سئو

نقش بنر تبلیغاتی در بازاریابی

بنر تبلیغاتی چیست؟ بنر تبلیغاتی یک بخش تبلیغاتی در یک صفحه وب خارج از سایت ما است تا بتواند بازدیدکنندگان بیشتری را به صفحه ما جذب کند. به عبارت دیگر بنر تبلیغاتی وب نوعی تبلیغ در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور تبلیغ ارائه می شود.

این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم تعبیه تبلیغات در یک صفحه وب است. این هدف برای جذب بازدید به یک وب سایت از طریق لینک دادن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد، بنرها توسط یک سرور تبلیغات مرکزی تحویل داده می شوند.

تبلیغات آنلاین یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که در دنیای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در حال حاضر، بنرها نه تنها تبلیغات ایستا هستند، بلکه برخی از انواع بنرها دارای نوعی انیمیشن، صوتی یا ویدئویی هستند، بنابراین باعث کارایی بیشتر آنها می شود.

انواع بنرهای تبلیغاتی

1- بنریکپارچه

بنر یکپارچه بنری است که دارای موقعیت ثابت در وب است، بنابراین از نظر اندازه و موقعیت متفاوت نیست. نوعی تبلیغات است که مورد استقبال خوب کاربران قرار می گیرد.

2- بنر قابل ارتقا

این تکامل یافته یک بنر یکپارچه است. در این بنر قابل ارتقا، قابلیت افزایش اندازه و همچنین امکان تغییر مکان هنگام قرار دادن آگهی روی ماوس یا مشاهده آن در وب سایت، وجود دارد.

این نوع تبلیغات می توانند آزار دهنده باشند، بنابراین معمولاً دکمه ای برای بستن تبلیغ در یکی از گوشه های آن با نماد ضربدر ‘X’ دارند.

3- بنر شناور

بنرهای شناور بدون اطلاع قبلی در صفحه وب مورد بازدید شما ظاهر می شوند و معمولاً بدون اطلاع قبلی در محتوایی که در حال حاضر مشاهده می کنید تداخل ایجاد می کنند. یک قالب تبلیغاتی بسیار شگفت انگیز است زیرا، به محض اینکه به نظر می رسد، باید در مورد خود تبلیغ عملی انجام دهد، آن را باید ببندید یا آنچه را به شما پیشنهاد می دهد بپذیرید.

باید در استفاده از این نوع بنرها بسیار مراقب باشید زیرا در صورت عدم صحیح بودن بنر ، می تواند باعث رد شدن توسط بسیاری از کاربران شوید.

4- بنر ویژه

ما به ندرت از آنها استفاده می کنیم زیرا آنها به یک سری مشخصات فنی احتیاج دارند که برخی از وب سایت ها آنها را اجرا نمی کنند.

قالب های بنر تبلیغاتی

صفحات سارق

صفحه سارق یک بنر با قالب عمودی است که در مکان های استراتژیک یک صفحه وب قرار دارد. در وسط محتوای وب یا در کنار یک مقاله. آنها تبلیغات بسیار دیدنی هستند و هیچ نوع آزار و اذیت و نفوذی در چهره کاربر ایجاد نمی کنند.

بنر مستطیلی

این نوع بنرها در بالای یک صفحه وب ظاهر می شوند. به دلیل موقعیت و اندازه مستطیل خود، به بازدید کنندگان زیادی، به وب سایت تبلیغ کننده دست می یابد.

آنها دارای زیرمجموعه هایی به نام as هستند مانند نیم بنر و بنر مگا.

آسمان خراش

بنر به صورت عمودی، در یکی از طرفین صفحه وب، به طور کلی در سمت راست صفحه قرار دارد. آنها بسیار کاربر پسند هستند و مزاحم نیستند و مزاحم کار کاربر در وب سایت نمی شوند.

دکمه

این نوع بنرها از همه کوچکترهستند. بسیاری از اوقات می توان آنها را در گوشه صفحه مشاهده کرد و هنگام مرور سایت، ما را دنبال می کنند.

لینک متن

این ساده تر از همه است. یک متن پیوندی است که در محتوای صفحه وب ادغام می شود.

به کارگیری تکنیک مناسب می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

لایه در قالب های شناور

لایه ها تبلیغات متحرک کوچکی هستند که بدون هشدار کاربر بر روی صفحه نمایش داده می شوند و باعث قطع مطالب در حال مشاهده شما می شوند.

بینابینی

اطلاعیه ای که کل طول و عرض صفحه را اشغال می کند و در مرکز قرار دارد. این صفحه معمولاً برای چند ثانیه نمایش داده می شود و معمولاً برای بارگیری در هنگام بارگیری کل صفحه وب یا وقتی در انتظار بارگیری برخی از مطالب هستید، از آن استفاده می شود.

در داخل نمایش تبلیغات ، قالب های مختلف بنر را پیدا می کنیم.

پوستی

این بنر از طریق یک تصویر خاص کل صفحه وب را احاطه کرده است. برخلاف مورد قبلی، این مکان همه فضاهای تبلیغاتی یک وب سایت را اشغال نمی کند.

بهترین آگهی های تبلیغاتی بنری دارای ویژگی های زیر هستند:

ساده و در عین حال چشم نواز باشد.

از عناصر و طرح های تعاملی استفاده کند.

با محتوای موجود در وب سایت به خوبی ترکیب شود

یک تماس برای اقدام (CTA) داشته باشد

شلوغ نباشد

بازاریابی درست بنر در کسب و کار شما تفاوتی ایجاد می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا از مزایای آن مطلع شوید.

مزایای استفاده از بنر تبلیغاتی

1-بازاریابی با قیمت های مقرون به صرفه

بنرها در جلب توجه به محصولات یا خدمات شما موثر هستند. آنها می توانند با ایجاد خشنودی بصری کاربران آنلاین را به خود جلب کنند..

مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

2-آگاهی از برند را افزایش می دهند

حضور بنر شما در چندین وب سایت باعث تقویت برند شما می شود. تعداد کمی از شرکت ها از این شکل بازاریابی استفاده می کنند. بنابراین ، این نام تجاری شما را برای کسانی که هرگز نام تجاری شما را نشنیده اند آشنا می کند. آنها همچنین مشتریان را از محصولات یا خدمات عالی شما آگاه می کنند. افراد می توانند با این محتوا تعامل داشته و درباره کار شرکت شما بیشتر بیاموزند.

3-مشتریان خاص را هدف قرار دهید

بسیاری از تجارتها بدلیل اینکه مشتری ایده آل خود را از لحاظ روانی نمیشناسند، تلاش می کنند تا به همه بفروشند. این روش خوبی نیست. بهتر است شخصیت خریدار را بشناسید و این افراد خاص را هدف قرار دهید. مشتریان بالقوه بر روی آگهی ها کلیک کرده و در انتها در صفحه فروش شما قرار می گیرند. شما می توانید مطمئن باشید که بیننده احتمالاً تبدیل به مشتری می شود، در غیر این صورت روی تبلیغ کلیک نمی کرد.

4-سنجیدن اثربخشی خود

بازاریابی عملی نتیجه محور است. بنابراین، شما باید بتوانید میزان کارآیی کمپین های بازاریابی خود را بسنجید. بنرها به شما امکان می دهند تعداد افرادی که آگهی شما را دیده اند و درصد نرخ کلیک را مشخص کنید. شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند میزان بازدید از وب سایت خود را بررسی کنید. دانستن تعداد بازدید کنندگان سایت به شما کمک می کند تا تأثیر تبلیغات بنر خود را بشناسید.

5-یک راه حل بلند مدت و انعطاف پذیر دریافت می کنید

زیبایی آگهی ها این است که می توانید کمپین ها را برای مدت طولانی حفظ کنید. این ماهیت سازگار یا تکراری، نام برند شما را برای مشتریان بالقوه تقویت می کند. بعلاوه، هر بار که آنها روی بنر کلیک می کنند، به وب سایت شما منتقل می شوند.

منابع

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید