سئو

چگونه رپورتاژی بنویسیم که بفروشد

تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.

با رقابتی شدن بازار و اقتصاد، روز به روز راه و روشی جدید برای افزایش بازده و سودآوری به کار گرفته می شود. در این راستا یکی از موثرترین تکنیک های مارکتینگ استفاده از رپورتاژ است. اما باید توجه داشته باشیم که رپورتاژ یا Advertorial پیچیدگی های فراوان دارد و ساخت، انتشار و بهره گیری از آن کار آسانی نیست.

در ادامه با ما همراه باشید تا سفری به دنیای رپورتاژ، این پدیده ی جادویی داشته باشیم.

هدف اصلی افزایش فروش است

هدف از به کارگیری رپروتاژ افزایش فروش است، در نتیجه باید به دنبال اصولی باشیم که تضمین کننده ی این تحقق این هدف باشد. مقاله ای به قلم Trevor Covert در Buysellads منتشر شده و شش اصل برای تولید محتوای رپورتاژی استاندارد بیان کرده است. به نظر می رسد بررسی و از نظر گذراندن چنین مولفه هایی است که می تواند یاری رسان ما در فضای فارسی زبان رپورتاژ باشد. در نتیجه در این قسمت با نگاهی بومی مطلب مذکور را در چند بند بررسی می کنیم.

1. شبیه انتشارات بنویسید

توجه داشته باشید این اصل باید در تمامی قالب ها رعایت شود. تفاوتی ندارد پادکست ساخته اید یا برنامه تلویزیونی یا مقاله و بنر. باید شبیه سایر نوشته های انتشارات مورد همکاری کار کنید.

2. قبل از دست به قلم شدن تحقیق کنید

منظور این است که سری به انتشاراتی که قرار است کار شما را منتشر کند بزنید. با دقت بررسی کنید که چه محتوایی در چه قالبی در اکثریت قرار دارد. ستون نویسی یا گرافیک یا مقاله یا پادکست؟ بهتر است در قالب رایج آن انتشارات کار کنید. هر چه عادی تر به نظر برسید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

3. قصه بگویید

سوای این مطلب حتما و حتما با دقت و وسواسی شدید خط داستانی خود را زیر ذره بین قرار دهید و خود را به جای مخاطب قرار دهید.

4. توازن برقرار کنید

فرمول ترکیب مناسب در سایت Buysellads به صورت 70 درصد محتوای عادی و 30 درصد تبلیغی معرفی شده است. یعنی بخش اعظم کار را به ارائه ی اطلاعات راجع به حوزه ی کاری خود معطوف کنید و 30 درصد باقی مانده را به بیان ویژگی های مثبت محصول، خدمات یا برند مورد بحث تخصیص دهید. توجه داشته باشید که فواید را بیان کنید و از واژه های تبلیغاتی تا حد امکان بپرهیزید.

5. با یک تیتر فوق العاده آغاز کنید

خشت اول گر نهد معمار کج، چه اتفاقی می افتد؟ بله در صورتی که عنوان یا تیتر قدرتمندی انتخاب نکرده باشید به احتمال زیاد محتوای رپورتاژی شما را کسی مطالعه نخواهد کرد. در نتیجه دقیق باشید و متمرکز.

6. کار را قدرتمند و هوشمندانه تمام کنید

امیدواریم سطرهای بالا گام مثبتی در جهت افزایش شناخت رپورتاژ برداشته باشد.

برای سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
رپورتاژ آگهی
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

رپرتاژ

آگهی تبلیغاتی

سئو

بازاریابی اینترنتی

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید