سئو

۸ گام برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر اینستاگرام+نکات و ترفندها

تیپیکال یک جوان بی اطلاع از فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام جمله‌ی «چه پول مفتی درمیارن این اینفلوئنسرها» را گفته و اینستاگرام را می‌بندد. اما یک فرد کمی آگاه‌تر می‌پرسد «حتما راهی وجود داره که این جوری موفق می‌شن، شاید من بتونم فعالیت مفیدتری عرضه کنم و درآمد خوبی کسب کنم!». اگر جز دسته‌ی دوم هستید تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید تا راه تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام موفق را به شما بیاموزیم.

اگر جز افراد دسته اول هستید، توبه کنید به دسته دوم بپیوندید و سپس در این مطلب بخوانید :

  • اینفلوئنسر اینستاگرام کیست؟
  • اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
  • چطور به یک اینفلوئنسر اینستاگرام موفق تبدیل شویم؟

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چطور کار می‌کند؟

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر یا تاثیرگذار اینستاگرام فردی است که سبک زندگی و طرز تفکر نسبتا متفاوت و جالبی دارد. و مخاطبان در مواجهه با پست‌هایی مبنی بر واقعیت زندگی این افراد تاثیر می‌پذیرند و گاهی آموزش می‌گیرند. ممکن است این افراد سلبریتی، ورزشکار و متخصص باشند یا خیر. ممکن است تنها والدینی باشند که روش‌ تربیت صحیح خود را به اشتراک می‌گذارند. یا افراد کاملا معمولی که طرز فکر جدیدی دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این روش برندها از تاثیرگذاری اینفلوئنسرها بر مخاطبان کمک می‌گیرند تا محصول و خدمات خود را معرفی کنند و در واقع تبلیغ این افراد مهر تاییدی بر کیفیت این محصولات می‌شود.

چطور به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوم؟

تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق و حرفه‌ای نیازمند رعایت یک سری قوانین ساده است. پیش از آن که به این مبحث بپردازیم بایستی اشاره کنیم که مهم‌ترین اصل این است که مطلب یا مهارت مفیدی برای عرضه داشته باشید. یک اینفلوئنسر موفق این هشت اصل را رعایت می‌کند:

۱. عکس پروفایل اینفلوئنسر موفق اینستاگرام لوگو نیست!

اولین چیزی که افراد در مواجهه با صفحه شما به آن توجه می‌کنند عکس پروفایل شماست. افراد تمایل دارند به جای لوگو یا تصاویر دیگر، عکس‌های شخصی تری روی پروفایل اینستاگرام شما ببینند، هرچند که قرار باشد در جحساب کاربری اینستاگرام‌تان در جهت کار و حرفه خود کمک فعالیت کنید.

۲. اینفلوئنسر موفق می‌داند مردم چه می‌خواهند

ممکن است دیگران شما را برای یادگرفتن یا بیشتر دانستن مساله‌ای دنبال کنند. یعنی برحسب فعالیت شما، به خاطر موضوعی مثل تنها سفری، مهارت‌های عکاسی، نکات تربیت فرزند یا… به صفحه شما بیایند. اما پس از مدتی که با شما به عنوان اینفلوئنسر همراه شدند، تمایل دارند خودتان را ببینند. تجربه نشان داده پست‌هایی از اینفلوئنسرها که خودشان نیز در آن حضور دارند تا حدود سه برابر بیشتر با استقبال مواجه می‌شوند.

۳. بیوی اینفلوئنسر به روز و واضح است

بسیاری از افراد عادت کرده‌اند که در صفحه بیو جملات عاشقانه یا آموزنده بنویسند. این جملات گرچه زیبا هستند اما در فعالیت حرفه‌ای شما جایگاهی ندارند. بیو شما در واقع رزومه‌ای است که در اختیار مخاطبان تازه صفحه‌تان قرار می‌دهید. به طور کلی در صفحه بیو باید مشخص شود شما چه کسی‌ هستید، چه کاری می‌کنید و مخاطبان با دنبال کردن صفحه شما به چه نوع محتوایی خواهند رسید.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

۴. اولویت اصلی و فرعی صفحه را تعیین می‌کند

ممکن است این طور به نظر برسد که اینفلوئنسر بودن کار بسیار ساده‌ای است. و فقط لازم است از صبح که از خواب بیدار می‌شوید موبایل‌تان را در دست بگیرید و از زندگی خود تصاویر با کیفیتی ثبت کرده و منتشر کنید. اما روش کار یک اینفلوئنسر موفق اصلا این طور نیست. شما بایستی در ابتدای فعالیت اولویت بندی درستی در نظر بگیرید. نه به این معنی که دقیقا جزییات هرچیزی را بدانید، بلکه فقط باید بدانید محتواهای اصلی و پیلار اینستاگرام شما در چه حوزه‌ای خواهند بود. و فاصله بین دو محتوای اصلی را با چه محتوای فرعی پر خواهید کرد.

چرا این موضوع اهمیت دارد؟ به این دلیل که وقتی مخاطب یکی از پست‌های شما را در اکسپلور اینستاگرام می‌بیند و سپس به صفحه شما می‌آید تا باقی پست‌هایتان را ببیند با یک سیستم منظم مواجه شود. و بتواند علاقه‌مندی هایش را با ترتیب مناسبی پیدا کند. اگر صفحه‌ای داشته باشید که پست‌های نامنظم، بدون ارتباط و نامعلومی دارند، ایمپرشن‌های شما به فالو تبدیل نخواهند شد! چرا که هیچکس دلش نمی‌خواهد سردرگمی تازه‌ای به بازدیدهای خودش اضافه کند.

۵. فرد تاثیرگذار ثابت قدم است

آهسته و پیوسته همیشه به مقصد می‌رسد. این که در یک روز ۲۰ استوری و ۴ پست منتشر کنید اما یک هفته خبری از شما نباشد نه با میل مخاطبان جور در می‌‌آید نه با الگوریتم‌های اینستاگرام! بهتر است از ابتدا یک برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشید و چشم‌انداز صفحه شما به خوبی مشخص باشد.

اول از همه بایستی یک ریتم مرتب تعیین کنید. این که روزی چند پست و استوری بگذارید به خودتان بستگی دارد. شاید اصلا بخواهید هر هفته یک پست منتشر کنید. مهم این است که این روند ثابت باشد.

در گام بعد ترتیب موضوعی را هم تعیین کنید. یعنی بدانید که در کدام نوبت‌ها قرار است چه نوع محتوایی منتشر کنید.

به طور مثال اگر در حوزه مد و فشن فعال هستید، و قرار است در صفحه خود آموزش، تحلیل و گزارش بازدید منتشر کنید یک برنامه ساده برایتان می‌تواند به این ترتیب باشد:

  • شنبه: پست تحلیل استایل سلبریتی‌ها
  • یک شنبه: آموزش (جنس پارچه، ست کردن رنگ و…)
  • دوشنبه: بازدید از فروشگاه، برند یا سالن مد
  • سه‌شنبه: پرداختن به جوانب خبر هفته درباره مد
  • چهارشنبه: پست یا استوری پرسش و پاسخ
  • پنجشنبه: لایو آموزشی
  • جمعه: پست‌ و استوری شخصی

۶. فرد تاثیرگذار کیفیت محتوا را حفظ می‌کند

بدتر از این که حرفی برای گفتن نداشته باشید اما یک صفحه ویژوال و جذاب داشته باشید این است که حرفی برای گفتن داشته باشید اما محتوای خوبی از آن در نیاورید! کیفیت محتوا شامل موارد زیادی است. گرافیک و رنگبندی قالب پست‌ها، کیفیت تصاویر و عکاسی درست، آشنایی با اصول کپشن نویسی، استفاده درست از هشتگ و اموجی و آخرین و اصلی‌ترین ویژگی یعنی مفید و به روز بودن محتوا همگی عواملی هستند که کیفیت صفحه شما را تعیین می‌کنند. ساده بگویم: محتوای شما غذای مخاطبانتان است. این غذا را سالم و مفید تهیه کرده و سپس به زیبایی تزیین کنید و برای میهمانان صفحه‌تان انگشت سالم باقی نگذارید!

۷. اینستاگرامر موفق تعامل برقرار می‌کند

به یاد داشته باشید که شما و مخاطبانتان در نوعی از رابطه هستید و رابطه همواره دو طرف دارد. رابطه دوطرفه برای بقا نیاز به برقراری ارتباط و تعامل دارد. اگر پست و استوری با کیفیت منتشر کنید اما پاسخ کامنت‌ها و دایرکت‌ها را ندهید. از مخاطبانتان سوال نکنید و به گفته‌هایشان توجه نکنید. و این توجه را در محتواهای آینده نشان ندهید، رفته رفته به یک ماشین اینستاگرامی وراج تبدیل می‌شوید!

یکی از بهترین راه‌های تعامل، لایوها هستند. لایو برای صفحه شما یک مهمانی دیجیتال است. سعی کنید به خوبی از مهمانانتان پذیرایی کنید. آن‌ها را به درستی دعوت کنید و اطلاع بدهید چه زمانی برای چه موضوعی لایو خواهید داشت. سپس چند دقیقه اول و چند دقیقه آخر را به پرسش و پاسخ و نظرسنجی اختصاص بدهید. اگر نظری را می‌خوانید با گفتن نام کاربران احساس خوشایند ارتباط را در آن‌ها ایجاد کنید.

راه‌های دیگر برقراری ارتباط شامل پرسیدن سوال در انتهای مطالب است. سوال‌های بپرسید که می‌دانید اکثر مخاطبانتان برای آن‌ها جواب دارند و بسیاری از آن‌ها تمایل دارند به آن پاسخ بدهند. اگر تعداد کامنت‌ها و دایرکت‌ها آن قدر زیاد است که شما و ادمین صفحه فرصت پاسخ دهی به تمامشان را ندارید، حداقل لایک کنید و یک اموجی کوچک بفرستید.

برقراری تعامل وفاداری مخاطبانتان را بالا می‌برد. علاوه براین اگر به صورت درست دعوت به اقدام را انجام بدهید برای هوش مصنوعی اینستاگرام صفحه‌ای مفید و پرطرفدار قلمداد می‌شوید که لایق جایگاه خوبی در اکسپلور است!

۸. اینفلوئنسر موفق به ماشین تبلیغات تبدیل نمی‌شود!

بله می‌دانم! هدف شما از اینفلوئنسر شدن کسب درآمد است و اصلی ترین راه کسب درآمد از اینستاگرام تبلیغات است. دقیقا به همین دلیل است که باید مرز تبلیغات را بشناسید.

ماهیت تبلیغات اینفلوئنسری این است که فردی که مخاطبانش او را قبول دارند خرید محصول یا خدماتی را پیشنهاد می‌کند. برند و محصولی که کیفیت لازم را دارد، و تبلیغ آن به شیوه خاص خود اینفلوئنسر و خارج از کلیشه‌های انجام می‌شود این هدف را محقق می‌کند.

اما اگر تعداد این تبلیغات از حد مشخصی بیشتر شود. نوع تبلیغات کلیشه‌ای و بازاری باشد. و برندهای مورد تبلیغ از فیلتر کیفیت رد نشوند، قسمت اول یعنی «باور مخاطب به اینفلوئنسر» به آهستگی از بین می‌رود.

از آنجایی که ابزارهایی برای سنجش راندمان تبلیغات اینفلوئنسری وجود دارند، تبلیغ دهنده‌ها می‌توانند از تاثیر تبلیغ شما بر مخاطبان آگاه شوند. بنابراین صرفا داشتن تعدادی فالوور، تبلیغات را اثربخش نمی‌کند.

برای این که بتوانید اینفلوئنسر بمانید، تاثیر بگذارید و درآمد کسب کنید باید به سه اصل کیفیت برند، تعداد تبلیغات و نوع تبلیغ کردن توجه کنید.

جمع بندی

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید