سئو

سفر به آینده سئو؛ ماجراجویی در اعماق گوگل

سفر به آینده سئو؛ ماجراجویی در اعماق گوگل

نویسنده: Websima56 صفحهفارسی

در دنیای سئو، آینده دور نیست! از نحوه نمایش نتایج گرفته تا رفتار کاربران هنگام جستجو در گوگل به سرعت در حال تغییر است. آنچه در این کتاب می‌خوانیم صحبت در مورد آینده‌ایست که حتی همین امروز هم شاهد تاثیرات آن بر نتایج جستجو هستیم.

سئو همچون موجودی زنده همواره در حال رشد و تغییر است. وقتی عبارت «آموزش سئو» را در گوگل سرچ کنید، نتایج زیادی در مورد تکنیک های مختلف بهینه‌سازی موتورهای جستجو (عموماً از طیف رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری!) مشاهده می‌کنید. به کار بردن این تکنیک‌ها در ابتدای کار کمک شایانی به مدیران سایت می‌کند به طوری‌که حتی ممکن است جایگاه خوبی در کلمات کلیدی مهم به دست بیاورند اما یک مشکل بزرگ در مورد ربات‌ها و به‌روزرسانی‌های گوگل وجود دارد:

الگوریتم های گوگل به طور پیوسته در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند

در نتیجه ممکن است با به‌روزرسانی ربات‌های گوگل، جایگاه خود را از دست بدهید. پس چه باید کرد؟

نیم نگاهی هم به آینده سئو داشته باشید

بهترین کار این است که خودمان را برای تغییرات جدید گوگل آماده کنیم. گوگل تغییرات آتی سئو را معمولاً به صورت نجوا منتشر می‌کند؛ به این معنی که ابتدا یک مفهوم و تکنیک جدید معرفی شده و سپس به مرور تاثیر آن در بهبود جایگاه اثبات می‌شود. درست وقتی که پایداری این تغییرات اثبات شد، همه به فکر به‌روزرسانی سئوی سایت خود براساس این تکنیک‌های تازه می‌افتند.

در سفری که به آینده سئو داریم، مجموعه‌ای را آماده کرده‌ایم که به ظاهر چیزهای تازه‌ای نیستند اما در ادامه‌ی راه موتور جستجوگر گوگل، به ملاک‌هایی تاثیرگذار تبدیل شده‌اند. به کمک این نکات به خوبی قادر خواهید بود نجواهای گوگل را بشنوید. این تغییرات و پیش‌بینی‌های حوزۀ سئو و دیجیتال مارکتینگ در ابتدای دهه‌ی سوم قرن بیست و یکم، رویکرد شما به سئو را تغییر خواهد داد.

آیا منتظر تغییر در تکنیک‌های سئو باشیم؟

هرساله متخصصان با توجه به آپدیت‌های مختلف و رویکردهای مختلف موتورهای جستجوگر به‌دنبال جدیدترین ترندها و تغییرات این حوزه هستند سوال اینجاست که آیا تکنیک‌هایی که در حال حاضر خوب جواب می‌دهند در سال‌های آینده منسوخ شده یا اثرشان کم خواهد شد؟

در پاسخ باید بگوییم خیر. تنها تاثیر معدودی از روش‌های سئو با مرور زمان بیشتر یا کمتر می‌شود. برای مثال ممکن است انتشار رپورتاژ آگهی همچنان به بهبود رتبه سئو سایت شما کمک کند، ولی به دلیل به‌روزرسانی‌های جدید در اعتبار دامنه، شاید تاثیر رپورتاژ آگهی کمرنگ‌تر یا پررنگ‌تر شود.

دوست دارید نظرات متخصصین داخلی و خارجی را درباره مفهوم سئو بخوانید؟ پیشنهاد میکنیم به صفحه سئو چیست مراجعه کنید.

موتورهای جستجو بیکار نمی‌مانند و دائما ترفندهای تازه‌ای برای بهینه‌سازی سایت‌ها و جستجوها در نظر می‌گیرند. فاکتورهایی که در این کتاب به آن‌ها می‌پردازیم همان ترندهای مهم دنیای سئو هستند.

آنچه در کتاب “سفر به آینده سئو” می‌خوانیم

پیش از این‌که به سراغ مطالعه فصل‌های این کتاب بروید اگر قصد دارید به طور خلاصه با این راز و رمزها آشنا شوید، عنوان فصل‌های کتاب را بخوانید:

  • هدف کاربر از جستجو، شاه کلید آینده سئو
  • تاثیر برندینگ بر سئو، وقتی لینک‌ها به سخره گرفته می‌شوند
  • شبکه‌های اجتماعی بر سئو تاثیرگذار نیستند ولی هستند!
  • پادکست، ورود شاهزاده‌ی محتوا به سئو
  • تجربه کاربری، گوی و میدان سئو را به دست بگیرید

الگوریتم های گوگل، بازدید رایگان از باغ وحش گوگل

Websima120 صفحهفارسی

موفقیت در سئو نیازمند کسب دانش و تجربه بسیار است، بهترین نقطه برای شروع یادگیری شناخت عملکرد گوگل هنگام بررسی و رتبه بندی سایت ها است و برای اینکار شناخت الگوریتم های گوگل اولین قدم خواهد بود.

دانلود رایگان

دانلود رایگان

کتاب سئو کلاه سیاه، چیزهایی که بهتر است ندانیم!

Websima100 صفحهفارسی

در یک تعریف ساده میتوان گفت؛ سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

دانلود رایگان

کتاب میدان نبرد در سئو

O’Reilly Media204 صفحهانگلیسی

کتاب میدان نبرد در سئو؛ استراتژی های برنده برای بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، راهنمایی کاربردی برای موفقیت در سئو است. این کتاب تنها به معرفی استراتژی های سئو بسنده نکرده و تلاش میکند درک درستی از آنالیز و هدف گذاری را به شما منتقل کند.

دانلود رایگان

کتاب راهنمای جامع سئو محلی

SEJ170 صفحهانگلیسی

سئو محلی در واقع مجموعه فعالیت های ما برای کسب جایگاه بهتر در عبارت هایی است که به یک موقعیت مکانی مشخص یا یک کسب و کار محلی اشاره دارند. این فرآیند شامل تولید محتوا، رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و لینک سازی خواهد بود.

دانلود رایگان

کتاب استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی

SEJ40 صفحهانگلیسی

برای آنکه فعالیت های ما در شبکه های اجتماعی هدفمند و تاثیرگذار باشند باید شناخت درستی از مخاطب خود و رفتار کاربران در هر یک از این شبکه ها داشته باشیم. محتوایی که در توییتر منتشر میشود لزوما برای انتشار در لینکدین مناسب نیست.

دانلود رایگان