سئو

یک پست وبلاگ باید چند کلمه داشته باشد؟

تعداد کلمات پست وبلاگ تاثیر بسیار مهمی در سئو سایت داشته و هر چقدر که تعداد کلمات پست بیشتر باشد، به بهینه سازی سایت و بالا رفتن اعتبار و رتبه ی سایت کمک شایانی می کند.

حداقل تعداد کلماتی که یک پست وبلاگ می تواند داشته باشد، 300 کلمه است. پست های زیر 300 کلمه توسط گوگل ایندکس نشده و رتبه ی سایت را به طور قابل توجهی پایین می آورد. برای اینکه یک پست بتواند رتبه ی خوبی را در گوگل به دست آورد و در ردیف اول پیشنهادات گوگل قرار بگیرد، بهتر است که 1000 و یا بالاتر از 1000کلمه داشته باشد. به همین سبب تاثیر زیادی در بهبود رتبه ی سایت داشته و استفاده از نویسندگان متخصص و متبحر که می توانند مطالبی بیش از 1000 کلمه تالیف و یا ترجمه کنند، الزامی می باشد. پس با توجه به این موضوع می توان نتیجه گرفت که هر چقدر که تعداد کلمات یک پست بیشتر باشد، گوگل راحت تر می تواند آن مطلب را ایندکس کرده و در ردیف پیشنهادات اول قرار دهد. در ادامه با دلایل این موضوع آشنا خواهید شد.

علت رتبه بندی بهتر پست وبلاگ در گوگل با تعداد کلمات بالاتر از 1000

هر چقدر که تعداد کلمات یک پست بیشتر باشد، امکان استفاده از کلمات کلیدی بهتر و راحت تر بوده و در نتیجه گوگل نشانه های بیشتری در پست یافته و آن را در ردیف های اول ایندکس می کند.

هر چقدر که تعداد کلمات یک پست بیشتر باشد، به سوالات بیشتر کاربران پاسخ داده می شود و در نتیجه موجب جذب ترافیک به سمت سایت شده و باعث بالا رفتن رتبه ی سایت می شود.

هر چقدر که تعداد کلمات پست وبلاگ بیشتر باشد، زمان بیشتری را کاربران در صفحه ی سایت می مانند و در نتیجه سایت شانس بیشتری را برای به دست آوردن اعتبار کسب می کند.

تعداد عنوان ها، زیر عنوان ها، لینک ها و تصاویر در پست های طولانی تری بیشتر بوده و در نتیجه پست می تواند رتبه ی خوبی را به دست آورد.

غیر از کلمه ی کلیدی مد نظر، در پست های طولانی ممکن است کلید واژه های دیگری نیز استفاده شود و پست وبلاگ شما برای کلید واژه های دیگر نیز در گوگل ایندکس شود.

نکات مهمی که باید در نوشتن پست وبلاگ به آن ها توجه شود

همانطور که تعداد کلمات زیاد برای یک پست وبلاگ می تواند سبب جذب ترافیک توسط موتورهای جست و جو به سمت وبلاگ شود، از طرفی هم می تواند سبب شود تا کاربران بلافاصله بعد از دیدن متن طولانی شما از خواندن آن منصرف شوند و بلافاصله از صفحه ی سایت خارج شوند که پایین آمدن اعتبار سایت را در پی خواهد داشت ، به همین سبب برای جلوگیری از این واکنش نویسندگان باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد.

در متن های طولانی تا جایی که ممکن است باید از سر تیترهای جذاب، جامع و زیاد استفاده شود. مثلا استفاده از یک سر تیتر برای یک متن 700 تا 800 کلمه ای اصلا مناسب نمی باشد. بهتر است که برای هر 200 کلمه یک سرتیتر انتخاب شود.

متن باید ساختار زیبایی داشته باشد و علاوه بر این باید ازساختاری یکپارچه، خوانا و قابل فهم برخوردار باشد.

در پست وبلاگ از پاراگراف های طولانی به هیچ وجه استفاده نکنید. جملات پست وبلاگ نیز بهتر است که کوتاه و واضح باشند. اگر از نویسندگان متبحر برای نوشتن مطالب سایتتان بهره می گیرید بهتر است که پست های شما بیشتر از 1000 کلمه باشد، اما اگر نویسندگان شما تسلط زیادی به مطلب ندارند بهتر است که پست شما 700 الی 800 کلمه باشد.

اگر برای نوشتن پست وبلاگ از سیستم مدیریت محتوای ورد پرس استفاده می کنید، بهتر است که از پلاگین های مناسب چون Yoast یا All In One Seo استفاده نمایید. این پلاگین ها افزونه هایی هستند که کمک می کند تا نویسنده بتواند پست های طولانی تری بنویسد.

توجه داشته باشید که در هنگام نوشتن پست وبلاگ باید اطلاعات جامعی را در خصوص یک موضوع در کمترین زمان ممکن انتقال دهید، چون کاربران اینترنتی وقت زیادی را برای مطالعه ی پست وبلاگ صرف نمی کنند.

از توضیحات اضافی و خسته کننده به شدت پرهیز نمایید و دقت کنید علاوه بر آن که تعداد کلمات یک پست نباید بیش از 300 کلمه باشد، تعداد کلمات را بیشتر از 2000 کلمه نیز نکنید، چون تعداد خوانندگان پست شما را کاهش می دهد. در صورتی که می خواهید از تعداد کلمات بیش از 2000 عدد در پست وبلاگ استفاده نمایید، بهتر است که مطالب را به صورتی سریالی در وبلاگ پست نمایید.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

تولید محتوا

بازاریابی محتوا

پست وبلاگ

هزینه تولید محتوا

تولید محتوای سئو شده

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید