سئو

نکات طراحی سایت آموزشی با تحلیل طراحی سایت آموزشی دانشگاه پیام نور

رتبه وب سایت دانشگاه پیام نور در ایران 139 و در جهان 8000 می باشد. از جمله دلایل رتبه سیمیلار وب بسیار خوب این وب سایت می‌تواند مراجعه دانشجویان برای استفاده از سایت به منظور ورود به بخش پورتال باشد. بیش از 97 درصد از کاربران وب سایت دانششگاه پیام نور از ایران و درصد کمی نیز از سایر دانشگاه‌ها و کشورها هستند.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

مدت زمانی که کابران در وب‌سایت دانشگاه پیام نور سپری می‌کنند به طور میانگین به 5 دقیقه می‌رسد که مدت زمان قابل توجهی است. تعداد صفحات مورد بازدید کاربران با ورود به سایت به طور متوسط به 4 صفحه می‌رسد. نرخ پرش سایت با کاهش 8 درصدی در سال جاری به 23 درصد رسیده است. ترافیک ورودی سایت از موتورهای جستجو با رشد 6 درصدی در سال جاری به 25 درصد رسیده است که رشد چشم‌گیری داشته است.

تحلیل طراحی سایت دانشگاه پیام نور

در دانشگاه پیام نور از tab های زیادی استفاده شده که به ارائه و نمایش انواع اطلاعات و محتوا می‌پردازند. های فراوان ظاهر سایت را منظم کرده و از سردرگمی کاربران می‌کاهند.

پس زمینه سایت دانشگاه پیام نور

منو سایت از نظر ظاهری مشابه tab ها طراحی شده اما از نظر عملکرد کاملاً متفاوت است. منو سایت دانشگاه پیام نور به دلیل بزرگ بودن بیش از حد هنگامی که باز می شود بخش بزرگی از صفحه را می‌پو شاند و برای مدتی مشاهده بخش بزرگی از صفحه غیر ممکن می شود. برای رفع این مشکل می‌توان از منوها متعدد در قسمت‌ها مختلف استفاده کرد.

وب سایت دانشگاه پیام نور

با نگاهی به سایت دانشگاه پیام نور می‌توانیم یک رویکرد مهم را از آن دریابیم آن هم این است که خیلی روی محتوای به روز شده تاکید داره و گویا دائما مدیران سایت دانشگاه پیام نور به دنبال ارتقا گرافیکی و فنی سایت هستند.

در نمای اولیه از سایت دانشگاه پیام نور می توانید از اخرین اخبار به روز شده دانشگاه که شامل خدمات دانشگاه، نحوه برگزاری امتحانات، افتخارات اساتید و دانشجویان در حوزه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی می‌باشد.

نکته دیگر ان که در زمینه نیز موفق عمل کرده است به شکلی که در مقالات خود به دیگر مقالات سایت و یا سایت های معتبر دیگر لینک سازی می شود.

بخش ورود دانشجویان سایت دانشگاه پیام نور

نکته دیگر که در رابطه با طراحی سایت دانشگاه پیام نور وجو دارد بخش ورود دانشجویان به سایت دانشگاه پیام نور می باشد که بخش های کاربردی و مفیدی را برای کاربران خود ایجاد کرده اند از جمله آن ها می توان به امور دانشجویی، یادگیری الکترونیکی، سامانه گلستان، سامانه مدیریت کتابخانه، شبکه علمی دانشگاه، نشریات دانشجویی، پایگاه های علمی، رسیدگی به درخواست ها، بررسی درخواست آزمایشگاه ها، رسیدی به درخواست های پژوهشی، اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه، همایش ها و فروش کتاب اشاره کرد.

در سایت دانشگاه پیام نور بخشی نیز وجود دارد که سامانه رسیدگی به امور دانشجویان است و در خصوص مشاوره، وام، تولیدات دانشجویی، مشکلات دانشجویان از طریق این سامانه قابل طرح و پیگیری می‌باشد.

سایت دانشگاه پیام نور در زمینه طراحی سایت و داشتن یک سایت خوب سعی کرده است از مولفه‌هایی مثل ، عنوان های جذاب، تصاویر با کیفیت بهره ببرد تا رتبه سایت خود را نیز افزایش دهد.

سایت دانشگاهی از نظر و شرایط ظاهری بسیار اهمیت دارد زیرا که کاربران ان به عنوان دانشجویان و بدنه اصلی دانشگاه هر روزه با سایت دانشگاه خود تعامل دارند و این حق آن‌ها است که از یک طراحی سایت خوب به همراه محتوای با کیفیت بهره مند شوند و درگیر باگ‌ها و اختلالات سایت نشوند.

دانشگاه پیام نور و کلاس های الکترونیکی

فونت استفاده شده در طراحی سایت دانشگاه پیام نور از اندازه مناسبی برخوردار بوده و ظاهر جذابی را ایجاد کرده است. رنگ استفاده شده در فونت با رنگ و طرح استفاده شده در پس زمینه و نماد دانشگاه پیام نور کاملاً هماهنگ بوده و ظاهر منظم‌تر و جذاب‌تری را ایجاد کرده است.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید