سئو

طراحی بنر کنسرت خاص و ویژه

نکاتی برای طراحی بنر کنسرت

شناخت نوع مخاطب برای طراحی بنر کنسرت اهمیت زیادی دارد و طراحان به خوبی این نکته را در نظر دارند تا بهترین بنر را طراحی نمایند. البته که باید بدانید نکات بسیار زیادی هم وجود دارد و به آنها هم دقت می شود. برخی از آنها که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هم به عنوان فردی که سفارش دهنده بنر است باید به آنها توجه داشته باشید عبارت است از :

1. استفاده از رنگ های خاص برای تولید انرژی

رنگ یکی از مهمترین جنبه های انرژی است که برای طراحی بنر کنسرت باید به آن دقت داشته باشید. آن دسته از طراحانی که که به خوبی می دانند باید اصول طراحی بنر را به کار ببرند، رنگ را از جمله نکات مهم به شمار می آورند. رنگ هایی که برای طراحی بنرهای کنسرت به کار می رود باید انرژی و اشتیاق بیشتری را به مخاطب تحویل دهد. برخی از رنگ ها هستند که انرژی زیادی ندارند و آنها را به عنوان یکی از رنگ های خنثی و آرامشبخش می شناسند. شما آنها را نباید برای طراحی بنر به کار ببرید. بلکه باید برای طراحی بنر آن دسته از رنگ هایی که انرژی زیادی را به مخاطب تحویل می دهد استفاده کنید. البته که باید بدانید طراحان بنر حرفه ای به خوبی قادر هستند که از تمامی رنگ ها استفاده کنند. اینکه رنگ ها حس فضای باز و پرانرژی را به مخاطب ارائه دهد اهمیت بسیار زیادی دارد و طراحان بنر هم به خوبی این نکته را در نظر دارند.

2. روش های تایپ و فونت متنوع

از دیگر اصول و نکته ای که برای طراحی بنر کنسرت به کار می رود و اهمیت بسیار زیادی دارد این است که طراحان بنر فونت های متنوعی را به کار می برند. از این طریق زیبایی بنر تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و جذابی آن هم بیشتر می شود. اینکه هر یک از فونت ها و اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ کنسرت در کجا نوشته شود اهمیت بسیار زیادی دارد. این اطلاعات باید در جایی نوشته شود که مخاطب سریعا بتواند زمان و تاریخ را مشاهده کند. فونت نوشتن اطلاعات مربوط به فرد خواننده و زمان و تاریخ کنسرت باید به گونه ای باشد که خواننده در کمترین زمان آن را مشاهده کند. برای اینکه یک بنر فوق العاده طراحی شود باید بدانید که روش های تایپ متنوعی به کار برده شود. ساده و تمیز بودن فونت اهمیت بسیار زیادی دارد و طراح به آن دقت می کند.

3. تصاویر بنر

تصویری که برای طراحی بنر کنسرت به کار برده می شود باید تصویر فردی باشد که خواننده است. در واقع طراحی تصویرهای دیگر در این بنر اصلا مناسب نیست و نباید از تصاویر دیگر استفاده شود. اینکه تصویر فرد خواننده چه اندازه باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و باید اندازه آن استانداردهای لازم را داشته باشد. در این صورت مخاطب می تواند به محض مشاهده بنر خواننده را شناسایی کرده و زمان و تاریخ کنسرت را هم دقیقا متوجه شود. بنابراین باید به خوبی این نکته مهم هم برای طراحی بنرهای کنسرت رعایت شود و اندازه آن را هم بر اساس استانداردهای مشخص شده وارد نمایند.

4. استفاده از فضای سیاه و سفید

یکی از ایده های بسیار جالبی که برای طراحی بنر کنسرت وجود دارد این است که از فضای سیاه و سفید استفاده کنید. رنگ بندی که برای طراحی این بنر به کار برده می شود باید هماهنگی های لازم را داشته باشد تا زیبایی و جذابی آن بیشتر از بنرهای دیگر باشد. در واقع این بنرها را در بسیاری از نقاط شهر می توانید مشاهده کنید و در سایت ها هم اندازه آنها کوچک تر است و قابل مشاهده است. برای اینکه این نمونه از بنرها را طراحی کنند به خوبی ترکیب رنگی آن را طراحان بنر در نظر می گیرند تا جذابیت آن را افزایش دهند. پر شدن فضای بنر با استفاده از رنگ سیاه و سفید موجب می شود که مخاطب سریعا جذب بنر گردد. این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد و تنها آن دسته از طراحانی که در زمینه کاری خود حرفه ای هستند به آن توجه نشان می دهند.

خوب است بخوانید:

5. حذف کردن نشانه های غیر ضروری

6. استفاده از شکل هایی که جذابیت تصویری دارند

استفاده از شکل ها و تصاویری که جذابی دارند برای طراحی بنر کنسرت تنها به وسیله طراحانی که حرفه ای هستند امکان پذیر است. برخی از شکل ها و طراحی ها اصلا مناسب نیستند و نباید روی بنر وجود داشته باشند. ولی باید به خوبی بدانید آن دسته از طراحان بنر که حرفه ای هستند به خوبی قادرند از طراحی های ویژه برای زیبایی بنر استفاده کنند. این شکل ها چه در محتوای متن و چه در تصویر روی بنر به کار می روند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید