا در انگلیس یک سری پادکست‌های انگلیسی‌زبان بسیار مفید برای علاقه‌مندان به این زبان ارائه داده‌اند که این پادکست‌ها مناسب برای افراد در سطح مبتدی و متوسط است و طول هر اپیزود در این پادکست 25 دقیقه است.

  • پادکست Better @ English : ترکیبی گلچین شده از پادکست‌های انگلیسی‌زبان است که شامل مکالمات واقعی با زبان محلی است.

  • Voice of America: پادکست یادگیری زبان انگلیسی با صدای آمریکا یک سرویس اخبار و اطلاعات انگلیسی‌زبان است که مجموعه‌ای از برنامه‌ها با موضوعات مختلف را به زبان انگلیسی برای شما ارائه می‌دهد. موضوعاتی که در این پادکست ارائه می‌شود به شرح زیر است:

  • اخبار جهانی به‌صورت هفتگی

  • مستند علمی

  • صحبت در مورد تاریخ آمریکا و زندگی مردم آمریکا

  • مجموعه اصطلاحات انگلیسی آمریکایی

  • پادکست غرفه انگلیسی تجاری: این مجموعه پادکست مناسب برای شما است زمانی که برای تجارت به کشورهای انگلیسی‌زبان می‌روید.

دانلود پادکست انگلیسی با متن

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، پادکست‌های انگلیسی‌زبان مختلفی در دنیا وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای رونوشت برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی هستند. با گوش دادن به پادکست انگلیسی به همراه متن مکالمات آن، شما می‌توانید در مورد موضوعات روزمره، مهارت مکالمه انگلیسی خود را بهبود ببخشید، واژگان جدیدی بیاموزید و در مورد فرهنگ جوامع مختلف دنیا مطالب قابل‌توجهی بشنوید. در بالا ما به هفت مورد از این پادکست‌های انگلیسی که دارای متن هستند، اشاره کردیم.

برای دانلود پادکست انگلیسی با متن می‌توان از برنامه iTunes استفاده کرد. iTunes یک برنامه رایگان است که توسط شرکت اپل تهیه و در دسترس عموم قرارگرفته است و می‌توان آن را در نسخه‌های Mac یا PC دانلود نمود. همچنین می‌توانید از برنامه iTunes در iPod، iPad یا iPhone نیز استفاده کنید. علاوه بر برنامه iTunes شما می‌توانید این پادکست‌ها را با برنامه‌های google podcast، apple podcast و اسپاتیفای نیز دانلود کرده و به آن‌ها گوش دهید.

BBC پادکست آموزش زبان انگلیسی

در BBC پادکست آموزش زبان انگلیسی شما می‌توانید مجموعه موضوعات مختلف و واژگان جدید زبان انگلیسی را به‌طور طولانی‌مدت توسط مجریان BBC بیاموزید. برخی از موضوعات مختلف این پادکست انگلیسی در زیر برای شما بیان شده است:

  • پادکست 6 دقیقه انگلیسی: با این پادکست انگلیسی بی‌بی‌سی می‌توانید زبان انگلیسی را برای شرایط روزمره خود بیاموزید و تمرین کنید. همچنین کتابچه راهنمای هفتگی این پادکست برای صحبت کردن و یا راهنمای انجام کاری به زبان انگلیسی هر پنجشنبه منتشر می‌شود.

  • پادکست بازنگری اخبار به زبان انگلیسی: این پادکست به شما نشان می‌دهد که چگونه از آخرین اخبار به زبان انگلیسی استفاده کنید. همچنین این پادکست هر سه‌شنبه توسط BBC Learning English منتشر می‌شود.

  • پادکست Listen and Play: این پادکست شامل محتوای صوتی ازجمله آهنگ‌ها، اشعار، داستان‌ها و بازی‌های صوتی برای رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس کودکان است. در مجموع 67 اپیزود در این پادکست وجود دارد و هر اپیزود حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. همچنین هر اپیزود این پادکست به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود.

فعالیت شنیداری، آهنگ، داستان و غیره. اپیزودهای این پادکست به چهار گروه طبقه‌بندی‌شده‌اند:

  1. مباحث یادگیری اولیه: طیف گسترده‌ای از موضوعات با محتوای پیوند داده‌شده به اصطلاحات پاییز، بهار و تابستان

  2. داستان‌های سنتی: این محتوا از داستان‌های سنتی شناخته‌شده از سراسر جهان الهام گرفته شده است

  3. اشعار مهدکودک: این محتوا از اشعار محبوب در مهدکودک الهام گرفته شده است

  4. Wiggle Waggle: این نوع محتوا دارای درجه بالاتری از فعالیت‌های حرکتی است.

بهترین پادکست‌های خارجی چیست؟

یکی از بهترین پادکست‌های خارجی، پادکست است. در فصل اول، اپیزودهای این پادکست در مورد واترگیت صحبت می‌شود. فصل دوم این پادکست هم در مورد هیلاری کلینتون و رسوایی‌های اخلاقی مربوط به شوهر او است و کسانی که علاقه‌مند به دانستن اخبار مربوط به سیاستمداران آمریکایی هستند می‌توانند به این پادکست گوش دهند.

پادکست خارجی بعدی، پادکست است. موضوع این پادکست حول آموزش است. در اپیزودهای این پادکست راه‌‌های کسب ثروت، حفظ سلامت جسمانی و روحی و نحوه درک محیط پیرامون به شکل مناسب ارائه می‌شود. همچنین در این پادکست شما با ماجراهایی که باعث تغییر دنیا شده‌اند آشنا می‌شوید.

پادکست دیگری که در زمینه آموزش ساخته‌شده، پادکست است. در این پادکست خارجی با افراد موفق در زمینه‌ی فناوری اطلاعات مصاحبه شده است. همچنین در این پادکست در مورد فناوری‌های آینده در حوزه‌های مختلف صنعت، به زبانی ساده و قابل‌فهم صحبت می‌شود.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید