سئو

مهم ترین نکات برای نوشتن مقاله شخصی و داستان زندگی

شما به عنوان یک نویسنده حرفه ای برای نوشتن داستان زندگی و یک مقاله شخصی جذاب و مخاطب پسند، باید هم بر روی نکات کلیدی و اطلاعاتی که باید منتقل شود و هم بر روی بسیاری از جزئیات مهم و جالب توجه مقاله تمرکز کنید.

نکاتی که در ادامه می خوانید به شما در چگونگی نوشتن داستان زندگی و روایت های شخصی کمک می کند تا این نوع نوشته ها را به بهترین و تاثیرگذار ترین شکل ممکن نگارش کنید.

نحوه نگارش داستان زندگی شخصی به روشی تأثیرگذار

آنچه مشخص است این است که داستان زندگی شخصی، در مورد یک تجربه شخصی است، بنابراین باید آن را به زبان اول شخص بنویسید.

روایت شخصی، داستانی در مورد خودتان است و طبیعی است که عنوان های این نوع از نوشته ها شامل:

• تجربیات شما در زندگی؛

• افرادی که با آنها آشنا شده و یا می شناسید؛

• نظرات و عکس العمل های شما نسبت به کتاب ها یا نوشته های دیگر و… است.

در این زمینه توصیه می کنیم را مطالعه نمایید.

نکات اول: چگونه موضوع مقاله شخصی را انتخاب کنیم؟

قدم اول برای یادگیری نحوه نوشتن زندگی نامه، انتخاب یک موضوع عالی برای این نوع از نوشته هاست.

در وهله اول، برای نوشتن داستان زندگی خود، به موضوعی نیاز دارید که واقعاً قصد دارید درباره آن بنویسید.

برای انتخاب یک موضوع مناسب جهت تولید محتوا برای زندگی نامه، شما می توانید:

• به اتفاقاتی که موجب رقم خوردن یک داستان جذاب و هیجان انگیز در زندگی تان شده، خوب فکر کنید. ببینید آیا داستانی از زندگی تان که خواندن آن باعث خنده یا سرگرمی مخاطب می شود به ذهنتان می رسد؟

• اتفاق یا تجربه ای در زندگی تان که باعث شده درس بزرگی از آن بگیرید را به یاد آورید. این نوع تجربه، برای مخاطب بسیار کاربردی و جذاب بوده و برای انتخاب یک موضوع مناسب برای داستان زندگی تان بسیار عالی است.

• به تجربیات ارزشمند و خاصی که با یکی از دوستان یا اقوام خود داشته اید فکر کنید و به یاد آورید که چگونه این تجربه ها موجب تغییر رابطه شما با آن شخص شده اند.

نکات دوم: چگونه مقاله شخصی تاثیرگذاری بنویسیم؟

یک مقاله شخصی موفق، به خوبی می تواند از نظر احساسی، با خواننده ارتباط برقرار کند.

برای اینکه این تاثیرگذاری را به حداکثر برسانید، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

• خواننده خود را بشناسید. به این فکر کنید که چه کسی قرار است داستان زندگی شما را بخواند و با خواندن آن، قرار است چه احساسات و عواطفی در او برانگیخته شود؟

• داستانی بنویسید که تأثیر عاطفی مثبتی بر خواننده بگذارد. داستان زندگی شما باید از احساسات قوی، برخوردار بوده و موجب ایجاد حس همدلی و همزاد پنداری خواننده با خود شود.

• از منابع زیادی برای توصیف ادراکات و احساسات عمیق خود استفاده کنید. آوردن جزئیات حسی دقیق در داستان زندگی خود، صحنه ای که در حال توصیف آن هستید را برای خواننده شبیه سازی می کند.

• از جزئیات و تصاویر واضح استفاده کنید. هرچه بیشتر در توصیف صحنه ها و احساسات خود از ویژگی ها و مشخصات دقیق استفاده کنید، خواننده بهتر می تواند داستان زندگی شما را در ذهن خود به تصویر بکشد.

نکات سوم: چگونه ساختاری قوی برای یک مقاله شخصی ایجاد کنیم؟

اگرچه نکات و قوانین زیادی برای ساختاربندی یک مقاله شخصی وجود دارد، اما سه ویژگی اصلی برای ایجاد ساختاری قوی برای ایجاد یک روایت شخصی عبارت است از:

مقدمه؛ بدنه اصلی و نتیجه گیری.

• مقدمه: این قسمت از داستان شخصی شما باید به خواننده اجازه دهد تا کلیات داستان و دیدگاه شما را بداند. علاوه بر آن، مقدمه باید توجه خواننده را با موضوعی چشمگیر به خود جلب کند و اصطلاحا او را در قلاب بیندازد.

• متن اصلی: متن اصلی داستان باید ایده و تصویر کاملاً واضحی از آنچه برای شما اتفاق افتاده و همچنین، احساس شما (نویسنده) درباره این اتفاقات، را به خواننده ارائه دهد. یک روش این است که می توانید داستان زندگی خود را طبق تاریخ رخداد هر اتفاق، تعریف کنید، در غیر این صورت، می توانید اتفاقات و رویدادهای مهم زندگی خود را بر اساس اهمیت یا نوع آنها گروه بندی کرده و با بیانی جذاب، به خواننده ارائه دهید.

• پاراگراف آخر یا نتیجه گیری: این بخش از ساختار داستان زندگی شما باید محتوا را جمع بندی کرده و به صورت خلاصه بیان کند. این جمع بندی می تواند یک درس مهم از زندگی؛ یک ایده یا فقط یک تجربه آموزنده باشد. می توانید برای اینکه نتیجه گیری ایده آل و حرفه ای داشته باشید، به چند نمونه نتیجه گیری، نگاهی بیندازید و از آنها الهام بگیرید.

نکته مهم دیگر اینکه قبل از اینکه نگارش داستان زندگی خود را شروع کنید، زمانی را به طوفان مغزی خود اختصاص دهید و هر نکته مهمی و مفیدی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. سپس، یک طرح کلی ایجاد کرده تا بتوانید بهتر و راحتتر موضوع مقاله شخصی خود را انتخاب کنید.

نکات چهارم: نکاتی برای نوشتن داستان زندگی شخصی

برای نوشتن یک داستان زندگی فوق العاده پرطرفدار و مخاطب پسند، باید بتوانید اطلاعات جالبی را به روشی جذاب در داستان خود بگنجانید.

صدای خود را ضبط کنید و داستان زندگی خود را روایت کنید. این کار به شما کمک می کند تا داستان خود را در ذهن خود مرتب کرده و نوع نوشتار خود را روان کنید.

از حکایت ها و گفتگوهای جالب و الهام بخش در مقاله خود استفاده کنید.

برای اتصال جملات از کلمات انتقالی مانند ‘بنابراین’؛ ‘با این حال’ یا ‘به عنوان مثال’ استفاده کنید.

سعی کنید از ساختاری متفاوت و جالب برای مقاله خود استفاده کنید تا جذابیت نوشتاری محتوای خود را بیشتر کنید. از جملات مرکب؛ جملات پیچیده یا جملات پرسشی هم استفاده کنید.

جملات و کلماتی پرحرارت؛ جذاب؛ توصیفی؛ هیجان انگیز؛ فعال؛ احساسی و دقیق را در مقاله به کار ببرید. آنقدر تمرین کنید تا دقیقاً همان چیزی که می خواهید بگویید را به بهترین شکل ممکن بیان کنید.

پس از اینکه نگارش کتاب خود را تمام کردید، مقاله را بار دیگر بخوانید و مواردی را که آوردن آنها در مقاله ضروری نیست را برجسته کنید. سپس، این اطلاعات اضافی را حذف کنید.

از نمونه های برجسته داستان نویسی الهام بگیرید.

برای برای زندگی نامه باید کمی وقت بگذارید و تا جایی که می توانید نمونه های مختلف و برجسته ای از روایت های شخصی را بخوانید و از آنها برای نوشتن داستان خود، الهام بگیرید.

لینک منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید