سئو

ریپورتاژ آگهی چیست و تاثیر مثبت آن روی سئو [بهترین های 1400]

ریپورتاژ آگهی چیست ؟ این اولین سوالی هست که بعد از اینکه یک فرد متوجه می شود ،همه جا حرف از گرفتن بک لینک های معتبر برای سایت است . در این مقاله از سایت کارکوک به صورت کامل میخواهیم درباره تاثیر ریپورتاژ روی سئو وب سایت توضیح دهیم.

تعریف ریپورتاژ

ریپورتاژ آگهی در واقع یک نوع تبلیغ است که شما برای لینک گرفتن و افزایش رتبه سایتتان و یا فروش محصولاتتان در سایت های دیگر که اعتبار بهتری پیش گوگل دارند انجام می دهید .

منظورمان از سایت های اعتبار بالا ، سایت های خبری یا فناوریی هستند که روزانه تعداد زیادی محتوا در این نوع سایت ها منتشر می شود و بازدید کننده های زیادی هم دارند .

گرفتن ریپورتاژ آگهی چه سودی برای من دارد ؟

همونطور که می دونید گرفتن بک لینک برای رتبه گیری سایت خیلی موثر است و ریپورتاژ آگهی هم رابطه مستقیمی با سئو دارد .

هر چه بک لینک هایی که ما برای سایتمون میگیریم طبیعی تر باشه و از کیفیت بالاتری برخوردار باشه تاثیر خیلی بهتری روی سئو سایت دارد که ما این موضوع رو به صورت کامل در مقاله آموزش سئو برای شما شرح دادیم.

ریپورتاژ ها هم از آنجایی که در سایت های انجام میشه که بازدید کننده دارد و در واقع روی لینک هایی که ما در متن اگهی قرار دادیم احتمال کلیک شدن داره ، پس ارزش این لینک های خیلی زیاد است . به همین خاطر خیلی خیلی زیاد روی سئو سایت تاثیر دارد .

چگونه یک ریپورتاژ آگهی خوب بنویسیم ؟

برای نوشتن یک ریپورتاژ آگهی خوب در ابتدا باید سایتی که قرار است در آنجا آگهی برویم را به خوبی برسی کنیم و مورد بعدی لینک هایی که می توانیم برای خودمون بگیریم رو هم بررسی کنیم که بهترین حالت لینک سازی در اینجا چه مورد است و هدف من از این تبلیغ چیه ؟

وقتی این موارد رو بررسی کردیم شروع میکنیم به نوشتن ساختار متن آگهیمون که حتما باید بالای 300 کاراکتر باشه ، به عنوان مثال وقتی قرار است که من برای یکی از صفحاتم که مثلا چک لیست سئو هست در یک سایت خبری ریپورتاژ برم ، باید متن آگهی من متناسب با متنی باشه که من در سایتم قرار دادم.

یعنی اگر من یک محتوای 2000 کاراکتری در سایتم نوشتم ، نباید متن آگهی من بیشتر از این موضوع باشه که خب خود اون ریپورتاژ جایگاه اصلی من رو بگیره و از سایت خودم قوی تر باشه .

عنوان مقاله آگهی باید جذاب باشه طوری که مخاطب رو ترغیب کنه که روی این مقاله کلیک کنه و حاضر باشه اون رو مطالعه کنه ، همچنین از کلمه کلیدی اصلی خودمم در عنوان استفاده کنم.

اگر در متن آگهی اطلاعاتی از محل کار و شماره تماس هم قرار دهیم خوبه ، ولی نکته مهمی که باید یادمون باشه اینه که حتی خیلی مفید و خلاصه باشه متن ریپورتاژ آگهی ما و از کلمه کلیدی هدف هم در اون استفاده شده باشه .

نحوه لینک دهی در متن آگهی به چه صورت باشد ؟

برای لینک دادن از متن آگهی ما باید یکی به اسم برند سایتمون باشه که برند سازی برای سایت خودمون انجام بدیم که خیلی تاثیر خوبی روی سئو سایت ما دارد و مورد بعدی هم لینک به کلمه کلیدی که قرار است در رتبه آن را در گوگل ارتقا دهیم .

همچنین ما می توانیم از کلمه کلیدی به اضافه برند استفاده کنیم به عنوان مثال خرید ریپورتاژ آگهی کارکوک .

چه کارهایی رو نباید انجام دهیم ؟

درست است که ریپورتاژ اگهی در یک سایت دیگه منتشر میشه و ربطی به سایت ما نداره اما یادتون باشه که ما قراره از گرفتن بک لینک ها در نهایت سود ببریم .به همین خاطر چند کار را به هیچ عنوان نباید انجام دهید .

  1. کپی کردن متن آگهی از سایت های دیگه
  2. لینک سازی های اشتباه و بیش از حد
  3. لینک سازی به صفحات غیر از هدف
  4. متن اغراق آمیز

چطوری یک سایت خوب برای ریپورتاژ آگهی پیدا کنیم ؟

خب رسیدم به یک قسمت خیلی مهم اونم اینکه چه سایت هایی رو برای ریپورتاژ اگهی انتخاب کنیم ، همونطور که میدونید سایت های خیلی زیادی برای اگهی رفتن وجود دارد . البته یک سری سایت های خوب و با کیفیت هم وجود دارند که به صورت رایگان ما می توانیم در آنها تولید محتوا انجام دهیم و برای سایت خودمون بک لینک تهیه کنیم .

برخی از این سایت های رایگان هم مورد اعتماد گوگل هستند و سریع محتوای شما در نتایج ظاهر می شود در صورتی که در نوشتن محتوا دقت کنید و محتوا کپی نباشد و هم لینک گرفتن از این سایت ها خیلی برای شما کمک کننده است .

به عنوان مثال سایت هایی مثل ویرگول ، امیگو ، مداد سایت های خوبی هستند که شما می توانید محتوای خودتون رو در این سایت های انتشار بدین و برای سایت خودتون لینک سازی کنید در واقع یک نوع آگهی رایگان .

ولی خب اگر قصد خرید آگهی تبلیغاتی دارید بهتر است که سراغ سایت های با کیفیت بروید و یادتون باشه که همیشه گران بودن به معنی خوب بودن ریپورتاژ نیست . شما باید چندین فاکتور رو ملاک قرار دهید .

سیمیلار وب

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

رتبه سیمیلار وب همیشه معیار معتبری برای سنجش نیست ، ولی میشه تا حدودی بهش اعتماد کرد که تعداد بازدید کنندگان یک سایت را متوجه شد ، سایت هایی که از رتبه های بهتر سیمیلار وب برخوردار باشند یعنی بازدیدکنندگان زیادی دارند و یعنی وقتی ما تبلیغات در این سایت ها برویم باعث میشه که افراد زیاد تری روی ریپورتاژ ما کلیک کنند و وقتی از طریق لینک های موجود در ریپورتاژ وارد سایت ما شوند ، باعث ارزشمندتر شدن لینک های ما می شود .

باید فاکتور های دیگه که در ادامه خدمتتون ارائه میشوند رو هم مورد بررسی قرار دهید چون بعضی از سایت ها با روش هایی الکسای خودشون رو کاهش می دهند.

دامین آتوریتی

فاکتور بعدی که باید به آن توجه کنید دامین آتوریتی هست ، که یک معیاری از سمت سایت moz برای رتبه بندی هست ، در گذشته پیج رنک وجود داشت و جدیدا دامین آتوریتی جایگزین این مورد شده است . هر چه این عدد بزرگتر باشد یعنی اعتبار یک سایت بیشتر است .

حالا به این صورت دامین اتوریتی رشد می کند که شما هر چه لینک های ورودی به سایتتون زیاد تر باشه اعتبار شما بیشتر می شود البته اگر لینک هایی کم ارزشتری یا از مزرعه لینک دریافت کرده باشید به دلیل اسپم بودن این سایت های اسپم اسکور سایت شما هم زیاد می شود که اسپم اسکور باید پایین باشد.

بازم یادتون باشه که دامین آتوریتی معیار مناسبی نیست به این دلیل که با ترفند هایی هم میشه این رتبه را دستکاری کرد .

ای بابا همه رو که میگی معتبر نیست پس چطوری متوجه بشم که یک سایت خوبه و میشه توش ریپورتاژ برم ؟

تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل همه موارد رو بررسی کنم و بهتون بگم که چطوری میشه همه این المان ها رو کنار هم گذاشت تا یک سایت خوب را شناسایی کرد .

اسپم اسکور

همونطور که در بالا بهش اشاره کردم ، این مورد رو هم باید چک کنید ، چون لینک های ورودی به اون سایت از سایتهای کم ارزش نباشه و یک سایت وقتی اسپم اسکور بالایی دارد ، همین درصد رو هم به سایت شما انتقال می دهد و ممکن است سایت شما تازه تاسیس باشد و برای سایت شما مضر باشد .

سن دامنه

وقتی قصد خرید ریپورتاژ آگهی دارید باید همه این فاکتور های گفته شده را کنار هم قرار دهید ، یکی از این فاکتور ها سن دامنه است . وقتی سن یک دامنه بالا باشد و از طریق سایت archive اون سایت رو مورد بررسی قرار دهید اگر از اول در همین حوزه کار میکرده ، قطعا یک سایت خوب برای ریپورتاژ رفتن به حساب میاد .

خیلی واضحه ، همونطور که میدونید برخورد گوگل با سایت های تازه تاسیس جور دیگه ای است ، در واقع گوگل بررسی میکنه که ایا شما قراره برادری خودتون رو بهش ثابت کنید یا نه یک سایتی هستید که همینطوری اومدین و قرار یک مدت کار کنین و بعدشم خدافظ همه .

به همین خاطر سن دامنه نزد گوگل یک اعتبار خیلی خوب است و در واقع این جور سایت ها رفیق گوگل هستند . و وقتی عمر یک دامنه بالا باشد همین اعتبار را در ریپورتاژ می تواند به سایت شما انتقال داده شود . چون یک کهنه کار داره از شما حمایت میکنه.

موضوع فعالیت سایت

همیشه همیشه یادتون باشه که لینک گرفتن از یک سایت کاملا مرتبط با حوزه فعالیت سایت شما خیلی خیلی اعتبار بیشتری به شما می دهد . پس برای انتخاب یک سایت خوب ریپورتاژ سراغ سایت هایی بروید که حوزه فعالیتشان نزدیک به شما باشد تا اینجوری در سئو سایت شما تاثیر بالاتری بذارد .

درصد رضایت مشتری

جدیدا برخی گزارش داده اند که وقتی در یک سایت ریپورتاژ می روند بعد از مدتی یا لینک های آنها از فالو تبدیل به نوفالو می شود و یا هم که کلا ریپورتاژ آنها از سایت مبدا حذف می شود .

این موضوع برای سایت های تازه تاسیس بسیار ضربه زننده هست.

خب برای اینکه سایت شما از این ضربه ها در امان باشه بهتر است که روز اول با مدیران آن سایت وارد مذاکره شوید و این موضوعات را قید کنید که نباید ریپورتاژ شما به هیچ عنوان پاک شود و یا لینک های آن نوفالو شود .

همیشه از هر جایی برای سایتتون لینک تهیه می کنید چه به صورت رایگان یا پولی ، لیست این سایت ها را برای خودتون داخل یک فایل یا نرم افزار به خصوصی مثل xmind ذخیره کنید . تا هر از گاهی به این لینک ها سر بزنید و اگر دیگه کیفیت روز اول رو برای شما نداشت آنها را حذف کنید و از همه تغییرات اون سایت ها با خبر باشید .

چقدر برای ریپورتاژ پول پرداخت کنم ؟

یکی از سوالات متداول دوستان عزیز اینه که من چقدر باید برای خرید ریپورتاژ پول بدم ؟ با توجه به معیار هایی که در بالا به صورت کامل به آنها اشاره شد و با توجه به بودجه خودتون و هدفتون از تبلیغات شما می توانید هر ماه مقداری را برای خرید ریپورتاژ کنار بگذارید .

به عنوان مثال سایت هایی که در جلوتر بهتون معرفی میکنم جزو سایت های خوب ایران هستند که تمامی پارامتر های لازم را دارند . و البته سایت هایی هم هستند که کلی سایت به شما معرفی می کنند که در از طریق پنل این سایت ها می توانید اقدام به خرید ریپورتاژ آگهی کنید .

ولی اگر بخوام یک مبلغ مشخصی رو حدودا به شما بگم ، اگر در شروع کار هستید و هزینه بالایی هم نمی خواهید بکنید میتوانید مثلا به بعضی از سایت های خبری مبالغی بین 300 تا 700 هزار تومن پول بدهید تا برای شما اگهی تبلیغات بروند .

میشه چند تا سایت خوب معرفی کنی؟

بهترین سایت هایی که برای ریپورتاژ آگهی وجود دارند سایت هایی مثل :

  • زومیت
  • چطور
  • و ویرگول و امیگو هم جزو سایت های رایگان
  • سایت های خبری اکثرا خوب هستند
  • نمناک
  • بیتوته

با توجه به بودجه خود میتوانید اقدام به خرید کنید .

چطوری تاثیر ریپورتاژمون رو بالا ببریم ؟

برای بالا بردن تاثیر ریپورتاژ باید یکسری کارهایی رو انجام بدهیم ، هر چه بتوانیم ریپوتاژ خودمون رو قوی تر کنیم ، تاثیری که روی سئو سایت ما میذاره هم بیشتره .

  • عنوان جذاب
  • متن مفید
  • کامنت گذاری
  • بیشتر دیده شدن
  • وایرال شدن محتوا
  • لینک دادن

برخی از این کارها این هاست که ما می توانیم برای ریپورتاژ خودمون انجام بدیم . باید یک عنوان جذاب و متن خیلی کاربردی در ریپورتاژ ما وجود داشته باشه که باعث بشه در اون سایت ها مطلب ما بیشتر دیده بشه و ارزشمند تر بشه با کامنت هایی که برای اون مطلب گذاشته میشه.

وقتی یک مطلب مفید باشه اون مطلب در وب پخش میشه بقیه مطلب ما رو کپی می کنند و لینک های زیادی به سمت ریپورتاژ ما وارد میشه که مجموع این کار ها تاثیر بسیار زیادی رو سایت ما داره .

هر بار که یکی از این کارها انجام شود انگار ریپورتاژ ما زنده می شود و مثل این است که ما از اول ریپورتاژ رفتیم و مدام ما افزایش رتبه خواهیم داشت .

انواع ریپورتاژ آگهی چیست؟

  • ریپورتاژ تصویری
  • ریپورتاژ نوشتاری
  • ریپورتاژ ویدیویی

ریپورتاژ تصویری

این جمله را شنیده اید که یک تصویر می تواند بیشتر از هزار کلمه سخن بگوید. ریپورتاژ آگهی تصویری نیز بر اساس همین موضوع ساخته شده است.

در این نوع تبلیغ شما می توانید با استفاده از فاکتور های گرافیکی و بصری و با استفاده از یک محتوای جذاب و ارزشمند به تبلیغ محصول و یا برند خود بپردازید و بیشترین بازدهی را کسب کنید.

ریپورتاژ نوشتاری

ریپورتاژ نوشتاری ریشه در مجلات و روزنامه ها دارد که از گذشته تا به امروز بسیار کاربردی بوده است و با آن آشنا بوده ایم.

شما در ریپورتاژ نوشتاری با استفاده از یک متن جذاب و ترغیب کننده مخاطبان را جذب برند خود و یا یک محصول را معرفی می کنید.

ریپورتاژ ویدیویی

از ریپورتاژ ویدیویی برای تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده میشود.

این نوع ریپورتاژ یک ویدیو کوتاه است که برای معرفی و تبلیغ برند (خدمات) و یا محصول است که برای مخاطبان نمایش داده میشود.

آیا گوگل با ریپورتاژ مشکل دارد؟

مشکل اصلی گوگل با لینک های خریداری شده، لینک های اسپم و غیر طبیعی است.

استراتژی گوگل این است که امکان دارد لینک های استفاده شده در سایت های مختلف باعث شود کاربران با برند و یا محصولی آشنا شوند که معتبر نباشد و باعث ضرر رسیدن به آن ها شود.

تفاوت بک لینک و ریپورتاژ چیست

  • ریپورتاژ را شما به صورت دائمی خریداری می کنید و نیاز نیست هر ماه آن را تمدید کنید
  • هزینه استفاده از ریپورتاژ آگهی مناسب تر است
  • بک لینک ها موقت هستند
  • در ریپورتاژ شما مخاطبان بیشتری را میتوانید جذب کنید

مزیت های ریپورتاژ آگهی نسبت به انواع لینک گذاری

  • باعث جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان میشود
  • ریپورتاژها برای موتور جستجوی گوگل از اهمیّت بیشتری برخوردار هستند
  • ماندگاری بیشتر بدون نیاز به تمدید
  • بازدهی بیشتر
  • تاثیر مثبت در سئو سایت

معایب ریپورتاژ آگهی چیست

  • به دلیل دائمی بودن ریپورتاژ آگهی اگر پس از مدتی اعتبار سایت استفاده شده خدشه دار شود ممکن است روی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.
  • اگر برای استفاده از ریپورتاژ آگهی تحقیقات لازم را انجام ندهید و از سایت های معتبر استفاده نکنید ممکن است روی بعضی از کلمات کلیدی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

مهمترین نکات برای نوشتن یک ریپورتاژ آگهی جذاب

اولین گام، مهمترین نکات محصول و یا خدمات خود را برای مخاطب اعلام کنید.

بهترین راه برای جذب مخاطب در ریپورتاژ آگهی این است که ما در لا به لای مطالب مفید و آموزشی که ارائه می کنیم به صورت غیر مستقیم به محصول و یا خدماتی اشاره کنیم که مخاطب کنجکاو و ترغیب به بازدید و یا استفاده از آن شود.

  • ساده نویسی: از کلمات و جملاتی استفاده نکنید که درک و فهمیدنش برای مخاطبان سخت باشد.
  • انتخاب لحن: از لحنی با توجه به نوع مخاطبانتان استفاده کنید که باعث جذابیت محتوای شما شود.
  • کیفیت بالای محتوای متنی: متن شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد کپی نباشد و به مهمترین موضوعات خود بپردازید.
  • انتخاب موضوع به روز و جذاب: مهمترین موضوعات جذاب حوزه کاری خود را انتخاب کنید.
  • رعایت اصول نگارشی و سئو: سعی کنید اصول نگارشی و سئو را کاملا رعایت کنید در این صورت متن شما خوانایی بیشتری خواهد داشت.
  • شناسایی مخاطبان: مخاطبان خود را بشناسید و محتوای خود را با توجه به علاقه و نیاز آن ها تهیه کنید.
  • کلمات کلیدی: در محتوای خود از کلمات کلیدی و کلمات هم خانواده آن استفاده کنید در این صورت مخاطب بهتر میتواند موضوع شما را درک کند و جذب آن شود.

جمع بندی

اگر بخوام این موضوع رو جمع بندی کنم . باید بگم که در نگاه اول اگر سایت تازه تاسیس دارید باید حتما دو ماه از شروع سایت شما گذشته باشد بعد اقدام به خرید ریپورتاژ کنید . و باید یک سایت خوب را مناسب با کار خودتون برای اینکار پیدا کنید .

من تمامی فاکتورهای لازم رو برای شما عزیزان گفتم .اگر سوالی دارید در قسمت نظرات سوال خودتون رو با ما مطرح کنید .

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید