امروزه کاربران وب محتوای زیادی را در اینترنت مشاهده می کنند. با حجم عظیمی از وبلاگ ها و مطالبی که هر روز آپلود می شوند، می توانید انتظار داشته باشید که مردم در مورد محتوایی که به دنبال آن هستند حساس شوند. در بهترین حالت، آنها مقاله ای را انتخاب می کنند که حاوی اطلاعاتی باشد که در هیچ جای دیگر اینترنت نخوانده اند.این دلیل ساده اهمیت بازاریابی محتوا را ثابت می کند
بازاریابی سنتی و بیسابقه این روزها کارساز نیست و بازاریابی دهان به دهان خیلی طول میکشد. برای کسب بهترین نتایج، در یک بازه زمانی معقول، بازاریابی دیجیتال با محتوای عالی موثرترین راه برای یک شرکت جهت دستیابی به اهداف تجاری خود است. همه مخاطبان محتوای خوب ساخته شده را دوست دارند و کسبوکاری کار هایی که محتوای خود را به خوبی توسعه و تبلیغ میکند ارتباط برقرار می کنند.
استفاده از محتوا در شبکه های اجتماعی
رشد سال به سال در ترافیک سایت منحصر به فرد برای رهبران بازاریابی محتوا نسبت به رقبا 7.8 برابر بیشتر است.
بازاریابی محتوا فرصتی برای نشان دادن استعداد یک کسب و کار و مجموعه مهارت های تیم آن است.
مخاطب تعامل بیشتری خواهد داشت
یک روند اخیر در بین وب سایت ها اکنون تعامل با مخاطب است. وبسایتهای تعاملی به بازدیدکنندگان این امکان را میدهند که با کلیک یک دکمه صفحه نمایش را تغییر دهند. محتوای تازه در سایتی که کاربران بتوانند با آن تعامل داشته باشند برای تجربه کاربر و افزایش ترافیک وب حیاتی است. برای یک وب سایت موفق با افزایش تبدیل در سایت، مشاغل باید با نیازهای در حال تغییر مصرف کننده یا کاربر سازگار شوند. اگر مخاطب میخواهد با هم تعامل داشته باشد، وبسایتی بسازید که به آنها این امکان را میدهد. مثالها شامل آزمونها، فرمها، تصاویر و ویدیوهای متحرک، پیشنهادات محصول شخصیشده یا جعبههای گفتگو و مشخصات محصول سفارشیشده است.
محتوا کاربران را به تصمیم گیری سریع تر تشویق می کند
بسته به چرخه فروش یک کسب و کار، تیم فروش ممکن است مایل نباشد ماه ها برای تکمیل یک تبدیل صبر کند. برای تشویق تصمیم گیری سریعتر از سوی مصرف کننده، محتوا کلیدی است. محتوای خوب توسعه یافته باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان و ایجاد شهرت مثبت برای برند می شود. به عنوان مثال، مطالعات موردی که موفقیتهای قبلی را با مشتریان یا مشتریان نشان میدهد و گواهیهایی که درباره یک شرکت و خدمات (های) آن افتخار میکنند، تصمیمات سریعتری در سفر مشتری میگیرند. اگر کاربر بفهمد که کسبوکار یک ارائهدهنده پیشرو است و اغلب منجر به موفقیت میشود، احتمالاً در زمان کمتری درباره انتخاب خود فکر میکند و اعتماد دارد که تصمیم درستی میگیرد.
منجر به تولید و افزایش تبدیل
دلیل دیگری که محتوا ضروری است: نتایج اثبات شده.
اساساً محتوا منجر به تولید سرنخ می شود و تبدیل در سایت را افزایش می دهد. محتوا، مانند وبلاگها یا ویدیوها را میتوان ردیابی کرد و نتایج و ROI به وضوح توسط دادهها تأیید میشوند.
رتبه بندی جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد
ایجاد محتوا و افزودن آن به وب سایت، رتبه جستجو را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود می بخشد و منجر به ترافیک بیشتر وب می شود.
چگونه؟ به روز رسانی مداوم یک وب سایت و پلت فرم های رسانه های اجتماعی با محتوا، موقعیت صفحه را در جستجوی ارگانیک بهبود می بخشد و سایت را در نتایج جستجو بالاتر می برد. علاوه بر این، محتوا فرصت بیشتری برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی بیشتر فراهم می کند که همچنین موقعیت را در رتبه بندی جستجو بهبود می بخشد. هرچه کلمات کلیدی مرتبط تری در یک صفحه وب استفاده شود، کاربران بیشتری به آن صفحه رفته و در وب سایت می مانند. هنگامی که گوگل یا سایر موتورهای جستجو آن را شناسایی می کنند، موتور جستجو وب سایت را بیشتر به کاربران جستجوی معمولی تغذیه می کند و درک می کند که صفحه وب خاص ارزشمند است.
در پایان، برای بهبود رتبهبندی و افزایش تبدیلها، بهترین روش این است که به مخاطب آنچه میخواهد داده شود و رقابتی که فکر و عمل زیادی برای تولید محتوا انجام نمیدهد، تحت فشار قرار دهید. به خاطر داشته باشید، برای درک اینکه استراتژی محتوا چقدر خوب عمل می کند، به ردیابی و گزارش منظم نیاز است. با ردیابی افزایش یا کاهش ترافیک وب، صفحات وب محبوب و فعالیت های اسکرول یا کلیک، کسب و کار می تواند بفهمد که کاربران بیشتر از چه چیزی می خواهند و چه چیزی را در سایت نادیده می گیرند. این داده ها می توانند به اصلاح استراتژی محتوا برای عملکرد بهتر کمک کنند.
یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی و موفق از جستجوی ارگانیک، تبلیغات دیجیتال و رسانه های اجتماعی برای تقویت محتوای با کیفیت استفاده می کند. صرف نظر از اینکه چه کسی محتوای شما را ایجاد می کند، مزایا ثابت هستند: افزایش آگاهی از برند، تعامل عمیق تر با مخاطب، افزایش تبدیل در سایت و وفاداری بیشتر به برند از سوی مؤسسات شما.