سئو

تجزیه و تحلیل پیشرفته در Google Analytics قسمت دوم

از کدها برای تعریف گروه بندی محتوای خود استفاده کنید

درمورد طول محتوا چه طور؟ تعداد زیادی از ما در مورد اهمیت طول محتوا مطالعاتی داشته ایم. اینکه مقاله های طولانی بنویسید ارزشمند است یا این کار را باید فقط به عنوان یک تمرین عالی در نظر گرفت که امکان اعمال در سایت شما را ندارد؟

مقاله را اندازه گیری کنید!

اول، یک تعریف برای گروه بندی محتوا در بخش مدیریت قرار دهید. من index های ۴ و ۵ را برای جلوگیری از ایجاد اختلال انتخاب کرده ام.

کدهایی که برای شمارش کلمه نوشتم در عکس زیر نمایش داده شده است رنج شماره کلمه و سال انتشار:

بعد، یک macro در Tag Manager برای مرتب سازی این متغیرها ایجاد کردم.

در صورتی که شمار کلمه در WordPress مشخص نباشد من یک مقدار پیش فرض بین ۰-۲۰۰ وارد خواهم کرد، و این باعث می شود که کلمه های ۰-۲۰۰ ای لیست شوند. سپس روی Universal Analytics tag خودم گروه های محتوا را روی tag configuration options قرار میدهم. Indexهای من با گروه هایی که در واسط Google Analytics قرار دادم تطابق دارد. کلمه هایی که در بین براکت {{}} نمایش داده میشوند macroهایی هستند که در بالا تعریف کردم.

هنگامی که تعاریف شما در اینجا هستند، شما گروه ها را به صورت لیست شده در بخش مدیریت Google Analytics خواهید دید. شما می توانید بیش از ۵ گروه های محتوای یکتا را در هر view تعریف کنید.

شما حتی میتوانید موضوع گروه بندیهای محتوای بیشتری را تعریف کنید در اینجا یک مقاله ی خیلی خوب از Michael King درمورد گروه بندی محتوایی که روی User Journey انجام شده، ذکر شده است.

دیدن این داده ها روی Google Analytics

بیایید کار تعریف گروه بندی محتوا را روی نوع موضوع سایت شروع کنیم. من قبلاَ‌ هم این کار را انجام داده ام، بنابراین این داده بینش با معنایی را فراهم خواهد کرد. چیزی که به خاطر آن اقدام به بررسی کردیم و به دنبال بازدید سایتها به وسیله ی نوع موضوع رفتیم در اینجا وجود دارد.

با گروه بندی محتوا روی این موضوع، من حالا دیدگاه تازه تری نسبت به تاثیرپذیری محتوای خودم دارم. به جای انتخاب موضوع در مغزم که ممکن بود چند روزی طول بکشد، فقط با نوشتن درباره ی Google Analytics ممکن است بتوانم از مزایای آن استفاده کنم.

چک کردن گروه بندی محتوای کد محور ما

چه تعداد View صفحه باید برای محتوایی که در بیش از 5 سال تولید کرده ایم، بدست بیاوریم ؟ با استفاده از گروه بندی محتوا دیدن این بسیار آسان است.

تعجب نکنید، شمار کلمه کمتر در صفحه ( صفحه ی مثل Homepage) معمولاً ترافیک بیشتری را شامل می شود.

این داده حتی در گذر زمان جالب تر نیز خواهد شد.

اعمال بخش بندی در گروه بندی محتوای ما

ما در هنگام انتشار محتوایمان گروه بندی هایی بر اساس طول مقاله روی آن انجام دادیم. حالا ما قادر به اندازه گیری چگونگی تاثیرگذاری این فاکتورها روی ترافیک جستجوی سازمان یافته هستیم. ما این کار را با چند روش می توانیم انجام دهیم. متد ترجیحی من این است که روی جستجوی سازمان یافته ی متوسط بررسی ها را انجام دهیم و سپس از یک اندازه ی ثانویه ی گروه محتوا استفاده کنید.

ما شبیه به همین تحلیل را می توانیم بر اساس سال هم به خوبی انجام دهیم.

گروه بندی محتوا همه چیز را بهتر میکند

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید