سئو

چگونه یک استراتژی موفق را برای بازاریابی اینستاگرام تعیین کنیم؟ راهنمای ایجاد پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت

اینستاگرام به دلیل قابلیت‌هایی که در ایجاد اینفلوئنسر، گالری‌ ویدئوها و عکس‌های مورد علاقه کاربران، ساخت استوری‏ها، ریلزها و بسیاری از امکانات دیگر دارد، به سرعت به یک پلتفرم محبوب بین همه افراد جهان تبدیل شده است. بنابراین داشتن پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت برای هر کسب و کاری بسیار اهمیت دارد.

این اپلیکیشن با امکان اضافه کردن گیف‌ها، عکس‌ها و ریلزهای خلاقانه در افزایش نرخ تعامل کسب و کارها نقش مهمی ایفا می‌کند. با توجه به این‌که در طی دو سال اخیر زندگی اکثر افراد بیشتر به سمت دنیای آنلاین سوق یافته است، نقش اینستاگرام در افزایش محتوای بصری در شبکه های اجتماعی پر رنگ‌تر شده است. درنتیجه اکثر کسب و کارها و حتی با وجود داشتن سایت از اینستاگرام به طور گسترده استفاده می‌کنند.

داشتن تمام کسب و کارهای فعال در اینستاگرام نیاز به یک استراتژی برای دارند. برای چنین استراتژی بازاریابی موفقی، وجود یک پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت ضروری است. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا یک پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت را تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از این اپلیکیشن محبوب کسب و کار خود را در بازار امروز رونق بخشید.

مراحل یک ایجاد پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت برای سال جدید

ما در این بخش از مقاله قصد داریم به ده نکته می‌پردازیم که به شما در تهیه پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت کمک می‌کنند.

  • یک پروفایل و بیوگرافی جذاب را برای اکانت اینستاگرام خود ایجاد کنید

اولین قدم این برای ایجاد یک پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت موفق این است که از وجود یک پروفایل بهینه برای کسب و کار و مخاطبان هدف خود مطمئن شوید. پروفایل اینستاگرام کسب و کار شما باید نشان دهنده داستان شکل گیری و فعالیت برند و کسب و کار شما باشد. بنابراین نباید خیلی رسمی باشد.

در واقع پروفایل شما در اینستاگرام باید ارتباط دوستانه ای با مخاطبان برقرار کند. یکی از بخش‌های مهم پروفایل اینستاگرام شما بیوی شما است. بیو علاوه بر جذابیت و آموزنده بودن، باید بتواند فالوورهای بیشتری را جذب کند. شما باید با کمک بیوی اینستاگرام، کاربران را ترغیب کنید شما را فالو کنند. موجب باعث افزایش بازدید محتوا و ارزش فیدهای پروفایل شما می‌شود.

  • در پلن بازاریابی اینستاگرام خود باید با ایجاد تگ‏های موقعیت مکانی، یافتن آدرس کسب و کار خود را برای کاربران تسهیل کنید

کاربران باید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین و حضوری به کسب و کار شما دسترس داشته باشند. برای رسیدن به این هدف از تگ مکان استفاده کنید تا آدرس درست کسب و کار شما مشخص شود. کاربران با تگ مکان راحت‌تر می‌توانند محل کسب و کار شما را پیدا کنند؛ بنابراین در اکسپلوررها بهتر به افراد نزدیک می‌شوید و بیشتر دیده خواهید شد.

  • یک فید اینستاگرام زیبا را متناسب با هویت برند خود بسازید

اگر به دنبال موفقیت در ایجاد پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت هستید، باید در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود علاوه بر به کیفیت پست‌ها به رنگ‌ها و سبک‌های آن‌ها نیز توجه کنید. آنجایی که تصاویر در ترغیب افراد به خرید آنلاین نقش زیادی دارد و پلتفرم اینستاگرام به قدرت این تصاویر می افزاید.

شما باید در فیدهای خود لحن، نحوه بیان و هویت برند خود را نشان دهید. شما با افزودن ارزش برند خود و دنبال کردن سبک آن می‌توانید افراد بیشتری را جذب کنید. درنهایت مهم‌ترین نکته برای داشتن فید جذاب صداقت و رعایت اصول اخلاقی و انسانی است.

  • در نوشتن کپشن‏ها خلاق باشید

عامل اصلی در اینستاگرام نوشتن کپشن‌های جدید و خلاقانه است. اما نوشتن کپشن برای تصاویر یا ویدیوهای خیلی هم آسان نیست. اخیراً در یک مطالعه‌ مشخص شده است که کپشن‏هایی که حداکثر 10 کلمه دارند میزان تعامل بالاتری با کاربران ایجاد می‌کند. به خصوص اگر کپشن‏ها با پست‌های ریلز ترکیب شوند.

  • هنگام تعیین استراتژی بازاریابی اینستاگرام بر روی مخاطبان هدف خود متمرکز شوید

برای اینکه یک پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت را به طور صحیح ایجاد کنید، باید بدانید چه ویژگی‌هایی در محصول یا برند شما وجود دارد که موجب جذب مخاطبان شما هدف می‌شوند. این ویژگی‏ها باید را در فید اینستاگرام شما به خوبی نشان داده شوند. هیچ وقت کیفیت پست‌ها و مطالب پایین نیاورید. شما باید در اینستاگرام در مورد ارزش‌ها و دیدگاه‌های مشترک خود با مخاطبان خود گفتگو کنید تا به آن‌ها نزدیک‌تر شوید.

  • درباره استراتژی‌های رقبای خود تحقیق کنید

برای موفقیت در استراتژی بازاریابی اینستاگرام، یک کار مهم که باید انجام دهید، بنچمارکینگ است. برای انجام این کار و بررسی رقبای خود باید به یک سری سؤالات پاسخ دهید تا در مورد آنچه آن‌ها در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند، اطمینان حاصل کنید. آیا آن‌ها برای معرفی محصولات یا خدمات خود از محتوای ایجاد شده توسط کاربر استفاده می‌کنند؟

بیشتر کدام نوع محتوا را در اینستاگرام منتشر می‌کنند؟ هر چند وقت یکبار این کار را انجام می‌دهند؟ از چه نوع هشتگ گذاری استفاده می‌کنند؟ اگر به این سؤالات به درستی پاسخ دهید، به چشم انداز جدیدی در مورد فعالیت رقبا خواهید رسید. همچنین می‌توانید از طریق شیوه ها و راهکارهای جدید، استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بهبود بخشید.

  • از هشتگ‏هایی که به اجرای استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما کمک می‌کنند، استفاده کنید

کاربران در اینستاگرام از هشتگ‏ها برای یافتن محتوای مورد نظر خود استفاده می‌کنند. شما از هشتگ‏هایی استفاده کنید که اکثر کاربران در هنگام جستجو بتوانند پست‌های شما را پیدا کنند. در این بخش از مقاله ما چند راهکار را به شما معرفی کرده ایم که به شما کمک می‌کنند تا از هشتگ‏های اینستاگرام استفاده درستی داشته باشید:

  • در هر پست بین 2 تا 8 هشتگ استفاده کنید.

  • هشتگ‏هایی را که بیشتر جستجو میشوند انتخاب کنید.

  • هشتگ‏های پستهای شما باید دقیقا مرتبط با مخاطبان هدف شما باشند.

  • برای ایجاد یک کمپین یا هشتگ‏های ویژه برند خود، هشتگ هایی را با نام برند خود ایجاد کنید.

  • برای نمایش پست‏های برند خود در یک منطقه خاص، از هشتگ‏های مکان استفاده کنید.

  • به این نکته توجه کنید که استفاده از هشتگ در کپشن نتیجه بهتری برای شما دارد یا در اولین کامنت.

  • استوری های اینستاگرام را با کیفیت عالی بسازید

استوری جز محبوب‌ترین ابزارهای است. اگر شما بتوانید در استوری‏های با هویت برند خود را منعکس کنید، به طور طبیعی مخاطبان شما با شما ارتباط برقرار کنند. درنتیجه میزان تعامل آن‌ها با محتوای افزایش می یابد. بنابراین می‌توان گفت استوری‏های شما در ایجاد وفاداری به برند نقش بسیار مهمی دارند. شما می‌توانید در استوری‏های خود از GIF ها، هشتگ‏ها و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید.

علاوه بر این قابلیت اضافه کردن موسیقی و منشن کردن افراد در استوری‏ها وجود دارد. وجود ابزارهای جدید در استوری به ایجاد ارتباط بین شما و مخاطبان شما کمک می‌کند. یکی از این ابزارها نظرسنجی است. با توجه به اینکه فروش طبق سلیقه مخاطبان هدف بسیار سخت است، این ابزار به شما کمک می‌کند تا با طرح پرسش‌های چند گزینه ای یا فقط طرح سؤال، از علایق و نیازهای مخاطبان خود اطلاعات مفیدی کسب کنید.

این اطلاعات به شما در بهبود ارائه محصولات و خدمات بسیار کمک می‌کنند. درنهایت شما می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. نکته پایانی در مورد ایجاد پلن بازاریابی اینستاگرام تمپلیت این است که دچار افکار کلیشه ای نشوید، خلاقانه، متفاوت و نو فکر کنید. از امتحان کردن راه‌های جدید نترسید. در عین حال به نیازهای مخاطبان هدف خود توجه داشته باشید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید