سئو

5 گرایش بزرگ بازاریابی محتوا و سئو که اکنون باید در موردش بدانید

بزرگترین گرایش های بازاریابی محتوا که باید کاربرد آن را در استراتژی بازاریابی محتوا خود لحاظ نمائید، کدامند؟ در اینجا پنج گرایش وجود دارد که ارزش دانستن را دارند.

و به برخی از نکات عالی و فوق العاده دست یافته اند.

ما به آینده ای روشن با محتوای مفیدتر به لحاظ فنی توجه داریم که با عادات، ترجیحات و نیازهای کاربر مطابقت دارد.

اگر ما در مورد نحوه استراتژی، تحقیق، ایجاد و انتشار آن هوشمندانه تر عمل کنیم، محتوا بهتر می شود و در نتیجه، بازاریابی محتوا دیگر نوعی آزمایش بازاریابی نیست، بلکه یک استراتژی اثبات شده است که می تواند برای هر برندی مفید باشد.

بنابراین محتوا بعدی چیست؟ بیایید به آن بپردازیم

1. جلوه های بصری سطح بعدی در بازاریابی محتوا

پلتفرم های بصری پیش رو در حال حاضر و در آینده همچنان مد خواهند بود.

از سرگرمی گرفته تا ارتباطات، مردم به طور کامل از قدرت تصویرسازی پویا یا تعاملی استفاده می کنند.

در میان نسل بعدی یعنی بزرگسالان آینده، رسانه های اجتماعی بصری برتری دارند.

اینستاگرام ، تیک تاک و اسنپ چت محبوب ترین پلتفرم هایی هستند که نوجوانان در آن با هم معاشرت می کنند.

برای بزرگسالان، یوتیوب پرکاربردترین پلتفرم است که حتی از فیس بوک نیز پرکاربردتر است.

بدین منظور، تصاویر بصری در بازاریابی محتوا فقط برای کاربران جالب تر و جذاب تر خواهد شد.

به عنوان مثال، آیا می دانستید که می توانید فیلترها و لنزهای واقعیت افزوده (AR) خود را برای اسنپ چت ایجاد کنید؟ (حتی می توانید سازندگانی را استخدام کنید که این کار را برای شما انجام دهند).

ایجاد محتوای بصری در بازاریابی محتوا برای اسنپ چت فیلترهای AR اینستاگرام را فراموش نکنیم. شما می توانید استوری های خودتان را ایجاد کنید.

روند دیگر: ایجاد GIF های شخصی خود از طریق کلیپ های ویدئویی از طریق Giphy.

به جای برداشتن ری اکشن GIF از فیلم، نمایش تلویزیونی یا شخصیت مورد علاقه خود، اکنون می توانید خودتان را GIF کنید.

امکانات بی پایان است.

در حال حاضر و در آینده، شاهد بازاریابان بیشتری خواهیم بود که از تصاویر پویا، سفارشی و برنددار برای بازاریابی محتوا خود استفاده می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید.

2. محتوای ویدئویی و استوری بصری در بازاریابی محتوا

در چند سال گذشته، ویدیو یک معامله بزرگ بوده است.

با محبوبیت ، تصاویر پویا و AR ، محتوای ویدئویی و قصه گویی بصری به افزایش روزافزون خود ادامه می دهند.

ترجیح مصرف کننده برای محتوای ویدئویی در همه جا حتی در استوری های اینستاگرام، اهمیت بازاریابی محتوا نمایان می سازد.

• طبق مطالعه ای که توسط Socialinsider انجام شده است، نرخ تپ – فوروارد (تعداد افرادی که روی صفحه نمایش خود ضربه می زنند تا به محتوای بعدی در فید خود برسند) تصاویر حدود 65/5 درصد بیشتر از فیلم ها است. این بدان معناست که افراد بیشتری استوری های ویدیویی را تماشا می کنند و این اهمیت بازاریابی محتوا را می رساند.

• نرخ تپ – فوروارد برای تصاویر برندهای با فالوور بیشتر، بیشتر است:5.79٪ برای اکانت های دارای 10 تا 100 هزار دنبال کننده و 6 درصد برای اکانت هایی با بیش از 100 هزار فالوور.

همچنین ویدیو در بازاریابی محتوا ترجیح داده می شود:

گزارش بازاریابی ویدئویی وایزول نشان می دهد 84 درصد از مردم متقاعد شده اند که از طریق تماشای ویدئو یک محصول/خدمات را خریداری کنند. 79 درصد دیگر گفتند که تماشای یک ویدئو آنها را متقاعد می کند که برنامه یا نرم افزاری را دانلود کنند.

• در همان نظرسنجی ، 69 درصد گفتند که ترجیح می دهند برای اطلاع از محصول/خدمات ، یک فیلم کوتاه تماشا کنند. در مقایسه، فقط 18 درصد ترجیح می دهند مقاله ای مبتنی بر متن بخوانند ( انتخاب محبوب بعدی).

• طبق نظرسنجی HubSpot، بیش از 3000 مصرف کننده، 56 درصد از افراد 25-34 ساله و 54 درصد از افراد 35-44 ساله می خواهند محتوای ویدیویی بیشتری از برندهای مورد تائید خود را ببینند و این اهمیت بازاریابی محتوا را می رساند.

در نهایت، فراموش نکنیم که یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب است ( البته بعد از گوگل).

همچنین، 1 در 2 Millennials و Gen Z-ers می گویند ‘نمی دانند چگونه می توانند بدون ویدئو زندگی کنند ‘.

همه اینها برای بازاریابان به چه معناست؟

از آنجا که عادات و ترجیحات مصرف کننده به طور مداوم به سوی محتوای ویدئویی است، ما باید پیگیر آن باشیم.

البته، آنچه محتوای ویدئویی موفق را از مواردی که در مجموع پنج بار بازدید می شود متمایز می کند، کیفیت داستان سرایی (بیان استوری) است.

شما باید بتوانید خوانندگان را از طریق هر رسانه ای از جمله ویدئو، درگیر کنید.

اگر بتوانید استوری های عالی بگویید، نصف راه را رفته اید.

3. به روزرسانی E-A-T خود در بازاریابی محتوا

چند سال پیش، گوگل یک وبلاگ در Webmaster Central با یادآوری کننده های به روزرسانی های اصلی خود و اقدامات لازم در مورد آنها منتشر کرد.

به طور خاص، وبلاگ اقدامی را که بسیاری از ما قبلا انجام داده ایم، توصیه می کند: خواندن/درک دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجو و E-A-T (تخصص ، اعتبار ، قابلیت اطمینان).

این واقعیت که گوگل به طور خاص به این منبع اشاره کرده و E-A-T را مشخص کرده است، نکته قابل تاملی است. همه ما باید بر اثبات تخصص ، اقتدار و اعتماد به محتوای خود تمرکز کنیم و بر اهمیت بازاریابی محتوا واقف باشیم.

این امر هم در مورد وب سایت ها به عنوان نهادهای نماینده یک برند یا سازمان خاص و هم در مورد نویسندگان فردی که در آن وب سایت ها محتوا می نویسند صدق می کند.

چگونه E-A-T خود را اثبات می کنید؟

• با به دست آوردن لینک ها یا اشاره ها از سایر وب سایت های معتبر.

• با ارائه اطلاعات E-A-T در سایت خود، از جمله بیوگرافی و اطلاعات کاربری در مورد صفحه و نویسنده صفحات خود.

• لینک دهی به منابع معتبر برای تائید آمار، داده ها و حقایق محتوا.

• به روز رسانی مرتب سایت و مطالب خود با اطلاعات مرتبط، دقیق و جاری.

علاوه بر این، محتوای شما باید استثنایی باشد. محتوای هدفمند ، مفید و کاربر پسند که توسط E-A-T پشتیبانی می شود، نمی تواند از دست برود و یکی از شاخص های بازاریابی محتوا می باشد.

4. محتوای بهتر و هدفمندتر از قبل در بازاریابی محتوا

نیاز به محتوای ستاره ای و هدفمند در بازاریابی محتوا همیشه وجود دارد.

بیشتر سازندگان و بازاریابان نیاز به محتوای با بالاترین کیفیت را درک می کنند:

• بر اساس گزارش B2B موسسه بازاریابی محتوا، 70 درصد از بازاریابان پیش بینی می کنند که زمینه اصلی سرمایه گذاری آنها ایجاد محتوا باشد.

• سرمایه گذاری و استفاده از فناوری های ایجاد محتوا/گردش کار در طول 12 ماه، 10 درصد افزایش یافته است.

• 86 درصد از B2B ها به صورت برون سپاری ایجاد محتوا می کنند.

بازاریابان درک می کنند که برای پیروزی در ها و خوانندگان به محتوای بهتر و بازاریابی محتوا نیاز دارند.

در حقیقت، رتبه بندی برای اصطلاحات کلیدی رقابتی تنها زمانی سخت تر می شود که همه بازی A خود را ارائه دهند.

این بدان معناست که ما همچنان برندهای زیر را در همه اندازه ها مشاهده می کنیم:

• درک بهتری از آنچه که مخاطب مورد نظر از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی مشخص نیاز دارد.

• نوشتن بهتر متناسب با مخاطبان، با سازگاری لحن و سبک برند.

• تحقیقات بهتر، شامل آمار و اطلاعات فعلی بیشتر از منابع معتبر.

• کاوش عمیق تر موضوعات.

• جلوه های بصری بهتر، مانند تصاویر برنددار، اینفوگرافیک و تصاویر وبلاگ سفارشی.

اگرچه رتبه بندی سخت تر خواهد بود، اما افراد بیشتری محتوای بهتری ایجاد می کنند و بازاریابی محتوا را لحاظ می کنند.

5. محتوای فوق العاده هدفمند ، اولین مشتری در بازاریابی محتوا

اولین محتوا برای اولین مشتری، اولین کاربر فقط یک روند نیست (این نحوه پیروزی شما با مخاطبان و موتورهای جستجو است).

در حقیقت، 88 درصد از موفق ترین بازاریابان B2B می گویند که مخاطبان خود را با پیام های فروش/تبلیغاتی خود اولویت بندی می کنند.

آنها درک می کنند که اعتمادسازی با مخاطبان با ارائه راهنمایی ، کمک، اطلاعات یا سرگرمی بدون هیچ گونه مشکلی آغاز می شود.

فراتر از این، بهترین محتوا و بازاریابی محتوا که نیازهای کاربر را در حد عالی برآورده می کند، در رتبه 1 گوگل قرار می گیرد. این روند همچنان ادامه خواهد داشت زیرا کار می کند.

چگونه می توان از محتوای خود و از طریق بازاریابی محتوا به نیازهای مخاطبان منحصر به فرد پی برد؟

تحقیق کنید.

سوال پرسیدن. تعامل با جامعه. کشف اینکه چه کسانی هستند.

هنگامی که آنها را از نزدیک بشناسید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که در سطح عمیق تری با آنها صحبت می کند. به طور خلاصه ، این محتوای فوق العاده هدفمند است.

مخاطب را در اولویت قرار می دهد، در برخی موارد، مخاطبان جاویژه بازار را. این هدف جستجوی کاربر آنها را مورد توجه قرار می دهد. به این هدف خدمت می کند و نیاز اطلاعاتی را برآورده می کند.

این همان محتوایی است که گوگل در حال حاضر اولویت بندی می کند و این چیزی است که ما باید در آینده روی آن تمرکز کنیم.

آینده محتوا اینجاست

آینده محتوا فرا رسیده است و هرگز انقدر خوب به نظر نمی رسید.

بازاریابان بیش از هر زمان دیگری کیفیت و نیازهای اطلاعاتی مشتری را بر پیام های فروش اولویت می دهند. ما بر ایجاد اعتماد و اقتدار با اصالت متمرکز شده ایم، نه بر ترفندهای فروش.

علاوه بر این ، رسانه های تصویری در جهات شگفت آور جدید و هیجان انگیزی حرکت می کنند. امکانات برای ادغام با محتوا بسیار خوب است.

در آینده، مراقب بازاریابان نوآور باشید تا مرزهای تولید محتوا را جابجا کنید.

به دنبال محتوای فوق العاده هدفمند، تعهد بیشتر به رویکرد اول مشتری و در کل بازاریابی محتوا و محتوای بهتر در صحنه باشید. من در مورد شما اطلاعی ندارم، اما نمی توانم صبر کنم.

منبع

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید