سئو

نقش موتورهای جستجو در کسب درآمد

این روزها، همه‌ی افراد از اینترنت و موتورهای جستجو برای پاسخ نیازهای خود استفاده می‌کنند به طوریکه هر چیزی را که نمی‌دانند در اینترنت جستجو کرده و پاسخ آن را دریافت می‌کنند. همین امر موجب شد است تا اکثر کسب‌ و کارها به سمت اینترنتی شدن پیش بروند، اما از آنجا که تعداد رقبای هر بیزینسی بسیار زیاد شده است، تمام آنها به هدف خود نمی‌رسند و موفق نخواهند شد. ما اینجاییم تا نقش موتورهای جستجو را در کسب ‌و کارهای اینترنتی، به شما بگوییم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید!

نقش اساسی‌ موتورهای جستجو چیست؟

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

هنگامی که کاربر، به دنبال چیزی در موتورهای جستجو می‌گردد، باید پاسخ آن را دریافت کند. این بزرگترین تعهد موتورهای جستجو می‌باشد که مرتبط‌ترین نتایج به جستجوی‌ کاربر را به او نمایش دهند. این موضوع، هم برای کاربر و هم موتورهای جستجو، حائز اهمیت می‌باشد، زیرا هنگامی که کاربر، موردی را در موتورهای جستجو، سرچ می‌کند، تعداد زیادی مطلب، در رابطه با موضوع مدنظر خود پیدا می‌کند و اینگونه است که موتورهای جستجو نیز، مورد اعتماد واقع می‌شوند.

نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستجو، به چه صورت است؟

کاربر، موضوعی که به دنبال آن است را در موتورهای جستجو وارد میکند، از بین سایت‌های مختلفی که به او نمایش داده میشود، یکی را کلیک کرده و درون آن سایت، به دنبال پاسخی برای سوال خود میگردد، اگر پاسخ آن را نیابد، به صفحه نتایج جستجو برگشته و سایت دیگری را انتخاب می‌کند تا بالاخره پاسخ نیاز خود را دریافت کند.

  • جستجو برای دانستن چیزی: هنگامی که فرد، اطلاعی درباره موضوعی ندارد، آن را در اینترنت، جستجو می‌کند تا پاسخ آن را بیابد. این موضوع می‌تواند نام بهترین رستوران درمنطقه مدنظر وی باشد و یا تعریف یک عبارت.
  • جستجو برای رفتن به سایتی دیگر: افرادی که از موتورهای جستجو، برا یرفتن به سسایتی دیگر مانند آپارات یا هر سایت دیگری، استفاده می‌کنند.
  • جستجو برای انجام کاری: زمانی که یک فرد دنبال آهنگ و یا عکس در موتورهای جستجو می‌گردد و یا می‌خواهد بلیت هواپیما یا سینما و… را برای خود خریداری کند.

سه موتور جستجوی برتر دنیا کدامند؟

طبق آخرین آمار بدست آمده درباره موتورهای جستجوی برتر، گوگل، بینگ و یاهو را به ترتیب، سه موتور جستجوی برتر و یا پرطرفدار اعلام کرده‌اند.

اما جالب است که بدانید فاصله‌ی رتبه اول و دوم، یعنی گوگل و بینگ بسیار زیاد است، به طوریکه تعداد کاربران ماهانه‌ی گوگل، حدود ۳ برابر تعداد کاربران ماهانه‌ی موتور جستجوی بینگ می‌باشد. همچنین، بیش از ۸۰ درصد از کاربران اینترنت، نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو و در راس آن گوگل، برطرف می‌کنند.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، تقریبا همه چیز در اینترنت، قابل دسترس است و متقاضیان بسیار زیادی هم دارد. به طوریکه کمتر کسی، از اینترنت و Search Engine، برای رفع نیاز خود استفاده نمی‌کند. همین امر موجب شده است تا شرکت‌ها، فروشگاه‌هاو سازمان‌های مختلف، به این فکر بیفتند که از این طریق، کسب ‌و کار خود را راه‌اندازی کنند.

نقش موتورهای جستجو در کسب ‌و کارهای اینترنتی چیست؟

تمامی بازاریابان آنلاین و مدیران وبسایت‌ها، از اهمیت موتورهای جستجو‌ در کسب ‌و کار خود آگاه هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند اهمیت آن را انکار کند. اما چرا موتورهای جستجو برای کسب‌ و کار اینترنتی اهمیت دارد؟ بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنتی، نیاز خود را از طریق Search Engine و در راس آن، گوگل برطرف می‌کنند. پس قرار گرفتن در نتایج گوگل و به خصوص صفحه اول، بسیار حائز اهمیت است.

طبق مالعات صورت گرفته، میزان ترافیک روی لینک اول از نتایج نمایش داد شده، به مراتب از دیگر لینک‌ها بیشتر است. در نتیجه، همین امر موجب بهبود کسب‌ و کار می‌شود. زیرا قرارگیری در صفحه اول گوگل، درست مانند این است که فروشگاه خود را در یک خیابان شلوغ راه‌اندازی کرده‌اید، هرچقدر که بازدید بیشتری داشته باشید، برند شما زودتر جایگاه خود را پیدا می‌کند و شانس فروش، ارائه خدمات، کسب درآمد و در نتیجه سود بیشتری خواهید داشت.

مهم‌ترین چیزی که موجب دیده شدن کسب‌ و کار در اینترنت و یا صفحات گوگل می‌شود، مفهومی است به نام سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو، که بحثی مفصل است و فاکتورهای زیادی دارد. اگر می‌خواهید رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کنید، باید به طور تخصصی قوانین سئو سایت را آموزش ببینید.

اما غیر از سئو، روش دیگری برای قرار گیری سایت در نتایج گوگل وجود دارد، این روش که به آن، تبلیغات گوگل می‌گویند، یک مزیت و یک عیب دارد. مزیت آن این است که، ظرف مدت کوتاهی، سایت شما می‌تواند رتبه‌ی خوبی در صفحات اول گوگل، کسب کند. اما گوگل برای این تبلیغات، هزینه‌ی بسیار بالایی دریافت می‌کند که این عیب بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری: اگر می‌خواهید برای خود کسب ‌و کار آنلاین راه بیاندازید:

موتورهای جستجو، بستری هستند برای رونق کسب ‌و کارهای اینترنتی. اما از آنجا که اکثرا به آن رو آورده‌ اند و تعداد رقبای هر کسب‌وکار، بسیار زیاد است، کار، کمی مشکل شده است، باید تلاش کنید تا با روش‌های درست، از رقبای خود پیشی بگیرید و حوصله به خرج دهید. خواهید دید که پس از مدتی، پیشرفت زیادی کرده‌اید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !
مجید جورکش

علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را از دست ندهید

آزمایش Free T4 و تشخیص مشکلات تیروئیدی!
ریلز چطور به افزایش بازدید در اینستاگرام کمک می کند؟
علایم بیماری های متابولیک در کودکان چیست؟
7 عنصر کلیدی طراحی سایت شرکتی موفق

محتوای کامل در سایت منبع