سئو

طراحی لوگو حروف انگلیسی و قوانینی که دارد

همان‌طور که می‌دانید برند یک نام تجاری است که باعث می‌شود مشتری ارتباطی مستقیم و بهتر با صاحب کسب‌وکار و تجارت داشته باشد. این نام باید بتواند به‌قدری ساده، روان و موزون باشد که به‌راحتی در ذهن خواننده و مخاطب قرار بگیرد. هر چه قدر بتوانید بیشتر این نام را در ذهن مخاطب جای بیندازید همان‌قدر موفق‌تر خواهید بود و برنده اصلی بازی تجارت می‌شوید. برای این کار راهکارهای بسیاری وجود دارد. اما یکی از اصلی‌ترین و لازم‌ترین این مسیرها استفاده از لوگو است.

لوگو تصویری است که مفهوم و نام برند را در ساده‌ترین حالت آن منتقل می‌کند. ازاین‌رو طراحی درست و مناسب لوگو می‌تواند یک عامل اصلی موفقیت شما در دنیای تجارت شود. این طراحی روش‌ها و ترفندهای مختلفی دارد و از ابزارهای مختلف در این مسیر استفاده می‌کند، یکی از این ابزار که اتفاقاً بسیار هم می‌تواند کاربردی باشد، طراحی لوگو حروف انگلیسی است. در ادامه بیشتر از این ابزار و این نوع طراحی سخن خواهیم گفت با ما همراه باشید.

طراحی لوگو حروف انگلیسی به چه معنی است؟

ازاین‌رو به‌صورت عادی و تئوری نباید طراحی لوگو حروف انگلیسی یا هر چیز مربوط به انگلیسی چندان در ایران کارایی داشته باشد. اما آیا درواقعیت این‌چنین است؟ مسلماً خیر.

مخاطب امروزی و یک فرد ایرانی امروزی حداقل نیمه از زمان خود را صرف خواندن حروف و کلمات انگلیسی می‌کند! باور نمی‌کنید؟ او با گوشی همراه و هوشمند خود وقتی کار می‌کند و از برنامه‌ها و فضاهای مختلف استفاده می‌کند ناخودآگاه با انواع جملات و کلمات انگلیسی برخورد می‌کند. در خیابان روی تابلوهای مغازه‌ها و روی اجناس و کالاها و … همه و همه دارای کلمات انگلیسی است. بنابراین برعکس چیزی که فکر می‌کنیم، کلمات انگلیسی حتی برای یک فرد بی‌سواد نیز روزانه هزاران بار تکرار می‌شود و چشمان او به این کلمات عادت داده‌شده است.

ازاین‌رو یک برند و یک کمپانی که می‌خواهد با مشتری خود در ارتباط باشد اگر نخواهد از کلمات انگلیسی استفاده کند عملاً نیمی از ظرفیت زبانی و برندینگ خود را دور انداخته است. از طرف دیگر جو فرهنگی که در کشور وجود دارد و به‌نوعی عشق به غرب و فرهنگ آن، باعث شده است که حروف انگلیسی و استفاده‌کنندگان از آن جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. به بیان بهتر هرچه یک برند انگلیسی‌تر باشد! ازنظر مخاطب لاکچری تر است و این یعنی فروش بیشتر و سودآوری بالاتر.

بنابراین وقتی می‌خواهید ذهن مخاطب را در اختیار داشته باشید باید بتوانید از ابزارهایی چون حروف انگلیسی که امروز در جامعه دید دیگری به آن می‌شود استفاده مناسبی ببرید. طراحی لوگو حروف انگلیسی دقیقاً ابزاری است که می‌تواند به شما این قدرت را بدهد تا به‌واسطه این راه نفوذ، ذهن مخاطب را متوجه کسب‌وکار خودتان بکنید و به او این ذهنیت را بدهید که کسب‌وکار شما کاملاً یک برند نوین و جذاب می‌تواند مطرح باشد.

چگونگی طراحی لوگو حروف انگلیسی

حروف انگلیسی برعکس فارسی از ویژگی مهمی برخوردار است و آن این‌که تمام حروف از هم جدا هستند و هیچ حرفی به حرف دیگر نمی چسبد این داستان برای طراحی لوگو حروف انگلیسی اهمیت زیادی می‌تواند داشته باشد. چراکه وقتی حروف به هم چسبیده باشد میدان حرکتی شما کاهش پیدا می‌کند و این چیزی نیست که چندان دوست‌داشتنی باشد. اما وقتی حروف از یکدیگر جدا هستند می‌توان آن را به قدرت 360 درجه‌ای مورد چرخش قرارداد.

از طرف دیگر حروف انگلیسی تشکیل‌شده از دو حالت منحنی و خط است. برخی از حروف درصد انحنای بیشتری دارند و برخی دیگر تنها از خطوط صاف ساخته‌شده‌اند.

این موضوع در طراحی لوگو حروف انگلیسی اهمیت زیادی دارد. چراکه این اتفاق یک نوع محدودیت محسوب می‌شود. شما تنها می‌توانید از منحنی و خط در طراحی لوگو حروف انگلیسی استفاده کنید. البته همین دو شکل خاص نیز برای داشتن طراحی خوب و مناسب کافی است. اما آن چیزی که در طراحی گرافیکی حروف انگلیسی و لوگوی انگلیسی بیش از این موارد گفته‌شده اهمیت دارد، این است که شما بتوانید کسب‌وکار خودتان را به‌درستی بشناسید و دقیقاً بدانید که دنبال چه چیزی هستید. در ادامه بیشتر از این موارد خواهیم گفت.

طراحی لوگو حروف انگلیسی باید عجیب‌وغریب باشد؟

گاهی وقتی سخن از طراحی لوگو و طراحی گرافیکی می‌شود ذهن‌ها به سمت چیزهای عجیب‌وغریبی می‌رود که حتی پیاده کردن آن با نرم‌افزارهای طراحی نیز کار سختی محسوب می‌شود چه برسد به این‌که یک مخاطب در کسری از ثانیه بخواهد آن را درک کند و به مفاهیم آن پی ببرد.

اما این سخن به این معنی نیست که طراحی لوگو حروف انگلیسی شبیه سایر طراحی‌ها باشد. در کلام بهتر، کار سخت طراحی لوگو مانند طراحی لوگو حروف انگلیسی این است که در عین سادگی باید خاص طراحی شود. درواقع طراحی‌های پیچیده و سخت و غامض مسلماً خاص خواهند بود. اما مهم این است که شما با یک طراحی کاملاً ساده مانند طراحی برند LG خاص باشید.

اگر دقت بکنید برندهای مطرح و بزرگ دنیا از یک نوع طراحی‌های بسیار ساده استفاده می‌کنند. نه‌تنها در طراحی بلکه در انتخاب رنگ و فونت نوشتاری نیز ساده‌سازی خود را بسیار خوب نشان می‌دهند. ازاین‌رو تأکید دوباره من را ببخشید اما چیزی که کمتر در ایران و طراحی آن دیده می‌شود همین سادگی است. این ضعف طراح نیست. این ضعف نیاز و خواسته صاحب کسب‌وکار است. در کلام بهتر بسیاری از مدیران کسب‌وکارها دقیقاً نمی‌دانند چه می‌خواهند و حتی گروه‌های مشتری خود را نمی‌توانند تفکیک کنند. در این‌چنین شرایطی آیا انتظار می‌رود که بتوانند طرحی درست داشته باشند؟ این موضوع در مورد لوگو حروف فارسی نیز به‌خوبی قابل‌مشاهده است. و اتفاقی نیست که تنها به طراحی لوگو حروف انگلیسی مربوط باشد.

در طراحی لوگو حروف انگلیسی به چه مواردی باید توجه کرد

همان‌طور که در بالاتر گفتیم، شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار باید بتوانید نیازهای برندینگ خودتان را بشناسید. برای درک اهمیت موضوع بیایید این‌گونه تصور کنید که لوگوی ابتدایی شما یک صفحه سفید است و شما می‌توانید از هر رنگ و طرح و نقشی استفاده کنید. اما گفتیم که این طرح باید ساده و خاص باشد. این چالش حل نمی‌شود مگر با ابزاری به نام نیازسنجی.

توجه داشته باشید که طراحی لوگو حروف انگلیسی یا هر نوع طراحی دیگر می‌تواند در جای خود برای مخاطب جذاب و دوست‌داشتنی باشد و روی ذهن او تأثیر بگذارد. اما این‌که این تأثیرگذاری چه زمانی هدفمند باشد یا چه موقع این تأثیرگذاری بیشتر می‌شود مواردی است که بر اساس کسب‌وکار شما می‌تواند متغیر باشد.

به‌طورکلی دقت داشته باشید که مشتری در برابر کسب‌وکار شما یک کودک محسوب می‌شود که هیچ‌چیز نمی‌داند. این شما هستید که باید برند خود را به او آموزش دهید و این آموزش برند ممکن نخواهد بود مگر با استفاده از ابزارهایی مانند لوگو. این نیز دلیل دیگری است که ثابت می‌کند لوگو باید بسیار ساده باشد. چراکه شما در سمت استادی وظیفه انتقال اطلاعات به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن رادارید. ازاین‌رو تأکید دوباره ما را به خاطر داشته باشید و در ساده‌سازی برند و لوگوی خود پافشاری بسیاری کنید. زیرا موفقیت شما به آن بستگی دارد.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید