سئو

چطور طراح UI شویم؟

آمار نشان می‌دهد که کاربران به طور میانگین در طی ۷ ثانیه اول بازدید از یک سایت تصمیم می‌گیرند در آن سایت بمانند یا خیر. در این هفت ثانیه طلایی بیش از هرچیزی تحت تاثیر طراحی رابط کاربری یا UI است. یک طراح UI حرفه‌ای می‌داند چطور کاربران را بیش از این زمان طلایی در وبسایت نگه دارد. حالا چطور می‌توان به این طراج طلایی تبدیل شد را در ادامه این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس بخوانید:

  • طراح UI یا رابط کاربری کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد؟
  • برای تبدیل شدن به یک طراح UI چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟
  • طراح رابط کاربری با چه چالش‌هایی مواجه می‌شود؟

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

بهترین ابزارهای طراحی ui را بشناسید!

طراح UI کیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

شما به عنوان طراح رابط کاربری تعهد دارید سایتی در اختیار کاربران قرار دهید که در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ ظاهر زیبا و کاربری آسانی ارائه کند. پروژه شما هرچند از نظر خودتان زیبا و غرورآفرین باشد اگر برای کاربران کار نکند شکست خورده است. در هر پروژه بایستی از خود بپرسید:

  • آیا رنگ‌های درستی که بایکدیگر و موضوع فعالیت کسب و کار و رنگ برند همخوانی داشته باشد، انتخاب کرده‌ام؟
  • آیا تایپوگرافی منتخب من مفهوم و ارزش‌ها را به درستی انتقال می‌دهد؟
  • اگر اپلیکیشنی در کار است آیا طراحی آن مناسب کاربران هست؟

برای تغییر ظاهر وب سایت خود یا بهتره مندی از خدمات UI می توانید از خدمات طراحی ui تاس استفاده کنید

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که گرچه دو رشته UI و UX با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند اما همپوشانی گسترده‌ای نیز دارند و کار شما به عنوان طراح رابط کاربری با طراح تجربه کاربری گره خورده است.

مشترکات این دورشته به طور کلی سه مورد زیر هستند:

  • در هردو مورد هدف اصلی بهبود رضایت در کاربری مشتری است.
  • هردو طراح روی نحوه تعامل کاربر با محصول و خدمات برند تمرکز می‌کنند.
  • نتیجه کار هردو برای تمام محصوللات برند قابل استفاده است.

مراحل تبدیل شدن به یک طراح UI

برای تبدیل شدن به یک طراح رابط کاربری بایستی مراحل زیر را به ترتیب سپری کنید:

۱. بررسی همه جانبه انجام بدهید

در ابتدا بایستی بدانید که دقیقا چه کاری قرار است انجام بدهید. بسیاری از افراد صرفا به این دلیل که به طراحی گرافیک علاقه دارند فکر می‌کنند طراحی رابط کاربری هم برایشان مناسب است. پیش از آن که اقدام کنید تمام شاخه‌ها را بررسی کنید:

اگر به طراحی بصری یا ویژوال دیزاین علاقه دارید می‌توانید در طراحی UI بصری فعالیت کنید.

۲. به ابزارها مسلط شوید

اگر پیش از این با ابزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور کار کرده اید که بسیارخب! تجربه‌ای دارید که می‌توانید در این رشته هم از آن استفاده کنید. اما اگر تازه قرار است شروع کنید صاف بروید سراغ Sketch یا Figma بروید. درباره تفاوت های آنها بخوانید و به آنچه باید یاد بگیرید فکر کنید. تنبل نشوید و Headhunter ، Linkedin یا هر پلتفرم دیگر برای یافتن کار را ببینید و ببینید کارفرمایان به دنبال چه هستند ، چه برنامه هایی را باید بدانید و از آنجا بروید .

لیست ابزارهایی که باید به آن‌ها مسلط باشید به شرح زیر است:

  • Sketch برای طراحی رابط
  • فیگما برای طراحی رابط با قابلیت همکاری
  • Balsamiq برای ایجاد طرح بندی
  • Adobe XD برای طراحی رابط ، نمونه سازی اولیه
  • برنامه Invision برای نمونه سازی و همکاری
  • RedPen برای همکاری

۳. خود را در بررسی نمونه کار دیگران غرق کنید

کسی که هیچ سازی نشنیده باشد، نوازنده نمی‌‌شود!ْ اگر قرار است طراح خوبی بشوید بایستی طرح های زیادی را دیده باشید. طراحی‌های خوب، طرح‌های مناسب با کاربران ایرانی، طرح‌های خارجی موفق و حتی طراحی های بد را بررسی و آنالیز کنید. سپس گاهی از روی طرح‌های خوب ایده بگیرید

طراح رابط کاربری چه ویژگی‌هایی دارد؟

یادگیری طراح بودن رابط کاربری آسان نیست. به من اعتماد کن ، من آنجا بوده ام! مهارت ها و ویژگی های خاصی وجود دارد که باعث می شود سفر شما به این حرفه روانتر پیش برود و من تعدادی از آنها را برای شما در زیر لیست کرده ام. نگاهی بیندازید و ببینید آیا این شما را توصیف می کند:

انگیزه و اشتیاق کافی را دارید!

مهمترین چیز برای موفقیت به عنوان یک طراح UI نگرش است. اگر انگیزه شخصی برای یادگیری و رشد ندارید ، خیلی دور نخواهید شد!

شما از یادگیری لذت می برید!

طراح UI بودن به معنای به روز بودن در مورد آخرین روند طراحی و تغییرات در صنعت است. اوضاع سریع عوض می شود! اگر ادامه ندهید ، عقب افتادن و کم اهمیت شدن آسان است.

اهل کار گروهی و بازی کردن در تیم هستید!

طراحان رابط کاربری اغلب به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنند. شما این تیم را می توانید از طراحان ، برنامه نویسان ، بازاریابان ، فروشندگان دیگر تشکیل دهید! بنابراین مهم است که در کار با دیگران و برقراری ارتباط با همکاران در همه سطوح راحت باشید. اگر انتقاد سازنده برای شما دشوار است ، ممکن است در این زمینه با مشکل روبرو شوید.

شما به مخاطب اهمیت می دهید!

طراحی رابط کاربر همه چیز در مورد افراد است. به هر حال ، آنها کسانی هستند که از رابط های طراحی شده شما استفاده می کنند! اگر به نیازها و خواسته های آنها اهمیت ندهید ، در این صنعت خیلی دور نخواهید شد.

اینکه بتوانید با افرادی که ممکن است از محصول شما استفاده کنند بسیار مهم است – نه فقط برای انتقاد از راه حل شما ، بلکه قبل از اینکه حتی یک راه حل را در نظر بگیرید. آن وقت است که می توانید بیشترین ذهنیت را داشته باشید و در مورد رفتار فعلی آنها و انگیزه های این رفتار بیاموزید.

شما به زیبایی شناسی اهمیت می دهید!

آیا هنگامی که متن آنقدر کوچک است که خواندن آن سخت است ، آیا احساس آزردگی می کنید؟ اگر تبلیغاتی از رنگ هایی استفاده می کند که با هم اختلاف دارند ، چطور؟ یا شاید متوجه شده باشید که عناصر واسط به درستی فاصله ندارند.

به عنوان طراح UI ممکن است با چه چالش‌هایی مواجه شوید؟

روی آوردن به شغل جدید می تواند دلهره آور باشد.چالش های زیادی وجود دارد که با آنها روبرو خواهید شد ، اما به یاد داشته باشید ، هیچ چیزی وجود ندارد که بنوان از پس آن برآمد.یکی از بزرگترین مسائلی که با آن رو به رو خواهید شد ورود به بازار کار است.

ممکن است در ابتدا پیدا کردن یک موقعیت شغلی متناسب با سطح مهارت شما کمی سخت باشد. چرا که همه دنبال حرفه ای ها هستند و از طرفی حرفه ای شدن هم در پروسه کار کردن اتفاق می‌افتد. بهترین راه این است که نمونه کارهای رایگان تهیه کنید.

داشتن نمونه کارهای عالی UI. شما ممکن است سابقه کار نداشته باشید اما هیچ چیز شما را از طراحی چیزهای عالی باز نمی دارد.

انجام کارهای مستقل از سایت هایی مانند Upwork برای گرفتن قراردادهای مستقل کوچک استفاده کنید. ممکن است در ابتدا هزینه خوبی پرداخت نکنند اما تجربه ، هم از نظر طراحی و هم از نظر کار با مشخصات مشتری ، ارزش آن را می دهد.

یافتن کار اگر در منطقه ای دور افتاده زندگی می کنید

هنگامی که من شروع به یادگیری طراحی UI کردم ، این یک مکان گرم در شهر کوچک غرب میانه من نبود. دورکاری یک گزینه بود اما دستیابی به آن مشاغل سخت بود و بیشتر کارفرمایان با ذکر “موقعیت از راه دور” به تپه ها می دویدند.

خوشبختانه همه چیز به طرز عمده ای تغییر کرده است! کار از راه دور اکنون توسط شرکت های بزرگ و کوچک پذیرفته شده است. در واقع ، برخی از شرکت ها کاملاً از راه دور هستند. این بدان معنی است که چه در یک شهر کوچک در نبراسکا باشید و چه در یک دهکده ماهیگیری در آلاسکا ..

هنگامی که برای تبدیل شدن به یک طراح UI در سفر خود قرار گرفتید ، چندین مسیر وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین و غیر فعال ، رایگان و پولی طی کنید. سطحی که در حال حاضر در آن هستید و آرزوهای شما برای آینده مشخص می کند که کدام یک از این دوره ها مناسب برای شما خواهد بود ، اگرچه بسیاری از افراد دریافتند که ترکیبی از منابع مختلف به طور موثرتری نیازهای یادگیری آنها را برآورده می کند.

جمع بندی

در این مطلب با وظایف، ویژگی‌ها، مهارت‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای یک طراح رابط کاربری آشنا شدید. اگر هنوز سوالی در ذهن شما وجود دارد که به آن پاسخ نداده‌ایم از بخش نظرات با ما مطرح کنید. فراموش نکنید برای تمامی خدمات گرافیک و طراحی، از جمله طراحی سایت در مشهد می‌توانید روی تاس حساب کنید.

برای تغییر ظاهر وب سایت خود یا بهتره مندی از خدمات UI می توانید از خدمات طراحی ui تاس استفاده کنید

ادامه مطلب در سایت منبع