سئو

4 نوع هدف کلمات کلیدی که بر بازاریابی موتور جستجو(SEM) تاثیر می‌گذارند

هر کدام از این دسته‌بندی‌ها به ما اطلاعاتی درباره کاربر ارائه می‌دهند و به کسب و کار می‌گویند که چه عملکردی باید داشته باشد.

4 نوع هدف کلمات کلیدی که بر بازاریابی موتور جستجو تاثیر می‌گذارند

هدف ناوبری

فرض کنیم دیروز، یکی از دوستان شما توییتی زد درباره یکی از ایونت‌های در پورتلند. باحال به نظر می‌رسید. اما حالا و بعد از 24 ساعت شما نمی‌توانید توییت و لینک آن را پیدا کنید. پس به گوگل می‌روید و عبارت “go ruck website” را سرچ می‌کنید.

از دید بازاریابی فروشگاه‌های اینترنتی، مهم است که در نتایج موتور جستجو برای برند خودتان رتبه بالایی داشته باشید. اما خیلی خوب به نظر نمی‌رسد که آگهی‌ای درباره یک کلمه کلیدی با هدف ناوبری بخرید، چرا که بیشتر آن جستارها به خرید فوری و مستقیم نمی‌انجامند.

هدف اطلاعاتی

با در نظر داشتن این نکته، ایده خوبی به نظر می‌رسد که محتوایی را در یک وبلاگ یا یوتیوب برای پاسخ به پرسش‌های احتمالی درباره یک محصول، تولید کنید. اغلب این محتوا به شکل یک ویدیوی آموزشی یا مقاله در می‌آید.

به عنوان نمونه اگر در پینترست() که مکانی برای دستورهای غذایی است، عبارت «برش زدن گوشت» را سرچ کنید، یکی از پاسخ‌ها، لینکی به وبسایت – است.

هدف تحقیقاتی

Rand Fishkin بنیانگذار Moz می‌نویسد: «یک جستجوی تحقیقات تجاری، مرزی بین جستجوی خالص و هدف تجاری قرار می‌دهد. برای مثال، یافتن شرکای احتمالی برای سهیم شدن در تی‌شرت‌های جدیدتان در Albuquerque، دانستن اینکه چه شرکت‌هایی در بریتانیا کیف لپتاپ می‌سازند و می‌فروشند یا تحقیقاتی درباره بهترین برند دوربین‌های دیجیتال برای یک خرید همه‌جانبه. اینها مستقیما تبادلاتی نیستند، و شاید هرگز برای معاملات محصول، خدمات یا مسکوکات نتیجه ندهند، اما کاملا هم اطلاعاتی نیستند.»

یک سناریو در دست داریم. یک دوست فیس‌بوکی، لینک پادکستی درباره “American Cricket Farming” را پست می‌کند. در ابتدا، ممکن است به صورت یک شوخی به نظر بیاید، اما پادکست جدی است. مجری از مدیر National Institute of Food and Agriculture مصاحبه می‌کند و درباره چندتا برند جیرجیرک صحبت می‌کند. شما در دام افتاده‌اید. در انتها، حاضرید حشره بخورید. اما با کدام حشره باید شروع کنید؟

درباره عرضه کنندگان جیرجیرک جستجو می‌کنید. هنوز آماده خرید نیستید، اما به سمت یک تبادل قدم برداشته اید.

پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید.

اینجا هم بازاریابی محتوا ممکن است پاسخ برخی از سوالات کاربر را بدهد. Exo، سازنده بارهای پروتئینی بر پایه آرد جیرجیرک، پاسخ جستارهای تبادلاتی را در وبلاگش و توسط یک سری گراف‌های اطلاعاتی درمورد جیرجیرک‌ها می‌دهد.

به علاوه بازاریابی محتوا، گاهی خوب است کلمات کلیدی هدف تحقیقاتی را با بازاریابی موتور جستجو هدف گیری کنید.

هدف تبادلاتی

توسعه صفحات هدف و آگهی‌های خرید PPC که به کلمات کلیدی با هدف تبادلاتی مرتبط اند، ممکن است نتایج خوبی به بار آورند. پس اگر فروشتان همانطور است که می‌خواهید، اینکار را انجام دهید.

سعی کنید در بازاریابی موتور جستجوی خود دقیق باشید.

منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید