سئو

نگاهی به تاریخچه اینستاگرام: چرا اینستاگرام موفق شد؟

من یادم نمیاید که قبل از اینستاگرام عکس های غذاها و خوراکی های خوشمزه مان را روی بنر چاپ می کردیم یا خانه به خانه زنگ می زدیم و نشان می دادیم. اما می دانم که بنی بشر از زمان ذغال کشیدن روی دیواره غار کاسکو به ثبت و انتشار تصاویر زندگی اش علاقه داشته است. اینستاگرام حالا آن قدر به کسب و کار و زندگی شخصی ما گره خورده است که کمتر کسی سیر تکاملی از ابتدا تا اکنونش را به خاطر دارد. تا انتهای مطلب با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید و تاریخچه اینستاگرام را بخوانید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: شادوبن اینستاگرام چیست؟

چه کسی ابتدا اینستاگرام را ایجاد کرد؟

داستان واقعی این رسانه از جایی شروع می شود که یک نفر به نام کوین سیستروم زمانی که تازه شروع کرده بود کدنویسی را یاد بگیرد با مایک کریگر در دانشگاه آشنا شد و جرقه ای در ذهنشان خورد! این ها همان بچه های مردم هستند که مادر و پدرمان می توانند به راحتی توی سرمان بکوبند که ببین از یک پروژه اولیه ساده برای تمرین کدنویسی چه چیزی ساختند!

اما این دونفر که بودند و چه کردند؟

کوین سیستروم کیست؟

کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران اینستاگرام است و اگر بخواهیم یک بیوگرافی ساده و خطی مثل بیوگرافی همه کارآفرینان از او ارائه بدهیم باید این طور شروع کنیم که کوین در 30 دسامبر 1983 متولد شد. مادرش به عنوان مدیر بازاریابی در یک مجموعه ماشین زیپ کار می کرد و پدرش معاون رئیس TJX بود.

او در دانشگاه استنفورد در رشته علوم و مهندسی تحصیل کرد و کارآموز خود را در Odeo (شرکت توییتر) گذراند. وی پس از فارغ التحصیلی شغلی را به عنوان مدیر محصولات همیار بازاریابی در گوگل پیدا کرد. وی در سال 2009 کار خود را ترک کرد (پس از سه سال) و به عنوان مدیر محصول به استارتاپی موسوم به ایستگاه بعدی پیوست. بنابراین او به شبکه های اجتماعی نزدیکتر شد.

مایک کریگر بنیانگذار اینستاگرام

مایک در 4 مارس 1986 در سائو پائولو متولد شد. وی سیستم های نمادین را در دانشگاه استنفورد (جایی که با کوین ملاقات کرد) مطالعه کرد. در دانشگاه او روی یک پروژه اشتراک عکس برای یک کلاس کار کرد. که شاید بتوان گفت هسته اصلی اینستاگرام بود.

داستان اینستاگرام از کجا شروع شد؟

در بسیاری از نقاط مرطوب دنیا مثل که عموما هوا بارانی است و روزهای آفتابی کمی در تقویم تجربه می شود افراد افسردگی آفتاب می گیرند. یعنی گاهی نیاز دارند حرارت و نوری که ما در ایران هممیشه در دسترس داریم را تجربه کنند.

این اختلال عاطفی موضوع یکی از پروژه های کلاسی کریگر به نام “برای من مقداری آفتاب ارسال کنید” بود. ایده اصلی اش این بود که افرادی که در مناطق آفتابی هستند تصاویر روزهای آفتابی را برای دیگرانی که در آن سوی دنیا با زمستان طولانی و بهار و تابستان خنک دست و پنجه نرم می کنند ارسال کنند.

در اوایل سال 2010 ، کریگر پس از کار خودآموزی کار را شروع کرد. کوین هیچ آموزش رسمی در زمینه کامپیوتر و کدنویسی نداشت ، اما عاشق آن بود. بنابراین هنگام کار روی پروژه ایستگاه بعدی ، کدنویسی را شب ها بعد از کار و آخر هفته یاد گرفت و خودش آن را گرفت.

مردم فقط از این برنامه برای به اشتراک گذاشتن عکس های خود استفاده می کردند. عکس قهوه ، عکس سگ ، عکس آینه دستشویی! عکس های زندگی روزمره.

این جا بود که کریگر وارد ماجرا شد. وی در آزمایشگاه های Dogpatch در اسکله 38 سانفرانسیسکو به سیستروم پیوست.

سرانجام! پس از ماه ها تلاش ، اینستاگرام ایجاد شد ویرایشاتی روی آن صورت گرفت و در سال 2010 به بازار آمد. در روز اول 25 هزار کاربر به آن ملحق شدند! بعد از آن ، تازه داشت خودش رشد می کرد. اینستاگرام با بازخورد بی سابقه ای که گرفت همه را میخکوب کرد. در عرض سه ماه اول یک میلیون کاربر جذب کرد و بدون هیچ تبلیغاتی در ماه های بعدی به سرعت به ده میلیون کاربر فعال رسید!

اولین عکس در اینستاگرام چه بود؟

اولین عکس منتشر شده در اینستاگرام، عکسی از دوران تولگی سگ کوین سیستروم به نام دالی است. که حضور افتخاری پای کوین با هنرنمایی صندل لا انگشتی نیز به چشم می خورد!

بودجه اینستاگرام

با رشد گسترده کاربران در اینستاگرام ، سرمایه گذاران علاقه مند شدند. در ژانویه 2011 ، این شرکت ملاقات با اشخاص علاقه مند را آغاز کرد و یک ماه پس از آن ، اینستاگرام حدود 7 میلیون دلار از انواع سرمایه گذاران از جمله سرمایه معیار جمع کرد. پس از آن ، این شرکت مورد توجه شرکت های پیشرو در شبکه های اجتماعی ، توییتر و فیس بوک قرار گرفت.

این امر به سیستروم و کریگر اجازه داد افراد بیشتری استخدام کنند ، اما آنها این کار را با چند کارمند ساده نگه داشتند.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

محبوبیت اینستاگرام نزد توییتر

دورسی از زمان کارآموزی خود در اودئو ، سیستروم را می شناخت و علاقه زیادی به این شرکت داشت. بنابراین گزارش ، در مارس 2011 ، او حدود 500 میلیون دلار سهام پیشنهاد داد. سیستروم کاهش یافت. او ترجیح داد اینستاگرام به عنوان یک شرکت مستقل باقی بماند.

تا مارس 2012 ، اینستاگرام به 27 میلیون کاربر رسید و در ماه آوریل برای گوشی های اندرویدی منتشر شد. در کمتر از یک روز بیش از یک میلیون بار بارگیری شد. این شرکت با ارزیابی 500 میلیون دلار دور جدیدی از بودجه را دریافت کرد.

جذب توجه اینستاگرام از فیس بوک

در آوریل 2012 ، زاکربرگ (بنیانگذار فیس بوک) با این شرط که این شرکت به طور مستقل مدیریت شود ، پیشنهاد خرید اینستاگرام را به مبلغ 1 میلیارد دلار پول نقد و سهام ارائه داد. اندکی پس از آن ، فیس بوک این شرکت را به مبلغ 1 میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد.

چه چیزی باعث محبوبیت اینستاگرام شد؟

به نظر نمی رسد این حجم از محبوبیت و موفقیت اتفاقی باشد. و نظر ما این است که این موارد در این محبوبیت تاثیر بزرگی داشته اند:

اینستاگرام به مردم امکان می دهد تا عکس های معمولی بگیرند و منتشر کنند و بازخوردهای خوب بگیرند و این حس فوق العاده بودن به آن ها می دهد.

مردم نمی خواهند متن های طولانی بخوانند ، بنابراین آنها بیشتر به تماشای فیلم و عکس علاقه مند هستند و این پایه اصلی اینستاگرام است.

استفاده از آن ساده و آسان و رایگان است!

اینستاگرام به جای تلاش برای انجام بسیاری از کارها ، انجام یک کار را متمرکز کرده است.

این رسانه دارای بسیاری از ویژگی های سرگرم کننده و به روز رسانی توسط نیازهای روزانه کاربران است.

اینستاگرام تبلیغات حوصله سربر زیادی ندارد و تبلیغات بیشتر در آن کاربر محور هستند و توسط افراد تنظیم می شوند.

ویژگی حساب بیزنسی به موفقیت های اینستاگرام افزوده است. چرا که افراد می توانند با حداقل هزینه و حتی از طریق اینفلوئنسری سبک زندگی روزمره درآمد کسب کنند.

این رسانه به یکی از قوی ترین ابزارهای مارکتینگ برای عامه تبدیل شده است و افراد زیادی حساب ها را با اهداف تجاری دنبال می کنند.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

جمع بندی

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید