سئو

تاثیر استراتژی بازاریابی محتوا بر رونق کسب‌ و کار

عصر امروز، عصر استراتژی و بازاریابی محتواست، به‌طوریکه استفاده درست از استراتژی بازاریابی محتوا، تاثیر بسیار مثبتی بر رونق کسب‌ و‌ کار افراد دارد. ما در این مطلب، به بررسی یک کسب ‌و کار موفق و چگونگی تاثیر استراتژی بازاریابی محتوا روی آن پرداختیم. با ما همراه باشید. فردی به نام کایلی جنر، برای ایجاد یک تجارت ۹۰۰ میلیون دلاری در زمینه فروش لوازم آرایشی در سه سال، از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کرد. او، سال گذشته، جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان شناخته شد.

جنر، مرتبا لوازم آرایشی خود را با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا، به فروش می‌رساند. اینجاست که اهمیت استراتژی محتوا در کسب ‌و کار، مشخص می‌شود. حدود یک سال پیش، بخاطر موفقیت جنر در کسب ‌و کارش، به او تاجی اعطا کردند، این تصمیم، با اختلاف نظرهایی روبرو شد. آیا واقعاً می توان او را خودساخته خواند؟ منتقدان گفتند که بیشتر موفقیت‌های وی، به دلیل امتیاز نام و ارتباطات او بوده است. اما اینگونه نیست، زیرا کسب ‌و کارهای زیادی بوده و هستند که با شکست مواجه می‌شوند.

به دنبال موفقیت ۱۰۰٪ هستید؟

ما میتوانیم استراتژی بازاریابی محتوایی شما را تدوین کنیم!

علت این شکست‌ها چیست؟

اگر مشکلی از مخاطب‌تان حل نکنید و یا خدمتی که مخاطبان‌تان به آن نیاز دارد، ارائه ندهید، کسب و کار شما، دیر یا زود، شکست خواهد خورد. کیلی جنر، این موضوع را به درستی درک کرد و ابتدا مخاطبین خود را شناخت، محصولی عالی ساخت و در نهایت، آن محصول را به شیوه‌ی درستی، به بازار عرضه کرد، اما متاسفانه اکثر بازاریاب‌ها از استراتژی‌ بازاریابی محتوا استفاده نمی‌کنند، زیرا زمان‌بر است. اما اگر شروع کنید، خواهید دید که کایلی، چگونه طی مدت سه سال، به این موفقیت بزرگ دست یافت! همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از استراتژی او در کسب و کار خود استفاده کنید. با تاس همراه باشید.

  • برندی را به وجود آورید که به آن اهمیت می‌دهید.
  • مشخص کنید که واقعا چه کسانی، به برند شما اهمیت می‌دهند.
  • به مشتریان خود، موضوعات رایگان بدهید.

بیاید با چگونه جذاب کردن نام تجاری خود شروع کنیم.

برندی را به وجود آورید که برایتان مهم است

کایلی، واقعاً آرایش را دوست دارد. او در مصاحبه خود با فوربس، دوران کودکی خود را به یاد آورد، از وقتی کلاس ششم بودم، سایه چشم بنفش می‌انداختم. برای کمک به حساس اعتماد به نفس بیشتر به آرایش روی آوردم. جنر، احساس عدم اعتماد به نفس در دختران را درک کرد و می‌خواست با اشتیاق خود، به وسیله آرایش، به دختران جوان احساس اعتمادبه‌نفس و قدرت بیشتری دهد. بنابراین، یک برند و یک داستان با او متولد شد. این مهمترین قسمت یک تجارت است. با قرار دادن یک داستان و علاقه در قلب نام تجاری خود، چیزی ایجاد می‌کنید که مردم از آن عقب بمانند.

مهم‌ترین قسمت محتوای شما، صفحه درباره‌ی شماست. ابتدا کسی را پیدا کنید که هیچ چیز در مورد تجارت شما نمی داند. سپس، صفحه‌ی درباره‌ی خود را با صدای بلند برای آنها بخوانید. شما باید روی داستان برند خود کار کنید اگر:

  • شنوندگان داستان شما به خواب می‌روند.
  • خیلی واضح است که در گفتن آن با جریان مشکل دارید.
  • شنوندگان داستان برند شما، نمی‌توانند توضیح دهند که شما چه کار می‌کنید و چرا.

اگر یکی، بعضی یا همه موارد بالا، هنگام خواندن آن اتفاق بیفتد، زمان بازنویسی آن است. پس، کمی به سفر خود فکر کنید و سوال‌های زیر را از خود بپرسید.

  • چگونه در صنعت خود شروع کردید؟
  • چه چیزی شما را به آن علاقه‌مند کرد (علاوه بر ایده کسب درآمد)؟
  • آیا تجربه شما قابل تجدید است؟
  • چگونه این داستان، مردم را به سمت لذت بردن یا دور شدن از درد سوق می دهد؟

پس از بازنویسی، مجدد، آن صفحه را برای شخص جدیدی بخوانید که هیچ‌چیز درباره‌ی تجارت شما نمی‌داند. اگر این بار، تشنج کمتری وجود دارد، شما رو به پیشرفت هستید. به‌کارگیری استراتژی بازاریابی محتوا، ممکن است مدتی طول بکشد، اما اگر می‌خواهید درآمد خود را دو یا سه برابر کنید، ارزش آن را دارد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که گام دوم استراتژی بازاریابی محتوای کایلی جنر، که مهم‌ترین گام، نیز هست را بررسی کنیم.

افرادی که در واقع به برند شما اهمیت می‌دهند را مشخص کنید

حواستان باشد که تمام منابع خود را صرف تلاش برای بازاریابی کالایی به جمعیتی که برایشان اهمیت دارد کنید و قبیله خود را پیدا کنید. در سال 2013، کایلی شروع به ساختن نام تجاری خود در مدل‌سازی کرد. او طرفداران خود را تشویق کرد که او را دنبال کنند. آنها می‌توانند نگاهی اجمالی به صنعت مد و مدلینگ از طریق تبلیغات اجتماعی او داشته باشند. او از فیس بوک، توییتر، اسنپ چت و اینستاگرام استفاده کرد. با گذشت سال ها، محبوبیت رسانه‌های اجتماعی در بین مخاطبان هدف وی تغییر یافت. پیروان او تقریباً به طور انحصاری از اینستاگرام استفاده کردند، بنابراین او تلاش خود را در آنجا متمرکز کرد.

به دنبال موفقیت ۱۰۰٪ هستید؟

ما میتوانیم استراتژی بازاریابی محتوایی شما را تدوین کنیم!

چگونه مخاطبین برند خود را شناسایی کنیم؟

بگذارید برای شما مثالی بزنم. به عنوان مثال، شما یک شرکت تجارت الکترونیکی هستید که سارافون می‌فروشید. ما باید یک آواتار خشن مشتری ایجاد کنیم تا بدانیم که به دنبال چه چیزی بگردیم. ما قصد داریم یک آواتار مشتری کاملاً مشخص ایجاد کنیم، مانند یک فرد واقعی. هنوز لازم نیست دقیق باشد. ما فقط نیاز به یک ایده کلی داریم که اکنون باید کجا جستجو کنیم. با این کار می‌توانیم صدای بازاریابی خود را مانند یک مکالمه تن به تن کنیم.

این رقابت شماست. ابتدا با بزرگترین و موفق ترین رقبا شروع کنید.

  • نگاهی به نحوه تعامل آنها با مشتریان خود بیندازید.
  • از چه کانال‌هایی استفاده می‌کنند؟
  • آیا آنها روی هم بیشتر از دیگری فعال هستند؟
  • در مورد جایی که آنها برای تبلیغات پرداخت می‌کنند چطور؟
  • شما می‌توانید با توجه به سیستم عامل‌هایی که استفاده می کنند ایده جمعیتی کلی را بدست آورید.
  • انجمن‌های آنلاین را که در آن ها شایع هستند پیدا کنید.
  • به مکالمات آنها گوش دهید و نوع محتوایی را که پاسخ می‌دهند را یادداشت کنید.

اگر نمی‌خواهید همه این شکارها را خودتان انجام دهید، می‌توانید از خدماتی که به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی خاص را ردیابی کنید، استفاده کنید. یا همیشه می‌توانید یک بازاریاب باهوش را استخدام کنید تا به شما کمک کند.

به مشتریان خود، موضوعات رایگان بدهید.

چرا یوتیوب موفق است؟ یکی از اصلی‌ترین علل موفقیت یوتیوب، این است که محتوای ویدئویی شخصی و بی‌پایان را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. مردم ترجیح می‌دهند دریای سازندگان محتوا را غربال کنند تا آنچه را که می‌خواهند به صورت رایگان پیدا کنند.

مصرف کننده مدرن، تجربه بازاریابی تعاملی با برندها را ترجیح می‌دهد. همه این‌ها بدان معنی است که شما باید محتوای با کیفیت بالا و به طور ثابت تولید کنید تا مشتریان وفادار بسازید. زیرا در غیر این صورت، از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده نکرده و فقط تولید محتوا کرده‌اید.

نتیجه‌گیری: از استراتژی بازاریابی محتوا در کسب ‌و کار خود استفاده کنید.

به دنبال موفقیت ۱۰۰٪ هستید؟

ما میتوانیم استراتژی بازاریابی محتوایی شما را تدوین کنیم!

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید