سئو

روش های ساده برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت

آیا به دنبال روشی برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت هستید. در این مقاله بایدها و نبایدهای این موضوع را بیان می کنیم.

آیا به دنبال نگه داشتن بازدید کننده در سایت هستید؟

بیش از هر چیز دیگر بلافاصله به اصل مطلب بروید .با این ذهنیت، این پست به دو بخش تقسیم می شود :

  • کارهایی که همیشه باید برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت انجام دهید

  • کارهایی که هیچ وقت نباید برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت انجام دهید

6 روش برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت

1. هدف صفحه فرود خود را واضح و مرتبط با بازدید کننده قرار دهید

اگر تنها قرار باشد یک درس از این پست بیاموزید باید در هنگام طراحی صفحه فرود به دو سوال زیر پاسخ دهید؟

  • چگونه به صفحه فرود رسیدند؟

  • چرا آنها بر روی لینک کلیک کردند؟

جواب های متعددی برای هر دو سوال وجود دارد. به عنوان مثال، اگر مسئله مربوط به چگونگی ورود بازدیدکنندگان به صفحه فرود باشد، آنها میتوانند از درگاه های مختلف مانند ایمیل، تبلیغات فیسبوک و یا تبلیغات پرداختی به صفحه فرود وارد شوند.

بازدید کننده به دنبال وعده و وعیدی که به او داده شده بر روی لینک کلیک کرده است و این کلیک او را به صفحه فرود هدایت کرده تا دریابد آیا به این قول عمل شده است یا خیر. آیا شما توانسته اید به قول خود عمل کنید؟

برای بررسی موضوع اقدامات زیر را انجام دهید:

  • منبع ارجاع ( تبلیغ، ایمیل، لینک توصیفات متا و غیره) را بررسی کنید و به قول هایی که داده شده توجه کنید.

  • اکنون صفحه فرود را بررسی کرده و اطمینان یابید که به تمامی این قول ها عمل شده است. اگر اینطور نیست یا صفحه ارجاع بیش از حد امیدوارکننده بوده و یا صفحه فرود نتوانسته به وعده خود عمل کند. در هر دو صورت مشکل را رفع کنید.

نکته مهم: گاهی اوقات واضح بودن صفحه فرود منجر به ترک سریع بازدیدکننده می شود. علت آن می تواند این باشد که صفحه فرود با نیاز بازدیدکننده مطابقت نداشته است. حداقل این است که کاربر وقت خود را هدر نداده و این موضوعی است که او در ضمیر ناخودآگاه خود از آن تشکر و قدردانی میکند.

2. سرعت بار گذاری صفحه فرود را افزایش دهید

این موضوع کاملاً واضح و صریح است. یک صفحه فرود کند تجربه کار را به طور کلی تخریب می کند و این موضوع برای شما غیر قابل جبران خواهد بود. زیرا گزینه های بسیار زیاد دیگری برای بازدید کنندگان وجود دارد و آنها از این موضوع خبر دارند. بنابراین از ویژگی های صفحه فرود این است که باید به شود تا بازدیدکننده از دسترسی فوری خوشحال شود. این یکی دیگر از روش های نگه داشتن بازدید کننده در سایت است که باید به آن دقت زیاد شود.

3. صفحه به درستی نمایش داده شود

این مورد را در دسته وضوح طبقه بندی کنید. اگر صفحه فرود شما در دستگاههای مختلف به درستی نمایش داده نشود، تجربه کاربر مختل شده و او را وادار به خروج می کند. پس سعی کنید به این موضوع رسیدگی کنید تا بتوانید بازدید کننده را در سایت نگاه دارید و رضایت او را جلب کنید.

به هر حال، اگر صفحه فرود شما به درستی در آیفون ۴ (که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و زمان ارتقاء آن گذشته است ) نمایش داده نمی شود، نگران نباشید. اما به طور کلی، من همیشه سازگاری وب سایتم را در سیستم عامل های مختلف برای سه سال گذشته آزمایش می کنم.

4. به بازدید کننده اطمینان دهید

زمانی را به یاد آورید که بر روی یک لینک کلیک کرده اید، به آن صفحه رفته اید و همان لحظه احساس کردید در مکان اشتباهی قرار دارید. شما در همان لحظه اول دانستید که آنچه به دنبال آن هستید را در سایت نمی یابید. بنابراین رغبت خود را از دست داده و آن مکان را ترک می کنید.

در طرف دیگر قضیه، زمانی وجود داشته که بر روی یک لینک کلیک کرده اید و به سرعت متوجه شدید که در مکان درست قرار دارید. این صفحه دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن بوده اید. برای اطمینان بخشیدن و نگه داشتن بازدید کننده در سایت چند نکته زیر به شما کمک می کند:

  • محتوای صفحه باید با نیت بازدیدکننده مرتبط باشد.

  • مستقیماً با بازدیدکننده در مورد آنچه که امیدوار است با مشاهده محصول به آن برسد صحبت کنید.

  • از عناصر اطمینان بخش مانند شواهد، نظرات، امنیت، لینک های حریم خصوصی، سوابق و غیره استفاده کنید.

صفحات پاپ آپ مزاحم را به حداقل برسانید.

5. پیش از ارتباط با بخش منطق ذهن بازدیدکننده با بخش احساسی ذهن بازدیدکننده ارتباط برقرار کنید

کارشناسان بازاریابی همیشه از اهمیت ایجاد ارتباط با بخش احساسی ذهن بازدیدکننده پیش از ارتباط با بخش منطقی او صحبت کرده اند. این بدان معنا نیست که شما نباید با هر دو صحبت کنید. بلکه منظور این است مولفه های کلیدی مانند عناوین، تصاویر و ۱۰ ثانیه اول یک ویدیو مواردی هستند که باعث جذابیت سایت شما می شود.

بنابراین باید به گونه ای طراحی شوند که بخش احساسی بازدید کننده را بر انگیزد و بعد از آن بخش منطقی ذهن او را. به عنوان مثال، نرم افزار خدمات خودکار تعمیر خودرو یک پلتفرم آنلاین است که امکان رزرو آنلاین خدمات تعمیر خودرو را فراهم می کند.

به عنوان آن توجه کنید:

در این هیچ چیز عجیب و غریب و یا شگفت انگیزی وجود ندارد. اما به طور واضح با حل دو مسئله که فروشگاه های کوچک و مستقل با آن روبرو هستند، توانسته احساسات مثبت مشتریان را برانگیزد:

  • اطلاع رسانی به مشتری در صورت موجود بودن فروشگاه بدون رجوع به تلفن و نگه داشتن مشتری روی خط

  • امکان برنامه ریزی و رزرو آسان و بیدردسر خدمات تعمیر خودرو

بعد از آن، بخش منطقی ذهن آماده است تا نگاه دقیق تری به موضوع داشته باشد.

6. از لینک های ناوبری واضح و مرتبط استفاده کنید

لازم نیست که صفحه فرود خود را با تمام اطلاعات مرتبط و احتمالی مورد نیاز بازدید کننده شلوغ کنید. در حقیقت، نباید این کار را انجام دهید. در غیر اینصورت، با یک صفحه شلوغ و بی نظم مواجه می شوید که سعی می کند همه چیز برای همه کس باشد. در عوض، ویژگی های صفحه فرود را طوری طراحی کنید که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آنچه نیاز دارند را بیابند.

موارد زیر نمونه هایی از مولفه های ناوبری آسان هستند:

  • گالری تصاویر

  • مشخصات فنی

  • محصولات و لوازم جانبی مرتبط

  • نظرات

  • پرسش و پاسخ

  • لینک های کمکی

  • پیوند مطالب آموزشی

  • پیوندهای راهنما

  • مخاطبان محصولات و خدمات

4 اقدامی که برای نگه داشتن بازدید کننده در سایت هرگز نباید انجام دهید

از فهرست بالا به عنوان چک لیست استفاده کنید. اما اگر نکاتی که در زیر گفته می شود در صفحه شما دیده شود، آن گاه نمی توانید بازدیدکننده را به ماندن در صفحه خود تشویق کنید.

1. تبلیغات فقط حضور ندارند… آنها تجربه شما را کنترل می کنند

همه ما تجربه حضور در چنین سایتی را داشته ایم. واقعا کلافه کننده است.

2. مانع و یا عنصر حواس پرتی ایجاد نکنید که ارزشی برای بازدید کننده ندارد

بسیاری از سایت ها از پنجرههای پاپ آپ () در هنگام ورود بازدید کننده استفاده می کنند. این موضوع غیر معمول نیست و به شرط آنکه ارزش واقعی ارائه دهد می تواند در برخی مواقع باعث خشنودی کاربر و نگه داشتن بازدید کننده در سایت شود. مثال هایی از پنجره ها به صورت زیر است:

  • تخفیف و یا تبلیغات رایگان در ازای ثبت نام ایمیل

  • ارائه اطلاعات جدید راجع به رویدادهای آینده

  • پنجره های کمک کننده چت

پنجره هایی که هیچ ارزشی به بازدید کننده ارائه نمی دهد عبارتند از :

  • پنجره های زمانبندی نادرست

این پنجره ها می توانستند برای کاربر ارزش تولید کنند، اما به دلیل زمان بندی اشتباه در این کار ناکام می مانند و غیر مرتبط و غیر مفید تلقی میشوند.

نمونهای از این موارد پنجره نظرسنجی رضایتمندی است که پیش از این که حتی بازدید کننده زمان مشاهده صفحه را داشته باشد نمایش داده میشود و یا قبل از این حتی فرصتی برای مشاهده صفحه داشته باشد، پیشنهاد دانلود رایگان و یا آزمایش رایگان ارائه می دهد. این موارد با اینکه جالب توجه است، اما به شیوه خوبی ارائه نشده است.

3. تنها برای مشاهده محتوا نیاز به نصب افزونه است

هنوز هم نمی توانم باور کنم که چنین توصیه ای می کنم. اما سایت هایی هستند که برای دستگاه هایی که بعد از سال ۲۰۰۷ به وجود آمده اند، به روز نشده اند. اگر سایت شما نیز از آخرین رکود اقتصادی ۲۰۰۸ به روز نشده است، پس یک سایت تاریخ گذشته است.

4. مشتریان بالقوه را به صفحه محصول نا موجود هدایت می کنید

این نکته بسیار واضح است. اما همیشه اتفاق میافتد و گاهی هم تصادفی. این موضوع به هیچ وجه نقطه مقابل تبلیغات نیست. در واقع من با اجرای برنامههای تبلیغاتی کسب و کار خود را اداره می کنم. تبلیغات در دنیای اینترنت جایگاه خاص خود را دارد. به هر حال باید به گونه ای تامین شود.

ما به این موارد تبلیغات می گوییم. با این حال، منظور ما آن دسته تبلیغاتی است که مزاحم، آزار دهنده، فریب دهنده و تحریک کننده است. در چنین حالتی، زمانی که وارد یک صفحه فرود می شوید محتوا توسط تبلیغات و لینک های داخلی اشباع شده است.

لینک موجود در نتیجه جستجو به چنین صفحه ای هدایت می شود:

معمولا این اتفاق برای سایت هایی که دارای کاتالوگ های فروش متعدد هستند اتفاق میافتد. آنها لینکهای طبقات مختلف محصول را قرار می دهند، اما بهتر است که بازدید کننده در ابتدا به محصول مربوطه هدایت شود. اشکال کار این است که کوئری [9 HP snowblower] عمومی است و در حقیقت ۹ دسته محصول برف روب از این مدل وجود دارد.

سخن آخر

قبل از اینکه یک صفحه فرود بسازید، چرا سوال ساده زیر را از خود بپرسید:

  1. چرا بازدید کننده به صفحه فرد شما می آید؟

  2. آنها فکر میکنند و یا باور دارند که چه چیزی در صفحه شما پیدا می کنند؟

  3. باید چه کاری انجام دهید که آنها باور داشته باشند دقیقا همان جایی هستند که باید حضور باشند ؟

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید