سئو

بررسی 3 هدف ارزشمند و قابل سنجش در بازاریابی محتوا

قبل از اینکه شروع به خواندن این مطلب کنید اول باید از خودتان بپرسید که آیا به اهداف خود در بازاریابی محتوا رسیده اید یا خیر؟ اگر در جواب دادن به این سؤال تردید دارید یا بیشتر مطمئن هستید که به اهدافتان خود دست پیدا نکرده اید به کمک این مطلب به راحتی مشکل شما حل خواهد شد.

بازاریابی محتوا

ضمنا شما تنها کسانی نیستید که نتوانسته اند به هدف های خود برسند به نحوی که طبق آخرین بررسی ، حدود 57% بازاریاب ها میزان بازگشت سرمایه خود را در بازاریابی محتوا ارزیابی نمی کنند.اشکال عمده ای که به این دسته از افراد وارد است به خاطر ارزیابی نکردن بازگشت سرمایه نیست بلکه به خاطر روش انجام بازاریابی محتوا و اهدافی است که دارند:

  • هدفتان این است که لایک و کامنت و بازدید از صفحه بیشتری بگیرید؟

  • حتی اگر هم تولید نکنید هدفتان این است که صرفا محتوای جدید منتشر کنید چون گوگل از شما خواسته؟

  • هدف بزرگتان این است که محتوای شما فراگیر شود و در همه جا بازدید داشته باشد؟

شیوه های بازاریابی

پس در این صورت بخش بزرگی از دلیل چرایی نرسیدن شما به اهداف بازاریابی که دارید مربوط به نوع هدف گذاری های شماست. چون چنین اهدافی منجر به بازگشت سرمایه و درآمد قابل توجهی نخواهد شد و وقتی نتوانید میزان رشد خود را ارزیابی کنید تلاش های شما برای بازاریابی به هر شیوه ای جواب نخواهد داد.

  • کدام ارزش وقت گذاشتن دارند و چطور آنها را بکار بگیریم؟

  • اهداف بازاریابی محتوا: چطور روی پیشرفت تمرکز کنیم؟

اهدافی که متصور می شوید باید کاملا پیشرفت محور باشند و قطعا محتوایی که با این هدف تولید کنید باعث رشد و ترقی بسیار زیاد کسب و کارتان خواهد شد اما اگر محتوایی که تولید می کنید هیچ فایده ای برای شما ندارد پس باید هدفتان را تغییر دهید. پیشرفت کردن در بازاریابی محتوا راحت است ولی به شرطی که بدانید روی چه مواردی باید تمرکز کنید.

1- رنکینگ SEO:

اگر کنید و پس از مدتی رتبه های بالای گوگل را بگیرد و وارد صفحه اول نتایج شود یعنی قدم درستی برداشته اید چون گوگل استانداردهای سختگیرانه ای دارد و تنها محتواهایی که خیلی با کیفیت باشند می توانند به 10 رتبه برتر برسند برحسب اینکه چه کسی بهترین و کاملترین اطلاعات را در مورد یک موضوع یا کلمه کلیدی خاص ارائه کرده که متناسب با سرچ کاربر است.

رتبه های برتر گوگل

در چنین شرایطی اگر محتوای شما واقعا عالی باشد رتبه های برتر گوگل را کسب خواهید کرد و در مقابل نیز ترافیک کاملا معتبری خواهید گرفت یعنی کسانی که واقعا به مطالب شما نیاز دارند و برحسب تصادف وارد وب سایت شما نشده اند.

حدود 32% کل بازدیدکنندگان صفحه اول نتایج گوگل به رتبه اول اختصاص دارد و به همین خاطر اگر هدف شما رسیدن به رتبه اول از طریق تولید محتوای با کیفیت نباشد، مخاطبین زیادی را از دست خواهید داد.

2- نرخ تبدیل و مشارکت کاربران:

هر چقدر محتوای شما با کیفیت تر باشد، کاربران بهتر و واقعی تری از سایت شما بازدید خواهند کرد و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل و مشارکت کاربران باید هدف دوم شما در بازاریابی محتوا باشد.

3- فروش و درآمد:

این همه افزایش نرخ تبدیل و ارتباطاتی که کاربران از راه های مختلف با کسب و کار شما برقرار کردند منجر به چه میزان فروش شد؟ این مورد را هم بررسی کنید و اگر به نتیجه رسیدید که محتوای شما باعث افزایش فروش هم شده پس مطمئن باشید که قدم های درستی برداشته اید.توجه باید روی اهدافی از باشد که باعث پیشرفت کسب و کار شوند و قابل ارزیابی باشند

چطور از طریق محتوا، درآمد خودتان را افزایش دهید؟

در بازاریابی محتوا یک فرمول خاص وجود دارد که اگر طبق آن عمل کنید می توانید از محتوای خود درآمد کسب کنید.محتوای عالی و با کیفیت تولید کنید، همیشه با این هدف محتوا منتشر کنید. سپس را به محصولات یا خدمات خود مرتبط کرده و از طریق گفتگوهایی که در هر محتوا انجام می شود فروش خود را افزایش دهید.

محتوای با کیفیت

همیشه محتوای با کیفیت تولید کنید. برای اینکه به اهداف بازاریابی محتوا برسید باید همیشه محتوای عالی و با کیفیت تولید کنید چون اگر صرفا برای اینکه محتوایی منتشر کرده باشید اقدام به تولید محتوا کنید و کیفیت لازم را از دید مخاطب و گوگل نداشته باشد، هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

اعتمادسازی

فقط محتواهای با کیفیت رتبه می گیرند و نیاز کاربر را رفع می کنند، آنها را نسبت به خواندن محتوا و اقدامات بعدی علاقه مند کرده و مشارکت آنها را افزایش می دهند. باز هم تأکید می کنیم باید همیشه محتوای با کیفیت تولید کنید چون فقط از این طریق می توانید بین خودتان و مخاطبین اعتمادسازی کرده و شهرت کسب کنید.

محتوای خود را به محصولات و خدمات مرتبط کنید. محتوایی که به هیچ چیز خاصی در کسب و کارتان ربط نداشته باشد هیچ فایده ای ندارد و منجر به افزایش درآمد هم نخواهد شد. در واقع شما باید ابتدا از طریق محتوای با کیفیت خود مخاطبین و بازار هدف را به سمت خود جلب کنید و سپس آنها حفظ کنید و این سیل

مخاطبین جدید را به فروش و افزایش درآمد تبدیل کنید.

به همین دلیل است که توصیه می کنند درون محتواهای خودتان حداقل باید یک دکمه فراخوان یا CTA قرار دهید. در واقع هدف از استفاده CTAها استفاده حداکثری از دستاورد شما در بازاریابی محتواست که از طریق تولید محتوای با کیفیت کسب کرده اید – یعنی همان جذب کردن خواننده و اعتماد سازی – تا به این دسته از مخاطبین نشان دهد که قدم بعدی آنها چیست؟ اگر علاقه زیادی به شما و محتوایتان پیدا کرده باشند قطعا روی دکمه CTA که گذاشته اید کلیک خواهند کرد.

بازاریابی محتوای خود

توجه داشته باشید که طراحی و خلق یک CTA قدرتمند که هیچ خواننده ای نتواند در مقابل مقاومت کند واقعا یک هنر است پس برای اینکار یا باید خودتان تجربه و مهارت کافی داشته باشید یا با استخدام افراد حرفه ای در این زمینه به بازاریابی محتوای خود کمک کنید.

بازاریابی مکالمه ای

در مکالماتی که درون محتواهای شما صورت می گیرد مشارکت کنید. هر چقدر شما و تیم فروشتان با مخاطبین علاقه مند و بازار هدف بیشتر ارتباط و مشارکت داشته باشند افزایش بازگشت سرمایه هم بیشتر خواهد شد که به این کار بازاریابی مکالمه ای () می گویند.

منظور ما از تکنیک بازاریابی مکالمه ای در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده از حقه و کلک های مکالمه ای برای گول زدن و ترغیب مخاطب جهت خرید یک محصول یا خدمات نیست بلکه منظور ما این است که همیشه در دسترس مخاطبین و بازار هدفتان باشید تا تجربه کاربری را بهبود بخشیده و تقویت کنید.

ربات های چت

حتی اگر مجبور هستید در طی روز به حجم زیادی از گفتگوها پاسخ دهید می توانید از ربات های چت یا چت بات استفاده کنید.

با این حال در اکثریت موارد چیزی که بیشتر باعث می شود کاربران تصمیم گیری خود را برای نهایی کردن خرید و در نتیجه افزایش درآمد شما قطعی کنند پاسخی است که مستقیما از خود شما با لحنی دلسوزانه و دوستانه و متشخص دریافت می کنند و ربات های چت چندان چنگی به دل نمی زنند.

بازاریابی محتوا و سئو

معیارهای پوچ و بی ارزش و هدف گذاری فقط برای منتشر کردن محتوا در بسترهای مختلف منجر به رشد و پیشرفت بازاریابی محتوا نمی شوند. همه این آمار و ارقام ها فقط یکسری اعداد بی معنی هستند که کاربران اهمیتی در مورد پیام برند شما نخواهند داد. در عوض روی معیارهایی از بازگشت سرمایه تمرکز کنید که قابل ارزیابی هستند:

  • رنکینگ یا رتبه سئو که باعث افزایش ترافیک معتبر و با ارزش و دریافت مشتریان دائمی می شود

  • مشارکت در مکالمه ها و گفتگوها که باعث می شود مشتریان تصمیم خود را قطعی کنند

  • آمار واقعی افزایش فروش

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید