مطالب عمومی سری اول

۲۷ فیلم پاییز امسال که نباید از دست داد (بخش اول)

تابستون هالیوود با همه فراز و فرودهایش چه در میدون تولید و چه در میدون پخش و گیشه به پایان خود رسیده و حالا باید در انتظار پاییز و فیلمایی جذابی باشیم که قراره طی ۳ ماه آینده روی پرده سینماها برن و شاید از طرف دیگه سرنوشت بعضی از جوایز اسکار رو مشخص کنن.

از فیلمای پر تن تراقی مثل “Magnificent Seven”، یا “Snowden” به کارگردانی اولیور استون و یا “Sully” به کارگردانی کلینت ایستوود و بازی خیره کننده کامل هنکس گرفته تا فیلمایی کوچیک تر از دید تولید مثل فیلم مهم  “The Birth of a Nation”، یا فیلم قوی “The Light Between Oceans” و در آخر “Arrival” با بازی امی ادامز، مطمئنا همه توجه بسیاری رو به خود جلب می کنن.

چیزی که به دنبال میاد ۲۷ فیلم مهمیه که پاییز امسال اکران می شه و ما این فهرست رو در ۳ بخش تقدیم شما علاقمند هنر و سینما می کنیم:

“The Light Between Oceans”

داستان فیلم در مورد زوجیه که پس از نجات دادن کودکی سرگردان از یه قایق پارویی، زندگیش و جانشون با خطرات جدی مواجه می شه.

این فیلم نگاه چشمی و  عجیبی به بحث فداکاری داره.

میشائیل فاسبندر و آلیشیا ویکاندر با نمایشی نورانی در این فیلم ثابت کردن، دو تن از بهترینای حال حاضر هالیوود حساب می شن.

“Max Rose”

شاید مهیج ترین نکته درباره این فیلم حضور جری لوئیز -اسطوره سینمای کمدی در نقش اصلی با شد.
ایشون در حالی در ۹۰ سالگی در این فیلم به اجرای نقش می پردازه که پس از فیلم “پادشاه کمدی” ساخته مارتین اسکورسیزی در دهه ۸۰ دیگه هیچ نقش مهمی رو در سینما نپذیرفته بود.

اون در این فیلم در نقش یه موزیسین جاز نمایشی احساسی و عالی داره.
کسی که باید در حالی با مرگ همسرش کنار بیاد که درباره وفاداری اونم دچار تردیدای جدی شده.

“Morgan”

فیلمی علمی تخیلی که بسیاری اونو به “Ex-Machina” مقایسه می کنن. کیت مارا (هنرپیشه فیلم “Fantastic Four”) در این ترلیر نقش کارشناسی رو بازی می کنه که باید بر سر زنده موندن و یا نابود کردن انسانی مصنوعی به نام مورگان تصمیم بگیره.

رباطی که از کنترل خارج شده و …

“Yoga Hosers”

داستان فیلم ماجرای دو دختر نوجوون کانادایی و عاشق یوگا رو با بازی هرلی کوئیت اسمیت (دختر کوین اسمیت کارگردان فیلم) و لیلی رز دِپ (دختر جانی دپ) روایت می کنه که به کمک یه شکارچی قصد مقابله با یه شیطان باستانی رو دارن.

“Author: The JT LeRoy Story”

واسه نزدیک به یه دهه JT LeRoy با داستانای سخیف خود درباره دوران کودکی اش، کتابفروشیای خیلی از کشورای جهان رو تصرف کرده بود. اما بعدا مشخص می شه اصل این داستانا از کجاس و پای زنی خونه دار به نام لارا آلبرت به داستان کشیده می شه.

“Sully”

کاپیتان یکی از خطوط هوایی آمریکا که پس از بروز مشکلی فنی مجبور به فرود اضطراری در رودخانه هادسون آمریکا می شه.
این اتفاق در حالی میفته که همه خدمه و مسافران هواپیما سالم هستن، و خلبان به قهرمانی ملی تبدیل می شه.
اما کلینت ایستوود در لابه لای این تحسینا و قهرمون سازیا، به بُعد دیگه داستان یعنی فشاری که به چلسی (سولی) سولنبرگر وارد می شه، می پرازد.

کامل هنکس که نقش کاپیتان هواپیما رو به شکلی استادانه از آب در می آورد، شاید جوایز زیادی رو واسه این فیلم از اون خود می کنه.

“Blair Witch”

فیلم ترسناک پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک در دهه ۹۰ میلادی بود که در سال ۱۹۹۹ به روی پرده رفت، پس از اون فیلم‌های خیلی از اون الهام گرفته و ساخته شده‌ان. ادامه مستقیم این فیلم با عنوان Blair Witch فیلمیه که تماشگران اون در جشنواره Comic-Con گفتن، از دیدن اون پشیمون نمی شین.

“Bridget Jones’ Baby”

بریگیت جونز (Renée Zellweger) که وارد دهه چهارم زندگی اش شده در حال بررسی پیشرفتای شغلی خود به عنوان جفت و جور کننده برنامه های خبریه. مشکل از اونجایی شروع می شه که اون بارداره و حالا باید …

“Snowden”

اولیور استون -کارگردان معروف آمریکایی در آخرین ساخته خود به سراغ سوژه مرموز  و آشنای چند سال گذشته یعنی ادوارد اسنودن میره. جوزف گوردون لوویت در این فیلم نقش کسی رو بازی می کنه که مشهورترین افشاگر اطلاعاتی تاریخ آمریکا لقب گرفته.

دیدگاهتان را بنویسید