سئو

8 ویژگی مهم طراحی لوگو مناسب و عالی

آیا شما نام تجاری خود را انتخاب کرده اید، اما هیچ ایده ای برای طراحی لوگوی خود ندارید؟

با ما همراه باشید تا با عنوان کردن تنها 8 نکته ساده و آسان بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب لوگوی تجاری را بگیرید.

به دنبال یک هویت بصری بی نظیر هستید؟

ما هویت برند شما را به بهترین شکل خلق خواهیم کرد.

1.ساده بگیرید

همین!

از قدیم گفته اند که زیبایی در سادگی است. اولین توصیه من برای انتخاب طراحی لوگو مناسب این است که سعی کنید لوگو را ساده و شیرین طراحی کنید. برای مثال لوگوی نایک را در نظر بگیرید، یک نماد به شکل تیک که کارش را خیلی خوب انجام می دهد. ساده نگه داشتن یعنی از حداقل ادغام هایی در طراحی استفاده کنید. افراد معمولا از لوگو برای منعکس کردن محصولات یا خدماتشان استفاده می کنند به همین خاطر به اشتباه جزئیات زیادی را به لوگوشان اضافه می کنند که باعث می شود نتوانیم نام شرکت را از روی لوگو بخوانیم.

تصویر پایین نمونه ای از یک شکل درست و نادرست لوگو را نشون می دهد.

2. کاری کنید که حتی در سایز کوچک هم خوب به نظر برسد!

در سال 2015، گوگل به منظور بهتر دیده شدن لوگو در صفحات کوچک، لوگو خود را بهینه کرد. طراحان قصد داشتند که لوگوی را طراحی کنند که یک لوگوی کامل در فضاهای محدود به راحتی دیده شود. آمار نشان می دهد که 63% درصد از ترافیک اینترنت در ایالات متحده از دستگاهای تلفن همراه تامین می شود. بنابراین دومین کاری که باید برای طراحی لوگو در نظر بگیرید این است که فک کنید که لوگویتان در فضای های محدود و کوچک مثل تلفن همراه چگونه به نظر می رسد.

3. ارتفاع ایکون حداقل باید دو برابر فونت باشد.

Airbnb از این تکنیک به خوبی استفاده کرده است. اگر از آیکون استفاده می کنید، بزرگ بودن حداقل دو برابر ایکون نسبت به متن تاثیر گذاری لوگو را خیلی بالاتر می برد.

4. رعایت سازگاری با اندازه حروف

ثبات و سازگاری یک ویژگی مهم است که نشان دهنده مناسب بودن طراحی لوگو است. اگر دارید با حروف بزرگ لوگو را طراحی می کنید، پس تمامش را حروف بزرگ طراحی کنید. برای درک بهتر، تصویر زیر را مشاهده کنید و نظر دهید که s و x در کدام مورد بهتر دیده می شوند؟

5. به اندازه بین حروف هم دقت کنید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی لوگو، تراکم همه چیز در یک فضای محدود است. بگذارید لوگویتان نفس بکشد. طراحی لوگو تسلا از این اصل به خوبی استفاده کرده است.

6. انتخاب فونت مناسب

گاهی اوقات لوگوهای با فونت های لبه گرد را می بینید، با اینکه لوگوی شما دوستانه و بی ضرر نمایش داده می شود، اما در واقعیت ضعیف به نظر می رسند. فونت ها با لبه های تیز لوگو را قوی تر نمایش می دهد. به لوگوی آمازون (بدون در نظر گرفتن این ویژگی) نگاه کنید، هنوز متوجه نشدید؟ اگر هنوز موضوع را درک نکردید سعی کنید یک لوگو از بزرگترین شرکت های جهان که فونت گرد در لوگو خود استفاده کرده اند، را پیدا کنید.

7. لوگویی خاص و تک درست کنید.

لوگو های جذاب یک مزیت رقابتی دارن:

به دنبال یک هویت بصری بی نظیر هستید؟

ما هویت برند شما را به بهترین شکل خلق خواهیم کرد.

چیزی که آنها را از رقابت خارج میکند پیدا کنید و انجامش دهید. مثلا لوگوی کوکا کولا را در نظر بگیرید، به خاطر فونت خاص و تک این برند تا حالا حتی لوگوی جرات رقابت با آن را هم پیدا نکرده است. یا حتی اگر کسی بتواند شبیه به آن لوگو را هم بزند، آیا به معروفی کوکا کولا می رسد؟ طبیعتا خیر.

8. فقط از تخیل و نگرشتون اسفاده کنید.

از خلاقیت خود بدون ترس استفاده کنید. ایده هایتان را بروی کاغذ بیاروید گلدن ریتو (the golden ratio) را در لوگوی اپل هم می توانید پیدا کنید. اگرچه که فکر می کنید، طراحی لوگوی اپل بسیار هوشمندانه بوده، اما باید به عرضتان برسانم که اصلا چنین چیزی نبوده است. مطمئنا طراحان حتی یک درصد هم به فکر گلدن ریتو هم نیفتادنند. آنها فقط از قدرت نگرش و سادگی ذهنشان استفاده کردند.

وقتی که در حال طراحی لوگو هستید، حتی اگر 8 مورد بالا را هم فراموش کردید، چشم هایتان را ببندیند و به صدای ذهنتان گوش بدهید به دور از هرگونه پیش داوری!

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید