سئو

چطور طراحی سایت را یاد بگیریم؟

اگر طراحی وب را برای یادگیری انتخاب کرده‌اید تبریک می‌گوییم! به دنیای پیچیده اما جذابی پاگذاشته‌اید. به لطف پیشرفت سریع تکنولوژی هر روز هم جذاب تر می‌شود. اما پیش از آن که اقدامی بکنید لازم است با برخی وجوه کار طراحی وب آشنا شوید. شاخه‌های مختلف آن را بشناسید و درباره مزایا و معایب آن آگاهی کامل داشته باشید. پس اگر به این حرفه علاقه مند شده‌اید تا انتهای مطلب با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه شوید و بخوانید:

  • طراحی وب چیست؟
  • برای یادگیری طراحی سایت چه مهارت هایی باید کسب کنیم؟
  • چطور یادگیری طراحی سایت را شروع کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

باید ها و نبایدهای طراحی سایت

طراحی وب چیست؟

بگذارید همین اول همه چیز را مشخص کنیم! بسیاری از جوانان فکر می‌کنند ظراجی وب یک سری عملیات کدنویسی است. در صورتی که این‌ها وظیفه توسعه دهنده فرانت اند است و این دو نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. البته نمی‌گویم اگر به زبان‌هایی مثل (HTML ، CSS ، Java) آشنا باشید به هیچ دردتان نخواهد خورد. اما بهتر است وظایف توسعه دهنده فرانت اند را به خودش بسپارید. وظایف طراح وبسایت عبارتند از:

  • جلسه با کارفرما و کسب اطلاع و اطلاع رسانی متقابل درباره محصول
  • آپلود سایت روی هاست یا سرور و کانفیگ اولیه آن
  • سفارشی سازی قالب وبسایت با استفاده از کدها
  • آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی HTML، CSS
  • تسلط به قوانین طراحی بصری
  • تسلط به قوانین چیدمان
  • آشنایی با اصول روانشناسی رنگ
  • تسلط به فتوشاپ، ایلاستریتور و سایر ابزارهای طراحی UI
  • با المان‌های اصلی ظراحی وب یعنی طرح ، رنگ ، گرافیک ، فونت و محتوا آشنایی داشته باشد
  • درباره سئو اطلاعات داشته باشد

چطور طراحی سایت را در خانه بیاموزیم؟

قطعا با خواندن یک پست دوسه‌هزار کلمه‌ای یا حتی چندتا از آن‌ها نمی‌توانید تخصص کسب کنید. برای این که بتوانید خودآموز طراحی وبسایت را یادبگیرید چند توصیه داریم:

یافتن منابع طراحی وب

خواه ناخواه طراحی وب مهارتی نیست که با دوتا پست و سه تا مقاله بیاموزید. بایستی دوره بگذرانید تا الفبای کار دستتان بیاید. در معرفی این که چه دوره‌ای می‌تواند بهترین باشد تردید دارم چرا که افراد با شخصیت‌های مختلف با آموزش‌های مختلفی ارتباط می‌گیرند.

کافی است گوگل کنید « دوره آموزش طراحی وب سایت» و لیست بلند بالایی مقابلتان ظاهر شود. فقط توجه داشته باشید که درباره مدرس دوره‌ها تحقیق لازم را به عمل بیاورید و اعتبار سایت معرف را بررسی کنید. در مرحله بعد ویدیوی دموی تدریس را ببنید تا بفهمید اصلا با این روش تدریس ارتباط می‌گیرید و برایتان کارایی لازم را دارد یا خیر.

معمولا بهترین دوره‌های حوزه IT را کارگروه‌های دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند. مدتی سایت‌های دانشگاه‌های مادر و فنی را دنبال کنید و از وبینار ها و دوره های آن ها که محتوای بیشتر و هزینه پایین‌تری دارد استفاده کنید.

در حال حاضر از موثق ترین منابع آموزشی آنلاین و دیجیتال در ایران می‌توانیم به سایت فرادرس اشاره کنیم که بررسی و اعتبار سنجی دوره به عهده خودتان است.

از آموزش زبان ‌های برنامه نویسی شروع کنید

اولین عنوانی که باید در آن مهارت کسب کنید، یادگیری زبان‌های HTML و CSS است. با استفاده از HTML اسکلت سایت را شکل می‌دهیم و CSS به ما امکان پرداختن به جزییات ظاهری را می‌دهد. چند کتاب طراحی وب از کتابفروشی یا کتابخانه تهیه کنید. هنگامی که کار خود را یاد می گیرید و از آن استفاده می کنید ، یک کتاب خوب در زمینه طراحی وب می تواند یک مرجع ارزشمند باشد. به دنبال کتاب های به روز در مورد طراحی وب کلی یا قالب های برنامه نویسی خاص و زبانهایی باشید که می خواهید یاد بگیرید. ]

خواندن مجلات و مقالات وبلاگ در مورد طراحی وب نیز روش خوبی برای یادگیری تکنیک های جدید ، الهام گرفتن و مطابقت با آخرین روند است. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید توصیه می‌کنیم دوره‌های ویدیویی یوتیوب را هم تماشا کنید. سپس در یکی از فضاهای ابری که برای تمرین کد نویسی ساخته شده‌اند مثل Codinggame اند مهارت هایتان را به طرزی جذاب و بازی گونه بهبود بدهید.

1.با برچسب های اساسی HTML آشنا شوید.

HTML یک زبان نشانه گذاری ساده است که برای قالب بندی عناصر اساسی یک وب سایت استفاده می شود. با استفاده از برچسب ها می توانید عناصر مختلف وب سایت خود را قالب بندی کنید. برچسب ها در پرانتزهای زاویه دار <> قبل و بعد از هر عنصر ظاهر می شوند و دستورالعمل هایی را درباره نحوه عملکرد آن عنصر در صفحه ارائه می دهند. برای بستن برچسب ، یک / در مقابل برچسب نهایی درون براکت های زاویه دار قرار دهید. [6]

به عنوان مثال ، اگر می خواهید برخی از متن های شما پررنگ باشد ، عنصر را با برچسب <b> </b> محاصره می کنید ، مانند این: <b> این متن پررنگ است. </ b>

چند برچسب رایج شامل <p> </p> (پاراگراف) ، <a> </a> (لنگر ، متن پیوند داده شده را تعریف می کند) و <font> </font> (قلم ، که می تواند به تعریف ویژگی های مختلف متن ، مانند اندازه و رنگ).

سایر برچسب ها قسمتهای مختلف سند HTML را تعریف می کنند. به عنوان مثال ، <head> </head> برای شامل اطلاعات مربوط به صفحه ای که برای بیننده قابل مشاهده نیست مانند کلمات کلیدی یا توصیف صفحه ای که در نتایج موتور جستجو نشان داده می شود ، استفاده می شود.

2. استفاده از ویژگی های برچسب را بیاموزید.

برخی از برچسب ها برای تعیین نحوه عملکرد آنها به اطلاعات اضافی نیاز دارند. این اطلاعات اضافی در برچسب بازشو ظاهر می شود و به آن “ویژگی” می گویند. نام ویژگی بلافاصله بعد از نام برچسب ظاهر می شود و با فاصله از هم جدا می شود. مقدار صفت توسط علامت = به اسم صفت پیوست می شود و با نقل قول احاطه می شود. [7]

به عنوان مثال ، اگر می خواهید برخی از متن های خود را قرمز رنگ کنید ، می توانید این کار را با استفاده از برچسب <font> </font> و ویژگی صحیح رنگ قلم انجام دهید ، مانند این: <font color = “# # FF0000”> این متن قرمز است. </ font>

بسیاری از جلوه هایی که زمانی به طور معمول با ویژگی های برچسب HTML بدست می آمدند ، مانند تنظیم رنگ های مختلف قلم ، اکنون بطور معمول با کدگذاری CSS انجام می شوند.

با مفاهیم سئو و دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

طراجی وبسایت وسیله ای است برای هدف دیده شدن آن و رساندن اطلاعات به مشتری! بنابراین یادتان نرود که اصلا چرا دارید فعالیت می‌کنید. جواب خلاصه اش می‌شود برای فروش دیجیتال. تا ندانید سئو چیست و چه طراحی وبسایتی به آن کمک می‌کند نمی‌توانید کار خوبی ارائه کنید. همواره ذر زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

به نرم افزارهای اصلی طراحی وب مسلط شوید

برخی از نرم افزارهای طراحی وب را بارگیری یا خریداری کنید. نرم افزار خوب طراحی وب می تواند به شما در ساختن وب سایت با کارآیی و موثرتر کمک کند ، و همچنین برای کمک به شما در یادگیری جزئیات استفاده از برنامه نویسی، اسکریپت نویسی و سایر عناصر اصلی طراحی بسیار عالی است. ممکن است از استفاده از ابزارهایی مانند:

  • برنامه های طراحی گرافیکی ، مانند Adobe Photoshop ، GIMP یا Sketch
  • ابزارهای ساخت وب سایت ، مانند WordPress ، Chrome DevTools یا Adobe Dreamweaver.
  • نرم افزار FTP برای انتقال پرونده های تمام شده شما به سرور

از دوره‌های جانبی غافل نشوید

متاسفانه یا خوشبختانه اسب چابک تکنولوژی منتظر هیچکس نمی‌ماند. لازم است همیشه در پی به روز رسانی اطلاعات باشید. اگر دانشجو یا دانش آموز هستید و در محیط مدرسه و دانشگاه دوره‌ها و کارگاه هایی مرتبط با برنامه شما برگزار می‌شود در آن شرکت کنید.

نمونه‌های خوب و بد زیادی ببینید. در ابتدای کار پس از آموختن الفبای طراحی وو تسلط به ابزارها بهتر است شروع کنید وبسایت‌هایی که می‌بینید را تحلیل کنید. سعی کنید بفهمید چه کاری را با چه هدفی انجام داده اند و منجر به نتیجه شده یا برعکس کدام اقدامشان اشتباه بوده است. بهتر است به برترین سایت‌هایی که با یک سرچ ساده هم به شما معرفی می‌شوند سر بزنید و در جریان اقداماتشان قرار بگیرید.

سپس با الهام گرفتن و بررسی های بسیار سعی کنید مشابه آن را در محیط های تمرینی رایگان اجرا کنید. از برخی تمرینات خود می‌توانید به عنوان نمونه کار استفاده کنید.

جمع بندی

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید