سئو

چگونگی طراحی بنر فلکسی

تاریخچه چاپ فلکسی

آیا تا به حال برایتان این سوال به وجود آمده است که تابلوهایی که از خود نور را عبور می دهند، چه جنسی دارند؟ آیا می دانید تابلوهایی که در سر در مغازه ها و یا بزرگراه ها نصب می شوند چه نام دارند؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ سوال های خود هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید، چرا که قصد داریم از 0 تا 100 در خصوص این موارد صحبت کنیم.

اگر بخواهیم به تاریخچه چاپ فلکسی در ایران بپردازیم باید سفری نه چندان دور را به دهه هفتاد شمسی داشته باشیم. در اوایل سال 1375 شمسی بود که دستگاه های چاپ فلکسی وارد کشور ایران شدند. تا قبل از ورود دستگاه های چاپ فلکسی در کشور، چاپخانه ها مجبور به ارسال بنرها به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات بودند. یکی از ایراداتی که این روش داشت در این بود که چاپ بنر 21 روز طول می کشید که خوب مدت زمان زیادی به حساب می آمد.

در ابتدای ورود این دستگاه ها به کشور بسیاری از افراد تمایل به خرید آن ها را نداشتند. علت این موضوع را می توان عدم آشنایی و آگاهی داشتن افراد از طرز کار با این وسیله دانست. این افراد تمایل داشتند با همان روش سنتی سفارشات عموم مردم را تهیه و آماده کنند. در این میان اما برخی دیگر این دستگاه ها را خریدند و توانستند در کم ترین زمان ممکن انواع بنرهای فلکسی را آماده کنند.

طراحی بنر فلکسی و تابلو های فلکسی:

همان طور که از توضیحات بالا مشخص است به روی متریال فلکسی چاپ خواهد شد. اگر چه این تابلو ها بسیار مورد پسند و کاربردی هستند اما دارای هزینه بسیار اندک بوده و برای افراد مقرون به صرفه واقع خواهند شد. به طور کلی تابلو های فلکسی از دو بخش تشکیل می شوند. اولین بخش طراحی بنر فلکسی خواهد بود که خود بسیار هزینه بر است.

طراحی بنر فلکسی دارای ویژگی های مخصوص به خود است اما جنس آن نیز با بنر های ثابت بسیار متفاوت خواهد بود. جنس بنر فلکسی به گونه ‌ای است که نورپردازی از آن عبور نموده و در واقع شما یک بنر فلکسی هایلایت را مشاهده خواهید کرد. پروژکتور هایی که در پشت بنر فلکسی تعبیه می شوند، می توانند طراحی بنر فلکسی را دو چندان زیبا سازند. علاوه بر جنس بنر فلکسی باید چاپ آن نیز به گونه ‌ای باشد که نور از آن عبور نماید.

نکته مهم در رابطه با طراحی بنر فلکسی این است که نور معمولاً رنگ طراحی و چاپ را کم رنگ تر از حد معمول می سازد. از این رو شما باید در طراحی بنر فلکسی حتماً از طرح های بسیار پر رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ های ملایم و کم رنگ در طراحی بنر فلکسی چندان جذاب نیست چرا که بعد از نورپردازی به طور کلی ممکن است این رنگ ها محو شوند و توسط مخاطب دیده نخواهند شد. از طرفی دیگر در زمان چاپ طراحی بنر فلکسی را کمی تیره تر از سایر بنر ها انتخاب می نمایند و آن را پررنگ تر چاپ می‌ کنند.

مراحل تولید تابلو فلکسی:

به طور کلی تابلو های فلکسی دارای ۴ مرحله اصلی برای تولید هستند:

مرحله اول: در اولین مرحله طراحان بسیار زبده و با مهارت باید به طراحی بنر فلکسی شما بپردازند. معمولاً طراحان مبتدی نمی توانند از عهده این طراحی برآیند. چرا که طراحی بنر فلکسی دارای پیچ و خم های بسیار زیادی است که تنها در توان یک طراح با تجربه می باشد.

مرحله دوم : دومین مرحله چاپ طراحی بنر فلکسی روی متریال فلکسی است. دستگاه های مخصوص چاپ به نام اوت دور این عمل را انجام می ‌دهند. همان طور که گفته شد رنگ چاپ طراحی بنر فلکسی تیره تر از سایر بنر ها است.

مرحله سوم : سومین مرحله درست کردن قاب یا فریم پروفیلی خواهد بود، که بنر فلکسی را روی آن نصب می کنند.

مرحله چهارم : چهارمین مرحله شاید مهم ترین و اصلی‌ترین مرحله برای ساخت تابلو فلکسی باشد، چرا که نقطه ی تمایز بنر فلکسی با سایر بنر ها خواهد بود. در مرحله چهارم نورپردازی این بنر آن را انجام می ‌دهند و ما می‌ توانیم به سه روش نورپردازی را برای بنر فلکسی انجام دهیم.

در روش اول ورقه های آلومینیومی یا گالوانیزه که به اصطلاح سینی مهتابی نام دارند، را به صورت کشویی زیر بنر فلکسی قرار می دهیم. روی این ورقه نازک مهتابی ها یا پروژکتور هایی را تعبیه می‌کنیم، تا بتوانند طراحی بنر فلکسی را هر آن چه بیش تر به نظر آورند.دو روش دیگر نیز برای نورپردازی بنر های فلکسی وجود داردکه لازم نیست در این مقاله ذکر شود چرا که ما اصلی ترین روش را برای شما بیان نمودیم.

ویژگی های بنر فلکسی

بنرهای فلکسی بسیار نرم و منعطف هستند. به همین دلیل افراد در هر مکانی امکان استفاده از آن ها را دارند و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

کاربرد انواع بنر فلکسی

از مهم ترین تفاوت هایی که این دو نوع دارند در گراماژ آن هاست. نوع چینی این بنرها 18 انس اما نوع کره ای آن 20 انس می باشد.

توضیحاتی در مورد بنر فلکسی بدون بافت

از جمله مزایای این بنرها را می توان این مورد دانست که شفافیت و ثبات بی نظیر و مثال زدنی دارند. انعطاف پذیری بالایی را دارند و ضد آب هستند. به همین دلیل امکان استفاده از این نوع بنر در محیط های سرباز نیز وجود دارد. در برابر دمای بالا و اشعه های uv نیز مقاومت بی نظیری را دارند.

طول عمر بنر فلکسی چقدر است؟

شاید برایتان سوال این سوال به وجود آید که طول عمر بنرهای فلکسی چقدر است؟ پاسخ دادن به این سوال کمی مشکل است چرا که عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر روی ماندگاری آن ها تاثیر بگذارند. جنس بنرفلکسی نقش بسیار زیادی را در طول عمر آن ها ایفا می کند.

قیمت طراحی بنر فلکسی

در انتخاب شرکتی که قرار است کار طراحی بنر فلکسی شما را انجام دهد، دقت داشته باشید؛ چرا که مهم ترین بخش کار بر عهده طراح است.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید