تحقیق کلمه کلیدی چندان دشوار نیست. اما به لطف الگوریتم رنک برین، هوش مصنوعی، دستیاران دیجیتالی و غیره این موضوع می تواند کمی گیجکننده باشد؛ حتی برای اینکه بدانید از کجا شروع کنید. حرفه ای شدن در حوزه تحقیق کلمه کلیدی یک شبه اتفاق نمیافتد. شما باید بدانید که افراد چگونه جستجو میکنند و چه چیزی را حتی قبل از تایپ کردن در باکس گوگل، در نظر می گیرند. بنابراین، با وجود بیش از ۶ میلیارد کاربر در سراسر جهان، آیا می دانید باید از کجا شروع کنید؟ اینجاست که این مقاله به دردتان می خورد. کسانی که به دنبال بهبود سئو خود هستند، با کمک این مطلب به نتیجه خواهند رسید. اگر قصد ندارید تا استراتژی های قدیمی سال 1997 (پر کردن محتوا با کلمات کلیدی) را انتخاب کنید این مطلب برای شما مناسب خواهد بود.
-
Buzzsumo
برای فهم اینکه افراد به دنبال چه موضوعی هستند، تنها کافیست کلید واژه یا عبارت مورد نظر خود را در این برنامه تایپ کنید و ببینید چه اتفاقی رخ میدهد. SEMrush کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مرتبط و نتایج جستجوی ارگانیک را برایتان لیست می کند. بهینه سازی برای ppc با کمک این برنامه به طور یکماهه رایگان است. شما به راحتی می توانید حساب های Google ، Facebook و Microsoft خود را با Adzooma مدیریت و بهینه کنید. کاربرانی که هزینه اشتراک این ابزار را پرداخت می کنند دارای امکانات بیشتری هستند و نسخه پولی آن با هزینه ۹۹ دلار در ماه شروع میشود. اما، شما میتوانید از این ابزار به طور رایگان برای جستجو ایده ها استفاده کنید.
Answer The Public – 3
4- Bloomberry
5. Google Trends
در نوامبر 2016، پینترست یک مرورگر را برای پین های شخصی بر اساس ترند های جستجو ارائه کرد. این مرورگر، از یک الگوریتم برای نمایش عکس ها بر اساس روند جستجو کاربر استفاده می کند. به غیر از این شما میتوانید همزمان از بررسی 30 موضوع مختلف در این ابزار بهره مند شوید. در حالی که پینترست این ابزار را برای تبلیغات ارگانیک ایجاد کرده، اما یک ابزار بسیار عالی برای یافتن ایدههای تولید محتوا هم به شمار می رود.
21. Google Autocomplete
در واقع Google Alerts مشابه Buzzsumo است، به جز اینکه شما میتوانید به طور نامحدود از آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک موضوع یا روند تولید محتوا رقیب تان هستید، میتوانید Google Alerts را راهاندازی کنید تا روزانه یا یکبار در هفته برای شما موضوعات مورد نظرتان را نمایش دهد. شما می توانید Google Alerts را با دستور العملهای IFTTT جفت کنید.
برای شروع برنامه ریزی جهت تحقیق کلید واژه می توانید از این ابزار استفاده کنید. بسیاری از بازاریان ترجیح می دهند که از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی به روز استفاده کنند.
اگر میخواهید ببینید که رقبای شما از کدام کلمات کلیدی استفاده میکنند، استفاده از Rank Tracker پیشنهاد میشود. برای شروع باید URL وب سایت خود را اضافه کرده و به URL رقیب تان وصل شوید تا ببینید دقیقا در کجای محتوایی که تولید می کنید، خلاء کلمات کلیدی وجود دارد. شما می توانید با این ابزار 10 رقیب را دنبال کنید. یکی دیگر از ویژگیهای جالب این ابزار این است که به شما این امکان را میدهد که ببینید آیا صفحات متعددی برای واژه کلیدی مشابه دارید یا خیر.