سئو

3 روش محاسبه ارزش برند – سایت ساز زرین

  • خانه
    • خرید سایت فروشگاهی
    • خرید سایت شرکتی
    • خرید سایت خبری
    • خرید سایت شخصی
    • خرید سایت آموزشی
    • خرید سایت آگهی
    • خرید سایت مذهبی
    • خرید سایت دانلودی
    • خرید سایت پزشکی
  • تعرفه ها
    • ثبت دامنه جدید
    • سرور مجازی
    • هاست وردپرس
    • هاست دانلود
    • هاست ارزان ایران
    • پکیج سئوی جامع
    • تولید محتوا
    • رپورتاژ آگهی و بک لینک
  • خدمات
    • ادمین سایت
    • طراحی گرافیک
    • نمایندگی
    • درج محتوا
    • گواهینامه امنیتی SSL
    • پنل پیامک
    • آموزش جامع مدیریت سایت
    • آموزش های پایه
    • آموزش طراحی سایت
    • آموزش سئو سازی
    • خرید سایت
    • طراحی سایت
    • تبلیغات اینترنتی
    • کسب درآمد اینترنتی
    • ساخت سایت
    • آموزش وردپرس
    • سایت سازی
    • سایر مقالات
  • نمونه کار
    • تماس با ما
    • درباره ما

3 روش محاسبه ارزش برند

میزان اعتماد مشتریان، را تعیین می‌کند. ارزش برند در واقع درک مشتریان از ارزش یک برند می‌باشد. محاسبه ارزش برند اینگونه است که برند آن شرکت با درآمدی که در آینده از یک محصول با نام تجاری و در آمدی که در آینده از یک محصول بدون نام تجاری مورد انتظار است، مقایسه می‌شود و تفاوتی که به دست می‌آید، همان سود حاصل می‌باشد.

محاسبه ارزش برند براساس تقریب انجام می‌شود و ارزش به دست آمده می‌تواند ویژگی‌هایی همانند: ویژگی‌های ملموس و ویژگی‌های غیر ملموس داشته باشد که ویژگی های ملموس ، کارکردی (مثلا قدرت پاک کنندگی دوبرابر یا میزان چاق کنندگی نصف) و ویژگی های غیر ملموس و احساسی (مانند برند از نظر افراد خوش سلیقه یا با سبک) باشد.​

برای ارزیابی ارزش برند روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به این روش ها می‌پردازیم:

1- روش داموداران :

ارزش‌گذاری دارایی‌های معنوی در این روش می‌باشد که دارایی‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند:

اولین گروه: این گروه از دارایی‌های معنوی مرتبط با محصول و خدمت خاصی می‌باشد و موجب ایجاد جریان‌های نقدی می‌شود. برای اینکه این دسته ارزش‌گذاری شود این امکان وجود دارد که از مدل‌های تنزیل جریان‌های نقدی بصورت معمول استفاده نمود، که با توجه به همان محصول یا خدمت و با در نظر گرفتن چرخه عمر محدود آن برآورد جریان‌های نقدی صورت می‌پذیرد.

دسته دوم : این دسته پیچیده‌تر از دارایی‌های معنوی می‌باشد، زیرا که این دارایی به تولید جریان نقدی برای کل شرکت پرداخته و کل شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دسته سوم: این گروه هیچ جریان نقدی ایجاد نمی‌کند ولی این ویژگی را دارد که در آینده جریان‌های نقدی را تحت تاثیر قرار دهد. برای ارزش‌گذاری دارایی‌های معنوی در این گروه بهترین روش استفاده از مدل قیمت‌گذاری حق امتیاز معامله است.

2- روش اینتربرند (یا فایننشال ورد)

توسط فایننشال ورد یکی از مشهورترین طبقه‌بندی نام‌های تجاری ایجاد شده است. فایننشال ورد از یک نسخه ساده برای ارزش‌گذاری و رتبه‌بندی نام استفاده کرد که عبارت است از اختلاف میان سودهای یک نام تجاری و سودهایی که اساساً باید آن محصول بدون هیچ نام تجاری مشهوری به دست آورد. اختلافی که وجود دارد با نام سودهای خالص خاص نام تجاری شناخته می‌شود که ارزش نام تجاری از حاصل ضزب این دو به دست می‌آید.

3- روش هولیهان :

ارزش نام تجاری بر اساس روش مشاوران ارزش‌گذاری هولیهان ارزش فعلی جریان نقدی آزاد شرکت منهای ضرب هر یک از دارایی ها در بازده مورد انتظار آنها می‌باشد. جریان نقدی آزاد ناشی از نام تجاری تا حدی شبیه ارزش افزوده اقتصادی است.


مقالات مرتبط



10 مورد از رایج ترین خطاهای وب سایت و نحوه…



آنچه که درباره ری اکت باید بدانیم React.js…



وب3 چیست؟ معرفی فناوری وب 3 به زبان ساده …



امروزه شغل‌هایی در بازار وجود دارند که شاید هیچ وقت…



امروزه با توجه به اینکه تعداد کاربران اینترنتی روز به روز در حال افزایش است، امنیت سایت از اهمیت خاصی برخوردار می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد و هکرها از این مورد سوء استفاده نموده و می‌توانند سایت شما را مورد حمله و هک قرار دهند.

Home » مقالات گوناگون » 3 روش محاسبه ارزش برندنویسنده:سیده لیدا حسینیمرداد 21, 1396

02171053933

تعرفه خرید سایت
مشاوره و خرید

021-71053933

09104326225
پشتیبانی

02433367004

  • ادامه خواندن در سایت منبع

    دیدگاهتان را بنویسید