سئو

4 رکن استراتژی محتوا در وب ‌سایت حقوقی

اگر می‌خواهید یک وب ‌سایت حقوقی داشته باشید که مشتریان آماده تبدیل را جذب کند و رتبه‌بندی عالی جستجوی ارگانیک داشته باشد، به استراتژی محتوا نیاز دارید.

وب ‌سایت حقوقی

در وب ‌سایت حقوقی می توانید با نویسنده هایی آشنا شوید که صرفاً با پیگیری استراتژی محتوا، پست وبلاگی می‌نویسند و محتوا تولید می‌کند.با این حال، استراتژی محتوا نسبت به تولید محتوا ویژگی های بیشتری دارد.اجازه دهید دوباره ذکر کنم: برای موفقیت وب ‌سایت حقوقی به نیاز دارید.هر محتوایی که منتشر می کنید باید هدفی داشته باشد.

پس باید محتوا را بر اساس شاخصه های زیر تولید کنید:

  • تمرین

  • بررسی و تحلیل کلمات کلیدی

  • تحلیل رقبا

  • تحلیل جغرافیایی

  • جمعیت شناسی

برای ارتقای محتوای حقوقی خود آماده اید؟

اگر میخواهید استراتژی موفقی را در دنبال کنید باید به چهار رکن اصلی توجه داشته باشید.

محتوای اساسی

ساختار استراتژی محتوای حقوقی با آغاز می شود.

در بازاریابی حقوقی، محتوای اساسی به هدف افزایش بازدید و رتبه بندی جستجوی ارگانیک از صفحات منطقه ی جغرافیایی محل زندگی تان تولید می شود.

در حقیقت در محتوای اساسی سه نوع صفحه وب وجود دارد که باید آن ها را بشناسید و از آن ها استفاده کنید:

صفحات محتوای اولیه

همانطور که برای کلمات کلیدی بررسی های لازم را انجام می دهید، متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی خاصی نسبت به دیگر کلمات کلیدی ارزش بیشتری دارند (معمولاً به این دلیل که حجم جستجوی بالاتری دارند و با حوزه تمرینی شما مرتبط هستند).

محتوای حقوقی و استراتژی تولید محتوا

در اصل، صفحات محتوای اولیه همان صفحات اصلی هستند که یک کلمه کلیدی با ارزش را هدف قرار داده اند. این کلمات، همان کلید واژه های اصلی هستند و رتبه بندی بر اساس آنها صورت می پذیرد.

به عنوان مثال، ممکن است بعضی از صفحات، محتوای اساسی خود را برای کلمات کلیدی زیر رتبه بندی کنند:

  • وکیل آسیب های شخصی

  • وکیل طلاق

  • وکیل خانواده

معمولاً رقابت در سئو برای این عبارات با ارزش، فوق العاده بالا است. بنابراین باید کنید که بسیار بهتر از محتوای رقیب باشد.

همانطور که محتوای اساسی خود را حول این کلمات کلیدی تولید می کنید، مطمئن شوید محتوایی که منتشر می کنید با خدماتی که ارائه می دهید مرتبط باشد.

صفحات محتوای ثانویه

صفحات محتوای ثانویه صرفا برای رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط با خدماتی که ارائه می کنید بهینه شده اند.

بنابراین اگر برای یک وب ‌سایت حقوقی و برای وکیل آسیب‌ های شخصی محتوا تولید می‌ کنید، ممکن است برخی از کلمات کلیدی که هدف قرار می دهید شامل موارد زیر باشد:

  • آسیب کمر

  • تصادف با ماشین

  • تصادف با قایق

  • آسیب مغزی

صفحات محتوای ثالث

صفحات محتوای ثالث برای کلمات کلیدی تخصصی تر و طولانی تری هستند که در محتوا هدف قرار می دهید.

شما می توانید بررسی عمیق تری در این مورد انجام دهید.

به عنوان مثال، می توانید انواع مختلفی از تصادفات رانندگی را مورد بررسی قرار دهید:

  • تصادف با راننده مست.

  • فرار از صحنه تصادف

  • تصادف انحراف به چپ

بسط دادن محتوای اساسی

بسط دادن محتوای اساسی بیشتر به این هدف است که بتوانید با توجه به منابعی که دارید حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشید. این امر منجر به ایجاد فرصت های بیشتر برای جذب مشتریانی است که به خدمات حقوقی شما نیاز دارند.هر محتوای جدیدی که ایجاد می کنید به عنوان نوعی برگ برنده است و می تواند دو نوع ارزش به وب ‌سایت حقوقی و شرکت شما اضافه کند:

  • به وب ‌سایت حقوقی: امر دیده شدن در جستجو کمک می کند و این امر باعث می شود تا افراد وب سایت شما را آسان تر پیدا کنند.

  • برای شرکت حقوقی: سرمایه گذاری روی محتوا. تا زمانی که صفحه در حال تبدیل است می تواند برای شما سرمایه ای قابل بازگشت داشته باشد.

یکی دیگر از انواع محتوای اساسی که ممکن است برای وب ‌سایت حقوقی تولید نشود، محتوای بومی سازی شده است.این نوع محتوا مربوط به شرکت های حقوقی می باشد که به بیش از یک مکان خاص خدمات ارائه می کنند.اگر این مساله برای شرکت حقوقی شما صدق کند، باید برای هر مکان، محتوایی خاص تولید کنید و کلمات کلیدی محلی (مانند نام بخش، شهر یا شهرستان) را هدف قرار دهید.

2. سوالات متداول

همیشه محتوا برای پرسش ‌های متداول وجود داشته است، اما با افزایش محبوبیت جستجوی صوتی، این مساله اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مردم از گوشی ها و سخت افزارهای هوشمند خانگی مانند سیمیلار وب برای سوال پرسیدن استفاده می کنند. گاهی این دسته از سؤالات طولانی تر از چند کلمه ی کوتاه است و شکل مکالمه به خود میگیرد.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

ویژگی‌ های جستجوی گوگل (مثلا تکمیل خودکار، افراد نیز سؤال می‌کنند، جستجوهای مرتبط با…) یافتن محتوای سؤالات متداول را آسان می ‌کند و از همین رو می توانید محتوای شخصی خود را شرح و بسط دهید.

راه دیگر برای یافتن سوالات متداول صحبت کردن با مشتری است

به عنوان مثال، اگر با یک وکیل آسیب های شخصی صحبت می کنید، باید بدانید که بخش سوالات متداول وب ‌سایت حقوقی وی چه سوالاتی دارد. آیا مردم در مورد مواد مخدر می پرسند؟ آیا آسیب دیدگی کمر محور سوالات مردم است یا انواع دیگر صدمات؟

تا وقتی که و سایت دارای اعتبار کافی باشد گوگل می ‌تواند این محتوای پرسش‌ های متداول را به ‌عنوان توضیحات کوتاه دو خطی در صفحه اول نمایش دهد.در بسیاری از سایت ها همین محتوای سوالات متداول به دو خط توضیحات صفحه اول در گوگل تبدیل شده است.برای مثال، در اینجا عبارت [پیگیری قانونی تصادفات رانندگی] سرچ شده است:

توضیحات گوگل برای محتوای وب سایت

برای دریافت همین توضیحات چند خطی، لازم نیست حتما در بالای صفحه و به عنوان رتبه یک قرار بگیرید. تا زمانی که بتوانید در صفحه 1 گوگل (در حالت ایده آل در موقعیت جستجوی 1، 2 یا 3) باشید، این فرصت را دارید که در ‘موقعیت صفر’ یعنی موقعیت مطلوب بالا در اولین نتیجه جستجوی ارگانیک نیز ظاهر شوید.

بازاریابی PPC

و اگر در حال بازاریابی PPC یا پرداخت برای هر کلیک هستید، این امر به شرکت حقوقی شما کمک می کند تا در حیطه کار شما و در صفحه نتایج موتور جستجو، عبارت املاک و مستغلات جای بیشتری را تصاحب کند.برای تولید محتوا از پرسش‌ های متداول در وب سایت حقوقی، مطمئن باشید هر صفحه جدیدی که ایجاد می ‌کنید محتوای شما بهینه‌ سازی شده است، این محتوای بهینه سازی شده از پرسش های متداول بهره می برد چرا که:

  • تنها به یک سوال پاسخ می دهد.

  • دارای URL مناسب برای می باشد.

  • از اطلاعات ریز تر استفاده می کند.

  • حداقل 500 تا 1000 کلمه است.

3. محتوای معتبر

این محتوای معتبر همان پست وبلاگی است که توسط مشتری تولید می شود.

ما وکلا را تشویق می کنیم که رویکردی شخصی نسبت به قانون داشته باشند، مثلا نقطه نظرات خود را در مورد مطالعات موردی و غیره در وب ‌سایت حقوقی خود به اشتراک بگذارند.ما همچنین توصیه می کنیم وکلا در امر نوشتن محتوا به موارد تخصصی رو بیاورند.

وکیل خانواده

همینطور که دارید وب ‌سایت حقوقی خود را توسعه می دهید، به گوگل نشان دهید که دارید روی وب سایت خود سرمایه گذاری محتوایی می کنید، یعنی در اصل دارید به گوگل می گویید که دوست ندارید وب سایت خود را با محتوای ضعیف اشباع کنید.

محتوای خارج از موضوع

صفحات بی کیفیت از نظر محتوایی یا محتوای خارج از موضوع به شما کمکی نمی کند یا وب سایت شما را ارزشمند نمی کند. در شرایطی این امر ممکن است به وب سایت شما صدمه بزند (گوگل یا مشتریان بالقوه، سایت شما را بر اساس ی شما می بینند).

محتوای معتبر بیشتر یک بازی برای برند سازی است و هدف این نوع محتوا افزایش اعتبار و نفوذ است. این اعتبار و نفوذ برای کمک به وکلا می باشد تا به متخصصان پیشرو در حوزه تخصص حقوقی خود تبدیل شوند.

4. تجربه کاربر

محتوا چیزی بیش از کلمات موجود در یک صفحه وب است.

همیشه به تجربه کاربر توجه کنید.

به عنوان مثال، افزودن تصاویر یا محتوای تصویری (مانند بنر یا ویدیو) راه ساده ای برای تحلیل محتوا است:

بنر و لینک دهی از طریق

نکته دیگری که باید در مورد آن فکر کنید این است که چگونه صفحات خود را به صفحات داخلی لینک کنید.

به لینک دادن فقط برای رتبه بندی بهتر فکر نکنید (اگرچه ناوبری وب سایت به این امر کمک می کند).

شیوه‌ های سئو

به عنوان مثال، صفحات ثالث باید برای هدایت بازدیدکنندگانی باشد که به تازگی شرکت حقوقی شما را پیدا کرده اند. این بازدیدکنندگان به صفحات اصلی و ثانویه شما از طریق فراخوان صفحه ثالث و با یک لینک داخلی هدایت می شوند.در نهایت، اگر کاربران را با محتوای خوب راضی ‌کنید و بهترین شیوه‌ های سئو را پی بگیرید با رتبه ‌بندی بهتر گوگل نیز مواجه خواهید شد.

خلاصه

ترکیب محتوای اساسی، محتوای حاصل از پرسش ‌های متداول، محتوای معتبر و تجربه کاربر منجر به تولید محتوای قدرتمند می شود. هر چهار مورد باید بخشی از استراتژی محتوای حقوقی در تولید محتوای شما باشد.

برای شروع آماده اید؟

ابزاری عالی برای تجزیه و تحلیل محتوای رقبا است. این نرم افزار می تواند به شما در توسعه اولیه استراتژی محتوا کمک کند.

سپس با استفاده از ویژگی ‌های جستجوی گوگل، به ویژه قسمت تکمیل خودکار، می توانید خیلی عمیق تر برای یافتن محتوای پرسش ‌های متداول جستجوی خود را ادامه دهید.

نوع محتوای حقوقی

همچنین می توانید با ابزاری مانند BuzzSumo بفهمید که چه نوع محتوای حقوقی بیشترین اشتراک و لینک را به خود جذب می کند.هنگامی که برای وب ‌سایت حقوقی محتوا تولید کردید، سعی کنید با را بهینه سازی کنید. این امر تجربه کاربر را از خواندن محتوا بهبود بخشیده و باعث بهبود عملکرد سئو می شود.

در نهایت، همیشه نتایج را بسنجید. هر محتوایی که منتشر می کنید موفق نخواهد بود، اما وقتی متوجه شدید که کدام نوع محتوا منجر به جذب کاربر یا ترافیک زیادی می شود، از آن درس بگیرید و سعی کنید موفقیت را تکرار کنید.

:

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید