سئو

راهنمای کامل آپلود عکس کاور ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام، قابلیت جدیدی است که این شبکه اجتماعی در رقابت با تیک تاک به کاربران خود ارائه داده است. با این قابلیت می توانید ویدئوهای کوتاه و سرگرم کننده ( ومعمولا با درون مایه طنز) بسازید. شما می توانید برای ریلزاینستاگرام کاور اپلود کنید تا در نگاه اول، توجه مخاطبان را جلب کند. در ادامه این مطلب درباره عکس کاور ریلز اینستاگرام بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ریلز اینستاگرام چیست؟ | REELS اینستاگرام

یکی از قابلیت های تازه اضافه شده اینستاگرام، قابلیت ریلز (Reels) می باشد. اینستاگرام این ویژگی را دربرخی از کشورهای دنیا مورد آزمایش قرار داده است. در واقع علت اضافه کردن این قابلیت رقابت هرچه بیشتر با اپلیکیشن تیک تاک می باشد، این رقابت باعث شد که فیس بوک ریلز را طراحی کند، که مهم ترین هدف آن تولید ویدیو های کوتاه است. این قابلیت بصورت خاص برای افراد با رنج سنی 4 تا 24 ساله، بسیار جذاب و محبوب است.

همچننین بخوانید:

آموزش ارسال دایرکت خودکار در اینستاگرام

اندازه ویدیو ریلز (Reels) اینستاگرام

سایز استاندارد اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مدام در حال تغییر است. سایز عکسی که امروز برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کرده‌اید، ممکن است مناسب به نظر برسد اما بعد از گذشت زمان کوتاهی، ممکن است عکسی که برای کاور انتخاب کرده اید خارج از استاندارد باشد و پیکسل پیکسل و بی کیفیت نمایش داده شود.

دقیقا مانند استوری ها، ویدیو ریلز هم به صورت عمودی، تمام صفحه و هم چنین برای موبایل طراحی شده است. حال که این نکته را می‎‏دانیم توصیه می‌کنیم از نسبت ابعاد 9:16 استفاده کنید. زمان این ویدیو می‎تواند حداکثر 30 ثانیه باشد. سایز توصیه شده ویدیو ریلز برای ابعاد 9:16، 1080 در 1920 پیکسل،;برای ابعاد 1:1، 1080 در 1080 پیکسل و برای ابعاد 4:5، 1080 در 1350 پیکسل است.

ریلز‌های اینستاگرام همیشه بهترین عملکرد را دارند وقتی در شبکه نمایه شما به اشتراک گذاشته می‌شوند، اما ممکن است بهترین تناسب بصری برای زیبایی‌شناسی اینستاگرام شما نباشند. برای حل این موضوع، می‌توانید یک کاور ریلز اینستاگرام اضافه کنید.

چگونه یک عکس کاور ریلز اینستاگرام آپلود کنیم؟

یک ریلز اینستاگرام ایجاد کنید، “Next” را انتخاب کنید و وارد صفحه تنظیمات “Share” شوید.

روی «پوشش» در تصویر پیش‌نمایش ریلز ضربه بزنید.

با کشیدن نماد انتخابگر در طول مدت فیلم خود، یک عکس را از ریلز خود انتخاب کنید، یا برای آپلود یک تصویر از رول دوربین خود، “Add From Camera Roll” را انتخاب کنید.

نکته: افزودن یک تصویر از رول دوربین شما معمولاً کیفیت بالاتری نسبت به انتخاب یک عکس از فیلم ویدیویی خود دارد.

همچنین می‌توانید با انتخاب «برش تصویر نمایه»، پیش‌نمایش و ویرایش کنید که تصویر جلد Reels شما در شبکه نمایه شما چگونه به نظر می‌رسد.

از اینجا، می‌توانید نحوه نمایش تصویر جلد روی شبکه نمایه خود را ویرایش کنید. تصویر را بکشید تا موقعیت خود را تغییر دهید، یا با نوک انگشتان خود حرکتی را برای بزرگنمایی یا کوچکنمایی انجام دهید.

چگونه عکس کاور ریلز اینستاگرام را ویرایش کنیم؟

به لطف به‌روزرسانی اخیر اینستاگرام، اکنون می‌توانید عکس‌های جلد ریلز‌های اینستاگرام را ویرایش کنید. این برای به‌روزرسانی ریلز‌های قدیمی با هویت بصری جدید یا صرفاً برای منسجم‌تر کردن زیبایی‌شناسی اینستاگرام شما عالی است.

نحوه ویرایش عکس روی جلد اینستاگرام به شرح زیر می باشد:

یک ریلز منتشر شده اینستاگرام (از طریق تب Reels) را باز کنید.

سه نقطه سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

“ویرایش” را انتخاب کنید.

روی «پوشش» در تصویر پیش‌نمایش ریلز ضربه بزنید.

با کشیدن نماد انتخابگر در طول مدت فیلم خود، یک عکس را از ریلز خود انتخاب کنید، یا برای آپلود یک تصویر از رول دوربین خود، “Add From Camera Roll” را انتخاب کنید.

توجه: در حال حاضر امکان پیش‌نمایش نحوه نمایش عکس روی جلد در شبکه نمایه در هنگام ویرایش یک ریلز منتشر شده وجود ندارد.

چگونه یک عکس کاور ریلز اینستاگرام بسازیم؟

بسیاری از برنامه‌های طراحی و ویرایش عالی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند عکس‌های روی جلد Reels با نام تجاری و زیبایی‌شناختی دلپذیر ایجاد کنید.

در اینجا فقط چند برنامه وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

  • GoDaddy Studio (Web, iOS, and Android)
  • Canva (Web, iOS, and Android)
  • Storyluxe (iOS)
  • Adobe Spark (Web, iOS, and Android)
  • Unfold (iOS and Android)
  • Seen: Stories Maker (iOS)

ریلز ها تقریباً ابعادی مشابه استوری های اینستاگرام دارند (1080 در 1920 پیکسل)، بنابراین می توانید از هر یک از قالب های از پیش ساخته شده برای استوری های اینستاگرام به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که ریلز های به اشتراک گذاشته شده در نمایه شما به 1:1 در فید شبکه شما برش داده می شود و در فید صفحه اصلی اینستاگرام به 4:5 برش می شود. تصاویر جلد به طور کامل در تب ریلز های اینستاگرام نمایش داده می شوند.

فیلتر محتوا اینستاگرام (sensitive content) چیست؟

الگوریتم ریلز های اینستاگرام چگونه کار می کند؟

الگوریتم ریلز های اینستاگرام کمی مرموز بوده است، به خصوص وقتی صحبت از آنچه به عنوان پست پیشنهادی نشان داده می شود یا در برگه Reels Explore به میان می آید.

اما، اخیرا اینستاگرام برخی از این الگوریتم ها را منتشر کرده است.بدیهی است که تمامی نکات زیر در خصوص ریلز ها صدق می کند:

  • سرگرم کننده هستند (یعنی مردم را خوشحال می کند، توجه آنها را جلب می کند، آنها را می خنداند، یا یک سورپرایز یا چرخش سرگرم کننده دارد)
  • الهام بخش هستند (یعنی روندی را شروع می کنند که دیگران به راحتی می توانند در آن شرکت کنند)
  • از ابزارهای خلاقانه مانند متن، فیلتر یا جلوه های دوربین بهره می گیرند.
  • از ویدیوی عمودی استفاده می کند.
  • از موسیقی کتابخانه موسیقی اینستاگرام و/یا صدای اصلی که در Reels ایجاد یا پیدا می‌کنید استفاده میکند.

و از طرف دیگر، اینستاگرام توصیه می کند که برندها و سازندگان نباید ریلز هایی را پست کنند که:

  • به دلیل وضوح پایین تار هستند
  • با حاشیه ای در اطراف آنها آپلود می شوند
  • قسمت اعظم تصویر را متن پوشش دهید
  • دستورالعمل های انجمن اینستاگرام را رعایت نکنید

    اینستاگرام تأیید کرده است که محتوایی که به وضوح از سایر برنامه‌ها بازیافت می‌شوند (حاوی لوگو یا واترمارک) در تب Reels کمتر قابل شناسایی خواهند بود.

جمع بندی

ریلز های اینستاگرام راهی برای ایجاد جامعه و افزایش دسترسی شما در اینستاگرام است. این یک راه سرگرم کننده و جذاب برای به اشتراک گذاشتن تکه های اصلی (و خلاقانه!) با مخاطبان است. اگر در حال حاضر از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، ممکن است ارزش این را داشته باشد که ریلز های اینستاگرام را امتحان کنید. همچنین استفاده از عکس کاور ریلز اینستاگرام به صورت مناسب می تواند تاثیر به سزایی در جلب مخاطبان داشته باشد. برای طراحی ریلز ها و کاور آن ها می توانید از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس بهره بگیرید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید